Šis prancūzų dramaturgo siurealisto Roger Vitraco kūrinys tiksliai apgalvotas: trys trumpi veiksmai ir dvi pertraukos, skirtos šampaniukui, kavutei, karštam šokoladui...
„Viktoras...“ – kūrinys apie hedonistinę visuomenę, įklimpusią miesčioniškuose įpročiuose ir pamiršusią savo vaikus. Ir tik jie – „devyniomis galvomis“ tėvus praaugę jaunuoliai – gali išgelbėti beprotystėje skęstantį pasaulį.
„Viktoras...“ tinka patiems įvairiausiems žiūrovams:
1. Spektaklyje yra ką veikti literatūrą mėgstantiems gurmanams. Jie gali pasvarstyti, kuo siurrealistiniai tekstai skiriasi nuo dadaistinių? Suprasti, kodėl garsusis prancūzų dramaturgas Jeanas Anouilh’us apie šią pjesę pasakė: „Atiduočiau pusę savo pjesių už vieną šitą – tobulą pjesę“.
2. Tie, kurie žavisi stilingais teatriniais kostiumus, šiame spektaklyje taip pat turi galimybę nuo pirmos iki paskutinės minutės grožėtis Juozo Statkevičiaus sukurtais kostiumais, unikaliu grimu, šukuosenomis, iš Prancūzijos atvežtais aksesuarais.
3. Gintaro Makarevičiaus subtiliai apgalvotas scenovaizdis funkcionaliai išskleidžia net tris veiksmo vietas: valgomąjį, svetainę ir miegamąjį, kurie dekoruoti autentiškais antikvariniais baldais. (Teko išgirsti vieno žiūrovo klausimą: „Kažin, kiek kainuoja ši lova?“)
4. Avanscenoje širdį malonina medinis žaislinis arkliukas, primenantis mūsų vaikystę. Tokių arkliukų daugiau niekur nėra, jį išdrožė Nacionalinio dramos teatro medžio meistras Ernestas Volodzka.
5. Svarbiausia, dėl ko žmonės eina į teatrą – magiška patirtis, kuri gaunama tik aktorių dėka. Spektaklis „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“ vilioja įdomiais vaidmenimis, tarp kurių nėra nė vieno „drungno“. Iškart po šio spektaklio žvaigždėmis tapo jaunieji aktoriai Šarūnas Rapolas Meliešius, Rūta Jonikaitė, Radvilė Budrytė. Jų tėvus ir kitus personažus kuria žavieji Vainius Sodeika, Miglė Polikevičiūtė, Marius Repšys, Elzė Gudavičiūtė, Vytautas Anužis, Arūnas Sakalauskas, Aurelija Tamulytė, Povilas Budrys.
Devynerių metų berniukas Viktoras išprovokuoja dviejų šeimų griūtį. Režisierius Gintaras Varnas neatsako, kas yra tas „dada kūdikis“ – Hamletas ar Kristus? Jis palieka laisvę mums patiems suvokti chaosu virtusio dabarties gyvenimo priežastis.
Rubrikos autorė Daiva Šabasevičienė