Architektės užsispyrimas padeda siekti karjeros aukštumų

Į Lietuvą iš Italijos elitiniam dizaino prekės ženklui „Boffi | DePadova” kelią nutiesusi architektė Edita Stankevičiūtė-Righetto įsitikinusi: tai – svarbus žingsnis ne tik interjero gurmanams, bet ir visai mūsų šalies architektų bendruomenei.

Interviu portalui Moteris.lt naujojo „Boffi DePadova Studio“ salono Vilniuje įkūrėja atskleidė šio ikoninio prekės ženklo išskirtinumą.


Jūsų pažintis su „Boffi“ užsimezgė dar gerokai iki tol, kai pasukote į architektūrą. Dešimtmetį gyvenote Italijoje, kur šis prekės ženklas puikiai pažįstamas interjero pasaulio elitui. Kada supratote, kad būtent su jais norėtumėte dirbti?


Į Lietuvą sugrįžau prieš gerus 15 metų, baigiau architektūros studijas ir žengiau į interjero pasaulį. Tačiau „Boffi“ salonai mano akį traukia jau ketvirtį amžiaus. Kodėl? Būtent jie šiuolaikinio dizaino istorijoje padarė bene svarbiausią įtaką virtuvės raidai. Jei anksčiau virtuvės buvo įrenginėjamos atskiruose kambariuose, sunkios, medžio masyvo ir neturėjo didelės estetinės reikšmės, tai italo Pierro Boffi prieš 90 metų įkurta kompanija sugebėjo sukurti ergonomikos sistemą 60x60x90. Jie pirmieji pradėjo naudoti lakuotus bei spalvotus paviršius, į baldus integravo buitinę techniką, panaikino spintelių rankenėles, jas “paslėpdami” pačiose spintelėse ir atrado daugybę kitų novatoriškų sprendimų. Šia sistema iki šiol vadovaujasi dauguma architektų.


Su laiku „Boffi“ ženklas tapo išskirtinumo sinonimu, suvienijo garsiausius dizaino pasaulio vardus (Vico Magistretti, Achille Castiglioni, Piero Lissoni) ir, neabejotinai, tapo mėgiamiausiu tarp architektūros pasaulio įžymybių (Normanas Fosteris, Zaha Hadid, Kengo Kuma, Peter Zumthor).


„Boffi“ kurti dizainai yra savotiški, atkreipiantys tiek patyrusių, tiek pradedančiųjų dizaino entuziastų dėmesį. Pasiekti dar didesnių aukštumų šiam prekės ženklui pavyko 2015 metais, kai savo jėgas suvienijo su kita garsia ir jau pusę amžiaus rinkoje sėkmingai gyvuojančia italų kompanija "DePadova". Šis bendradarbiavimas tapo kertiniu akmeniu, lėmusiu tarptautinę plėtrą ir rinkai pasiūliusiu ne tik naujos kartos virtuvių, bet ir prabangių lovų, lentynų, vonios kambarių, baldų bei interjero detalių asortimentą.


O aš visada sakau, jei dirbti – visada tik su geriausiais!


Boffi“ – tai subtili prabanga, kuriai klientas turi užaugti. O ką reiškia specialistui sulaukti galimybės dirbti su šiuo ikoniniu prekės ženklu?


Visų pirma, tai – pasitikėjimo ženklas. Įrodymas, kad sugebėjai suburti išskirtinumą ir kokybę vertinančių klientų ratų. Arba įgijai tokį pasitikėjimą, kad tau kaip ekspertui patikima įgyvendinti projektus su didžiuliais biudžetais.


Italijoje „Boffi“ vardas – tarsi Biblija visiems, nardantiems architektūros vandenyse. Daugelį kartų lankiausi tiek jų salone, tiek kasmetinėse prestižinėse baldų ir interjero parodose „iSaloni“, kur jų erdvės buvo įrengtos geriausiose vietose, sulaukdavo didžiausio profesionalų dėmesio ir tik vienintelio klausimo: o kas toliau?


Kai pirmą kartą susisiekiau su „Boffi“ ir ambicingai pareiškiau norinti pristatyti juos Baltijos šalių rinkai, padaryti reklamą, nes Lietuvoje jų prekės ženklo dar niekas nežino, sulaukiau aiškaus atsakymo: „Kas mūsų nežino, tiems mūsų ir nereikia.“ Tai nėra masėms skirti produktai.


O kokia yra „Boffi“ filosofija?


Tvarumas, kokybė, ilgaamžiškumas ir kuo mažiau stacionarumo, kuo daugiau laisvės baldams „migruoti“, kas užtikrina nepavaldumą trumpalaikiam mados klyksmui. Tai nėra aiškiai suskirstytos erdvės, kai matai ribą tarp virtuvės, svetainės, darbo ir poilsio zonų. Čia jos tarsi plaukia, organiškai susilieja. Durys skirtos neužsidaryti, o apjungti erdves. Tas pats daiktas gali tarnauti keletą metų viename kambaryje, vėliau būti perkeltas į kitą kambarį ar net namo aukštą, bet nepažeisti stiliaus vientisumo. Aukščiausia kokybė, subtiliai flirtuojanti su inovatyviu funkcionalumu, leidžia išlaikyti prabangios klasikos braižą, bet tuo pačiu netapti stagnatoriškais. Pagarba tradicijoms, ryšys tarp istorijos ir dabarties bei gebėjimas modernios architektūros įrankiais suvaldyti klasiką – tai, sakyčiau, yra ryškiausias išskirtinumas.


Dažnai kartoju, kad „Boffi“ nėra daina iš vienadienių topų, bet tuo pačiu jie kasmet sparčiu žingsniu juda pirmyn – daug investuoja į inovacijas, naujausias technologijas.


Gyvename laikais, kai norėdami išlikti konkurencingi net ir ilgaamžiai prekės ženklai jungiasi į konglomeratus, pradeda pataikauti masiniam vartotojui. Tačiau „Boffi“ šiai tendencijai nepasiduoda. Kaip jiems pavyksta išlaikyti savitumą?


„Boffi“ gyvuoja jau 90 metų, o jų partneriai „De Padova“ – pusę amžiaus. Šie du elitiniai prekės ženklai puikiai suprato, kad vienas gamintojas visko sukurti negali, todėl apsijungė kaip stipriausi savo srities žaidėjai. Vieni gamina virtuvę, kiti – sofą, treti partneriai ADL – durų konstrukcijas, o istorinio buitinių prekių ženklo „Gaggenau“ gaminiai puikiai išpildo visus technologinius poreikius. Šiais metais prie jau minėtų vardų prisijungė ir amerikietis Paul‘as Smith‘as, tad netrukus galima laukti dar daugiau intriguojančių naujienų.


Ne ką mažiau už „Boffi“ įdomi ir „De Padova“ istorija, kurią į neregėtas aukštumas pakylėjo... moteris?


O, taip. Išsilavinusi, intelektuali, daug po pasaulį keliaujanti milanietė Magdalena de Padova pagrindinėje šio miesto mados gatvėje Via Monte Napoleone turėjo savo saloną ir viena pirmųjų į Italiją pradėjo vežti skandinaviškus baldus. Vėliau naujų interjero vėjų ji ieškojo Amerikoje. Turėdama išskirtinį skonio pojūtį, Magdalena sugebėjo komplektuoti daugialypius interjerus, kuriuose organiškai persipina kažkas itališko, kažkas skandinaviško, kažkas japoniško... Nuo šios moters prasidėjo įspūdingų aukštumų pasiekusi ir jau pusę amžiaus besitęsianti prekės ženklo istorija.


Kokios medžiagos užtikrina „Boffi | De Padova“ kūrinių ilgaamžiškumą?


Akmuo, medis, stiklas. Jei eksperimentuojama, tai labai subtiliai ir inovatoriškai. Tarkime, „Boffi“ pirmieji pradėjo naudoti dažytą medžio plokštę, kanapių užpildą, į virtuvės baldus integravo buitinę techniką, „paslėpė“ durų rankenėles, šiemet pristatė veidrodinę virtuvę su veidrodiniais paviršiais, kiek anksčiau vartotojų „teismui“ pateikė betoninę virtuvę.


Kas yra šio prekės ženklo klientas?


Dažnu atveju, tai ne pirmus namus įsirenginėjantis žmogus, puikiai žinantis savo poreikius, neabejingas tiek klasikai, tiek naujausiems technologiniams sprendimams. Tai gali būti ir jauni žmonės, norintys per interjerą išreikšti save.


Ar lietuviai jau subrendę tam? Juk kalbame apie interjerus, kainuojančius penkiaženkles, o kartais ir šešiaženkles sumas.


„Boffi | De Padova“ vadovai tiki, kad Lietuva jau pasiruošusi pažinčiai su jų kuriama produkcija. Bet koks geras daiktas turi savo kainą, bet svarbiausia, kad kaina turėtų neatsiejamą vertę. Tai tarsi aukštoji mada, tik čia pirmiausia svarbus patogumas, o po to – dizainas.


Esu tikra, kad po penkerių metų Lietuvoje nebus žmogaus, kuris nebūtų girdėjęs šio vardo.


„Boffi Studio Vilnius“ rasite adresu Kęstučio g. 59, Vilnius





Daugiau informacijos – www.boffistudiovilnius.lt


„Facebook“ - Boffi DePadova Studio Vilnius


„Instagram“ - @boffistudiovilnius




Užsakymo nr.: PT_84760

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis