Šį šeštadienį, „Lietuvos ryto“ televizijos laida „Gyvenimas versle“ kaip visuomet pristatys trijų sėkmingų verslų istorijas. Viena jų – puikiai visiems pažįstamos Joanos Bartaškienės veiklos ir senjorams vedami aerobikos užsiėmimai. Geros nuotaikos bei energijos moteriai galėtų pavydėti daugelis, tačiau ji neslepia: jos jaunystės eliksyras slypi ne tik sveikame gyvenimo būde, bet ir negalėjime nusėdėti vienoje vietoje.
„Laisvo laiko turiu labai mažai, bet randu jo tam moteriškam, žemiškam gyvenimui. Turiu daug draugių, su kuriomis man svarbu pasėdėti, šampano taurę išgerti, moteriškai pasiplepėti, tačiau aš tiesiog pripratusi visad kažką veikti ir to laisvalaikio man daug nereikia. Dar nepavargau nuo savo darbų, kad turėčiau ilsėtis, be to, niekas ant lėkštutės neatneš nei orios senatvės, nei papildomų pinigų. Visur reikia truputį pagalvoti ir nepatingėti“, - pasakos laidos herojė.
Ilgus metus Joana dirbo kaip dėstytoja, vėliau vadovavo Lietuvos moterų sporto asociacijai, tačiau greta to, ji drąsiai neria į kūrybines avantiūras, dalyvauja televiziniuose projektuose ir savo pozityvumą skleidžia paskaitose ar sportinėse treniruotėse, šiai dienai skirtose būtent kitiems jos bendraamžiams.
„Keturias kadencijas vadovavau Lietuvos moterų sporto asociacijai, bet dabar likau valdyboje, nors ir čia darbų netrūksta. Anksčiau visą gyvenimą išdirbau dėstytoja, tačiau kadangi norėjosi gyventi geriau ir senti kokybiškiau, įkūriau aerobikos klubą „Joana“, o šiandien pasilikau tik sveikatingumo grupes „Auksinis amžius“, kuriose turiu 200 moterų per keturias vietas Kaune. Man smagu, kad visos jos supranta, jog ateina pasportuoti, pajudėti. Kaip aš sakau, tai tas pats, kas nueiti į vaistinę vaistų nusipirkti, tik čia vaistai dar veiksmingesni tokiame amžiuje“, - tikins žinoma moteris.
Iš savojo hobio pasidariusi verslą Joana teigia niekada tokio sprendimo nesigailėjusi. Net jeigu tai vis dar reikalauja nemažai laiko bei dėmesio, jos veikla jai teikia džiaugsmą, turint galimybę ta teigiama emocija dalintis ir su kitais. Visgi, moteris neslepia, be papildomo uždarbio, vien iš gaunamos pensijos, vargu, ar galėtų mėgautis oria senatve, kokia ja mėgaujasi šiandien.
„Man net gėda sakyti, kad tiek metų išdirbau, buvau vyr. dėstytoja, populiarinau aerobiką aukštojoje mokykloje, visoje Lietuvoje ir gaudavau perpus mažiau nei kad dabar uždirbu su sveikatingumo grupėmis. Žinoma, aš čia pati pasidariau senatvėj sau darbo, nes iš pradžių tai kviesdavau į nemokamas treniruotes, vėliau tik veikloms plečiantis ir išlaidoms augant, atsirado uždarbis, nes jeigu kažką nemokamai vedi, ne visi žmonės supranta, atrodo, kad tavo darbas ne toks vertingas“, - kalbės Joana.
Kita laidos istorija pakvies susipažinti su verslu, viską žinančiu apie dviračius. Prieš 12 metų Julijus Zaura pradėjo šių transporto priemonių prekybą internete, o šiandien jau gali džiaugtis fizinėmis parduotuvėmis „Bikko“, esančiomis net keturiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.
„Mano pirmasis dviratis buvo „Kregždutė“, gaminta Šiauliuose, kuri deja nebeišliko. Tačiau link dviračių verslo pastūmėjo pats gyvenimas, dirbau šioje srityje, turėjau žinių ir draugo paragintas pradėjau savo verslą. Pradžia buvo sunki: ženklus vėlavimas, daug nervų, pareikalautų pastangų. Tuo metu internete jau prekiavo bendro naudojimo prekėmis, tačiau dviračiai buvo ryški egzotika, dėl to šis verslas turėjo tikslą tą egzotiką paversti realybe. Taip ši dviračių elektroninė parduotuvė tapo bene pirmoji, ilgainiui išaugusią į didžiausią“, - verslo užkulisiais dalinsis Julijus.
Pasak pašnekovo, dviračių, kaip transporto priemonių, mada atgyja antram gyvenimui. Vis daugiau tiek mėgėjų, tiek profesionalų, noriai investuoja į sveiką ir aktyvų laisvalaikį, o tą itin skatina sportiniai klubai, vieši renginiai ar organizuojamos varžybos.
„Tikriausiai dažno dviračių naudotojo gyvenimo kelias toks pats, kaip ir mano, kai pradedama nuo paprasto dviračio, su kuriuo išvažiuojama kartą per savaitę, o po to jau du-tris-keturis kartus su komanda, siekiant pagerinti savus rezultatus. Taip pat ir su pirkėjais, kas pradėjo su paprastu dviratuku, dabar primena apie save metai iš metų vis atsinaujindami ar įsigydami aukštesnio lygio komponentą. Dviratis, kaip transporto priemonė, po truputį įgyja tą prasmę, o ją taikyti praktiškai padeda sportiniai klubai, būreliai ar organizacijos, kurios skatina dalyvauti varžybose, žygiuose bei susiburti renginiuose“, - pasakos verslininkas.
Trečiajame laidos siužete savo asmenine karjeros pokyčių istorija dalinsis Vytautė Veličkienė, kuri kadaise planavo tapti teisininke, tačiau už teisininkės kabineto įrengimui skirtus pinigus, įsigijo ilgalaikio makiažo aparatą. Taip prieš 13 metų ji žengė pirmą žingsnį, galiausiai atvedusį prie įkurtos estetikos klinikos „WJ“.
„Viskas atsitiko netikėtai, kai ieškodama mamai gimtadienio dovanai antakių procedūros, susidomėjau šia sritimi ir į avantiūrą nėriau stačia galva. Nebuvo baimių, nepaišiau pliusų-minusų. Grožis man nesvetimas, širdies kertelėje slypėjo noras padaryti moteris gražias. Didžiausias iššūkis buvo tai, kad lygiagrečiai verslo vyko šeimos kūrimas, gimstantys vaikai, mokslai su kūdikiu ant rankų, po to antras vaikas, o trečias gimė kartu su šia klinika – sausio mėnesį atidarėm, po mėnesio pagimdžiau“, - laidoje atviraus moteris.
Negana didžiulės konkurencijos, vyraujančios grožio verslų sferoje, plėtojant savąją veiklą be galo sudėtinga iš plačios gausos atsirinkti geriausius aparatus, priemones ar į komandą pasikviesti profesionalius meistrus. Visgi šiuo klausimu Vytautė vadovaujasi viena taisykle, dėmesį pirmiausiai skirdama ne kainai, o kokybei.
„Vadovaujuosi iš tėčio išmokta patarle, kad skūpus moka du kartus, dėl to labai vertinu kokybę. Atsirenku profesionalius gamintojus, dažniausiai europiečių. O priemones pirmiausiai patys išbandom ant savęs ir jeigu pasitvirtinta, paleidžiam klientams. Be to, mano atstovaujama kompanija „Fliners“ yra lietuvių gamintojai, kuo labai didžiuojuosi, kad galiu juos atstovauti šalyje ir pasaulyje“, - džiaugsis Vytautė.
„Gyvenimas versle“ – ketvirtąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.