Vienas tokių pavyzdžių – „Saulės spektras“ rinkodaros agentūra. Daugiau nei tris dešimtmečius veikianti įmonė yra puikus įrodymas, kad novatoriškos idėjos ir empatija padeda pasiekti verslo tikslus ir skatina platesnius pokyčius.
Agentūros veiklos šerdis – komanda, kurioje dominuoja moterys. Profesionalumas ir gebėjimas dirbti kartu kuria pridėtinę vertę: lyderės skatina įmonės augimą ir įkvepia kitas moteris drąsiai siekti karjeros aukštumų.
Lyderystė, kuri skatina augimą
Agentūros vadovė, Gedimino technikos universiteto docentė dr. Nomeda Dobrovolskienė jau daug metų įkūnija požiūrį, kad lyderystė nėra tik sprendimų priėmimas – tai gebėjimas įkvėpti kitus ir sukurti aplinką, kurioje kiekvienas darbuotojas gali augti.
„Man svarbu, kad kiekvienas komandos narys turėtų erdvės tobulėti ir realizuoti savo idėjas. Pasitikėjimas yra pagrindas, tačiau jis visada žengia drauge su augimu“, – sako dr. N. Dobrovolskienė.
Moderni lyderystės filosofija užtikrina darbo aplinką, kurioje kiekvienas gali augti ne tik profesiškai, bet ir asmeniškai. Pasitikėjimu ir nuolatiniu tobulėjimu grįstas modelis atveria kelią kūrybiškumui ir naujoms idėjoms.
Dr. N. Dobrovolskienės mentorystės dėka agentūroje išaugo ne viena stipri lyderė. Tarp jų – skaitmeninės rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Gražytė, atsakinga už daugybės svarbių sprendimų įgyvendinimą.
Ji dalinasi asmenine patirtimi, kaip prasidėjo karjeros kelias. „Baigusi magistrantūros studijas bei skaitmeninės rinkodaros kursą ieškojau darbo, kuriame galėčiau pritaikyti įgytas žinias bei pradėti savo karjerą rinkodaros srityje. Prieš beveik aštuonerius metus „Saulės spektras“ pasirodė kaip patraukli pirmoji karjeros stotelė, siūlanti stabilumą ir užtikrintumą. Būtent šito tuo metu labiausiai norėjau iš darbovietės“.
I. Gražytė teigia, kad moterų lyderystė ir suteikta laisvė įgyvendinti idėjas paskatino ją likti komandoje, nepaisant pradinių iššūkių. „Jeigu ne išmintinga Nomedos lyderystė ir absoliuti laisvė idėjų įgyvendinime, greičiausiai būčiau pabėgusi po pirmųjų metų, jei ne pusmečio. Tačiau organizacija iš esmės kito, modernėjo.
Tai man, tuo metu jaunai specialistei, tapo puikia terpe užaugti iki stiprios vadovės, kokia esu šiandien“, – įsitikinusi pašnekovė.
Pokyčių siekianti lyderystė
Per tris dešimtmečius „Saulės spektro“ agentūra išgyveno ne vieną transformaciją – nuo tradicinių spaudos ir reklamos paslaugų iki šiuolaikinių skaitmeninės rinkodaros sprendimų. Gebėjimas mokytis ir prisitaikyti yra viena pagrindinių organizacijos stiprybių.
Dr. N. Dobrovolskienė pabrėžia, kad sėkmė priklauso ne tik nuo procesų efektyvumo, bet ir nuo požiūrio į darbuotojus. „Taikome modernius sprendimus, kurie didina produktyvumą ir motyvuoją visą komandą. Turime trumpesnę, 32 valandų trukmės darbo savaitę, o darbuotojams už gerus rezultatus dovanojame keliones“, – sako įmonės vadovė. Ji tiki, kad geriausi rezultatai pasiekiami tuomet, kai darbuotojai jaučiasi vertinami ir gali patys prisidėti prie pokyčių kūrimo.
Dr. N. Dobrovolskienė taip pat atskleidžia, kad reikšmingiausias profesines pamokas pasiėmė iš sudėtingų organizacijos istorijos etapų. „Finansų krizės (2008–2010 m.) periodas buvo įdomiausias mano karjeros laikotarpiu: 60 proc. kritę pardavimai, dėl prastėjančios klientų finansinės padėties susidaręs milžiniškas skolų portfelis, vėluojantys atlyginimai darbuotojams.
Taip pat nemažai patirčių atnešė pandemija, kuri pasirodė labai sėkminga – pirmi mėnesiai sudėtingesni, tačiau visi likusieji mūsų įmonei buvo klestėjimo laikotarpis,“ – prisimena agentūros vadovė.
Anot jos, iššūkių kupini profesiniai laikotarpiai išmokė dar sparčiau prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių ir iš naujo įvertinti pasitikėjimo svarbą.
Moterys kuria naujas verslo taisykles
I. Gražytė pabrėžia, kad stiprus kolektyvas yra darbinė ir asmeninė atrama. „Dirbant drauge, mes dalijamės užduotimis ir idėjomis. Tarpusavio pasitikėjimas padeda rasti geriausius sprendimus ir imtis naujų iššūkių“, – sako pašnekovė.
Ji pastebi, kad agentūroje dauguma svarbių pozicijų priklauso moterims. Tai leidžia kurti komandos santykį, grįstą bendradarbiavimu ir empatija. „Toks vadovavimo modelis pasiteisina ir dirbant su stereotipiškai vyriškomis laikomomis industrijomis, pavyzdžiui, statyba ar automobilių pramone. Sėkmingai dirbame su įvairių sričių verslais ir puikiai atliepiame jų poreikius. Stereotipai, kad tam tikros sritys nėra moterų „stichija“, šiandien nebeturi prasmės“, – pastebi I. Gražytė.
Vadovės skatina kitas moteris drąsiai imtis iniciatyvos ir nebijoti pradėti naujų veiklų, net jei šios jaučiasi tam nepasiruošusios. „Moterims, kurios nori pradėti veiklą rinkodaroje ar bet kurioje kitoje srityje, sakau, kad svarbiausia – drąsiai bandyti savo jėgas ir pasitikėti turimomis kompetencijomis. Nelaukite išsvajotos idealios akimirkos, kol bus ar jausis pasiruošusios. Verčiau pasiduoti avantiūrai ir mokytis proceso eigoje“, – teigia I. Gražytė.
Dr. N. Dobrovolskienės teigimu, bendruomeniškumas ir moterų tarpusavio palaikymas padeda įveikti net didžiausius iššūkius. „Kartais didžiausia kliūtis – abejonės savo gebėjimais. Bendradarbiavimas su kitomis stipriomis moterimis suteikia jėgų judėti pirmyn. Moterų lyderystė sėkmingai įveikia verslo iššūkius ir kuria naujus standartus rinkoje. Tai svarbu ne tik konkrečiam kolektyvui, bet ir platesnei verslo bendruomenei“, – sako „Saulės spektro“ vadovė.