Prabangia moterimi angare vadinama lietuvė: net Elonui Muskui pasakyčiau ne

Kiekvieną kartą sėdant į lėktuvą skirtingus žmones aplanko skirtingi jausmai – vienus tai jaudina ir sukelia itin pozityvias emocijas, o kitiems tai – begalinis stresas, mat tenka stoti akistaton su skrydžio baime. Šį antradienio vakarą 20 val. LNK laidoje „Bus visko“ – interviu su ypatingu žmogumi, viena iš nedaugelio pasaulyje tokį darbą dirbančių moterų Jolanta Gaške, baigusia daug sudėtingiausių mokslų ir atsakinga už tai, kad lėktuvai padangėmis skrietų saugiai. Jos darbas – rasti akimis nematomus mikroįtrūkimus, kurių nepastebėjus gali įvykti milžiniškos katastrofos, kainuojančios ne tik šimtus milijonų, tačiau ir žmonių gyvybes.

„Po kiekvienu žingsniu dedame parašą, juokaujame, kad dedame parašą prokurorui, nes, jeigu kažkas atsitiks, visur bus atsekamumas, ir atsakomybę nešime tas, kas ką darėme. Viskas parašyta, viskas pasirašyta”, – pasakos Jolanta Gaškė.

Apie tai, kad kasdien turės prisiimti milžinišką atsakomybę, Jolantai buvo kalama į galvą nuo pirmų studijų minučių. Prisimindama karjeros pradžią, moteris prisipažįsta – be to, kad ėjo į stereotipiškai vyrišką sritį, kurioje moterų tiesiog nebuvo, o į ją buvo žiūrima kreivai, darbo pokalbių metu užduodami klausimai ir gąsdinimai ką tik mokslus baigusiai merginai pakirto kojas. Tačiau Jolanta nepasidavė. Šiandien ji dirba darbą, už kurį pasaulio kompanijos jai mokėtų milžiniškus pinigus, o darbe turi pravardę „prabangi moteris angare”. Ar bent įsivaizduojate, kiek kainuoja lėktuvas ir jo remontas? 


„Surastas defektas užsakovui gali kainuoti labai didelius pinigus. Lėktuvas ką tik iš gamyklos kainuoja šimtą milijonų. Jei variklyje rasime defektą, jį pakeisti kainuos nuo 3 iki 8 milijonų. Tikrinau vieną lėktuvą, senesnį ir labai pavargusį, kur žiūrėsi, ten defektas. Užsakovas taip mane ir pavadino – eina per angarą labai prabangi moteris”, – šypsosi Jolanta.


Moteris atvira – nors užsakovai, išgirdę sumas, kurias teks pakloti už remontą, dažnai susiima už galvos, mums tai laimėjimas – juk pastebėjome tai, kas galėjo kainuoti gyvybes. Laidos metu Jolanta prisimins ne vieną lėktuvo katastrofą, įvykusią dėl aplaidumo. „Buvo įvykis, kai atsirado įtrūkimas ir skrendant nuplėšė visą lėktuvo stogą. O kodėl nuplėšė stogą? Todėl, kad laiku nebuvo rasti tie maži įtrūkimai”.


Kodėl lėktuvas vadinamas viena saugiausių transporto priemonių? Ar pati Jolanta bijo skristi? Ir kodėl net Elonui Muskui pasakytų ne, jei jis pakviestų pas jį dirbti? Jau šį antradienio vakarą, 20 val., laidoje „Bus visko“ per LNK.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis