Šeštadienio popietėmis prie televizoriaus ekranų žiūrovus kviečia „Lietuvos ryto“ televizijos laida „Gyvenimas versle“, kur uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.
Šio šeštadienio laidos herojė – someljė, maisto žinovė, restoranų konsultantė ir tinklaraščio „DerVynas“ autorė Urtė Mikelevičiūtė. Kadaise, pabaigusi studijas, moteris įsisuko bankų srityje, tačiau supratusi, kad daro ne tai, ką iš tiesų nori daryti, savo gyvenimą pakreipė vyno keliu.
„Į banką dirbti nuėjau, nes kaip studentei reikėjo pinigų, tačiau kadangi gerai sekėsi, užsilikau šioje srityje net penkerius metus. Po to tik atsipeikėjau, kiek laiko ten praleidau. Tuomet išsiuntinėjau 200 laiškų visiems vienos Vokietijos asociacijos vyndariams. Iš jų sulaukiau gal tik 4 atsakymų, bet man užteko vieno, į kurį atsakiusi, išvažiavau ten dirbti“, - savo profesijos kelio pradžia dalinsis Urtė.
Laidoje moteris atviraus, kad pasirinktoje profesinėje srityje iššūkių būta nemažai: ir apkalbų, ir gandų, ir nepasitikėjimų, tačiau atkakliai dirbdama Urtė užsitarnavo gerą vardą, o neseniai pasinėrė į naujus mokslus, tapdama sertifikuota vandens someljė.
„Tai pakankamai nauja, sakyčiau, net ateities profesija, mat pasaulyje yra iki 500 sertifikuotų vandens someljė. Šios srities specialistai gali sudaryti vandens meniu restoranams ar viešbučiams, tačiau ši profesija apima kur kas plačiau. Tai edukacinis darbas apie vandens vartojimą: kokį, kada ir kiek jo gerti. Vanduo yra mūsų kasdienybė, jis lydi kiekviename žingsnyje, todėl kiekvienas verslas turi galvoti, kokį vandenį siūlo savo klientams, nes tai yra tave reprezentuojantis dalykas“, - tvirtins pašnekovė.
Pasak Urtės, vanduo nėra tik vanduo. Jis skiriasi savo sudėtimi ar skoniu. Be to, Lietuvoje veikiantiems verslams, kurie nori reprezentuoti mūsų šalį, taip pat svarbu tinkamai atsirinkti klientams tiekiamą vandenį, ne tik pagal prekinį ženklą, bet ir pagal pH.
„Jeigu tu esi Lietuvoje ir jeigu priimi užsienio svečius bei nori jiems reprezentuoti mūsų kraštą, tai turi rinktis mūsų vandenį. Pavyzdžiui, dabar esame viešbutyje „Kempinski“, kuriame tiekiamas natūraliai šarminis „Akvilė“ vanduo. Jo pH – 8,0, puikiai tinkantis žmonėms, kurie vartoja daug kavos, to paties vyno, kurie valgo rūgštinį maistą, patiria stresą. Visas mineralinis vanduo, kuris atkeliauja iš požeminių šaltinių, yra geras vanduo. Skiriasi tik jo sudėtis, mineralizacija ir pH“, - laidoje pasakos Urtė.
Kita laidos tema: raktas į grožį – disciplina
Kai Justei Pinkevičienei buvo šešiolika metų, ji apsilankė grožio pamokėlėje, kuri kardinaliai apvertė jos gyvenimą, pasineriant į šią industriją. Šiandien Justė – kosmetikos rinkos ekspertė, be užuolankų kalbanti apie šio verslo užkulisius ir laužanti grožio mitus.
„Meilė iš pirmo žvilgsnio įvyko tuomet, kai vizažo specialistė, turėjusi mane išmokyti tvarkingai pasidažyti būnant paaugle, paspaudė lagaminėlio mygtuką ir aš susigraudinau, pamačiusi jame besislepiantį priemonių turinį. Pradžioje svarsčiau, noriu būti vizažiste, kosmetologe, o galbūt net plastikos chirurge, bet paskui apsisprendimas tapo toks, kad aš noriu gaminti kosmetikos produktus“, - laidoje pasakos Justė.
Būtent taip prieš 5 metus moteris tapo verslininke, kosmetikos fabriko „Cosmoway“ bendraturte ir „Celemi“ prekės ženklo įkūrėja. Pašnekovė atvirauja, kad dažnai sulaukia klausimo – ką daryti, kad kosmetika tikrai veiktų. Tuomet jai gimė mintis sukurti unikalią užrašinę, skirtą būtent grožio procedūrų planavimui ir disciplinos laikymuisi.
„Disciplina yra apie pažadų sau davimą ir jų laikymąsi, bet tai vienintelė priemonė, norint pasiekti rezultatą. Jeigu nenaudosi kremo reguliariai, per dažnai keisi kosmetikos produktus, pasitikėsi nepatikimais grožio ekspertais – neturėsi norimo rezultato, puoselėjant odą ar plaukus“, - teigs pašnekovė.
Kita laidos tema: šeimos verslas, kvepiantis kava
Kaune savo veiklą pradėjusi, vėliau ir į sostinę prasiplėtusi „CoffeeLoft“ kavos parduotuvė – jau ne vienerius metus klientus džiugina čia pat Lietuvoje, Vilkaviškio skrudykloje paskrudintomis kavos pupelėmis, moderniais kavos aparatais bei jų priežiūros servisu. Tai šeimos verslas, kuris specializuojasi tik rūšinės arabikos kavose iš įvairių pasaulio šalių – nuo Indonezijos, Papua, Naujosios Gvinėjos, iki Peru ar Kolumbijos.
„Mes kavą perkame per vadinus „trader‘ius“, kurie užtikrina kokybę. Žalios kavos pupelės atkeliauja pas mus, mes jas skrudiname Vilkaviškyje, savo skrudykloje, kontroliuojame visą gamybos procesą, tuomet supakuojame, jei reikia – sumalame ir produktai iškeliauja pas klientą“, - laidoje kalbės marketingo vadovas Mantas Ginevičius.
Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, kava yra gera dovana tiek verslo klientams ar kolegoms, tiek ir artimiesiems. Tą patį primena ir „CoffeeLoft“ parduotuvėje sutikta kulinarinių televizijos laidų vedėja Ilona Juciūtė, kuri šio prekės ženklo produkciją atradusi ir pamilusi jau seniai.
„Aš nemėgstu stiprių kavų, geriu juodą, tad mano mėgstamiausias pasirinkimas iš šitos lentynos – „Sweet Brazil“. Visi svečiai, užsukę pas mane ir jos paragavę, vėliau nusifotografuoja pakuotę. Taip pat ir kai į namus rinkausi kavos aparatą, atvykau būtent čia, pasitariau su profesionalais, išsakiau savo poreikius ir jie pasiūlė man geriausią sprendimą, sutaupydami mano laiką, kurį būčiau iššvaisčiusi ilgoms informacijos paieškoms ir vis tiek nieko viena pati nenusprendusi“, - laidoje pasakos žinoma moteris.
„Gyvenimas versle“ – jau trečiąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Dovilė Urbanaitė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.