Balsai buvo perskaičiuoti įvertinus informaciją, gautą iš balsavimo paslaugą teikusios telekomunikacijų bendrovės „TCG Telecom“ apie balsavimo metu išsiųstas, bet dėl techninių trikdžių vėliau suskaičiuotas SMS žinutes.
„Balsavimo procesas susideda iš kelių dalių. Iš pradžių yra patikrinama, kelintą kartą gaunamas balsas SMS ar skambučiu. Toliau visos gautos SMS yra sustatomos į eilę ir vykdomas paslaugos mokesčio nuskaičiavimas. Jei abonento sąskaita pakankama, nuskaičiuojami nuo sąskaitos pinigai ir tada balsas patenka į oficialų skaitiklį. Todėl dalis balsų, jau sustabdžius balsavimą, vis dar buvo apmokėjimo procese. Šis techninis trikdis buvo tik per antrąjį balsavimą už tris finalininkus. Balsus leidome skelbti, nes matėme, kad galutinė atlikėjų eilė nesikeis net ir tada, kada sukris galutinai visi balsai. Suprantame, kad esame atsakingi už sklandų balsavimo procesą, todėl prisiimame atsakomybę už balsavimo nesklandumus. Ieškosime sprendimų, kad ateityje to nebūtų“, – teigia „TCG Telecom“ vadovas Vaidotas Žalalis.
Dėl didelio SMS žinučių srauto, balsavimo sistemą pavėlavo pasiekti iš viso apie 37 tūkst. SMS žinučių. Pavėluotos SMS žinutės rezultato nekeičia – nacionalinę atranką laimėjo Silvester Belt. Iš viso „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos antrajame finaliniame etape žiūrovai už tris finalininkus atidavė apie 70 tūkst. balsų skambindami telefonu arba siųsdami trumpąsias žinutes: Silvester Belt surinko 34 691 balsas, „Shower“ – 20 307 balsus, „The Roop“ – 15 046. Už skambučius surinkta suma, priklausanti LRT, atitenka finalo nugalėtojui.
„Audito įmonė Grant Thornton Baltic UAB patvirtinta, kad žiūrovų balsavimo rezultatų tvirtinimą atliko pagal sutartyje su užsakovu LRT suderintas balsų skaičiavimo taisykles ir reikalavimus.
Mes, audito įmonė, skaičiavome ir tvirtinome žiūrovų balsus remdamiesi mums tiesioginio eterio metu teikiamais balsavimo platformos duomenimis. Šiuo konkrečiu atveju, žiūrovų balsai, kurie buvo išsiųsti finalo antrosios dalies metu, balsavimo platformoje, buvo galutinai užregistruoti vėliau, pasibaigus tiesioginio eterio laikui.
Žiūrovų balsai paskelbti antrojo finalo etapo tiesioginio eterio metu nebuvo galutiniai, tačiau 2024 vasario 19 d. gavus patikslintus duomenis patvirtiname, kad daugiausia žiūrovų balsų surinko Silvester Belt „Luktelk“, – teigia „Grant Thornton Baltic“ atstovas.
Balsavimo paslaugą nacionalinės atrankos EUROVIZIJA.LT rengėjams pagal sutartį su LRT teikė įmonė „TCG Telecom“, atsakinga už skambučių bei SMS žinučių užregistravimą balsavimo periodu. Įmonės balsų skaičiavimo sistemą telefono skambučiai ir SMS žinutės pasiekdavo per mobiliojo ryšio operatorių tinklus. „TCG Telecom“ yra vieninteliai tokią paslaugą teikianti įmonė Lietuvoje.
„TCG Telecom“ kviečia visus, norinčius įsitikinti, kiek kartų buvo priimtas jų balsas, skambinti numeriu 8666 22233 arba rašyti el.paštu info@tcg.lt: įmonės konsultantai atsakys apie abonento konkrečius balsus.