Maestro Constantinas Orbelianas: dešimtmetį trunkanti kelionė su Kauno miesto simfoniniu orkestru

Rudens koncertų sezoną Kauno miesto simfoninis orkestras pradės išskirtiniu koncertu, dedikuotu maestro Constantino Orbeliano bendro kūrybinio darbo su orkestru 10-mečio sukakčiai. Armėnų kilmės amerikiečių dirigentas ir pianistas C. Orbelianas vyriausiuoju Kauno miesto simfoninio orkestro dirigentu tapo 2014 metais. Per dešimtmetį trunkantį bendradarbiavimą buvo įrašyta 20 kompaktinių plokštelių, laimėtos 3 „Grammy“ nominacijos, įgyvendintas ne vienas įspūdingas projektas su pasaulinėmis operos žvaigždėmis.

Šį šventinį vakarą Kauno miesto simfoninis orkestras pakvies pasimėgauti stulbinančia violončelės garsų magiją, kuria klausytojus užburs violončelės virtuozė Kristina Reiko Cooper (JAV). Garsią viešnią į Kauną pakvietė maestro Constantinas Orbelianas, kuris ir diriguos šio vakaro koncertui. Koncerto programoje skambės išskirtinis kūrinys – Mieczysławo Weinbergo koncertas violončelei ir orkestrui op. 43. Antroji koncerto dalis bus skirta rugsėjo 21-ąją savo nepriklausomybės dieną mininčiai Armėnijai. Klausytojai turės galimybę išgirsti jauną armėnų talentą – pianistą Vardan Gyodakyan. Šią vasarą atlikėjas laimėjo pagrindinį prizą „AGBU Discovers Talents“ pianistų konkurse, kuris suteikė galimybę surengti solinį koncertą su Armėnijos nacionalinės filharmonijos orkestru. Šiuo metu V. Gyodakyan savo profesines žinias gilina VDU Muzikos akademijoje pas profesorių Alexander Paley. Šio vakaro programoje V. Gyodakyan atliks antrąjį F. Lizsto koncertą fortepijonui ir orkestrui.


Šiuo metu Kauno filharmonijoje su orkestru intensyviai repetuojantis C. Orbelianas mielai pasidalino prisiminimais apie pirmąjį susitikimą su Kauno miesto simfoniniu orkestru bei, įspūdingais ateities planais.


Papasakokite kokie keliai Jus atvedė į Kauną ir kaip užsimezgė draugystė su Kauno miesto simfoniniu orkestru?


Pirmą kartą į Kauną atvykau 2012 metų rugsėjį, tuomet turėjome koncertą „Žalgirio“ arenoje su šviesaus atminimo operos žvaigžde Dmitrijumi Hvorostovskiu. Tai buvo labai sėkmingas koncertas su pilna arena klausytojų ir nuostabia atmosfera. Šiame koncerte man pirmą kartą teko diriguoti Kauno miesto simfoniniam orkestrui, kuris maloniai nustebino geru pasiruošimu ir profesionalumu, jie puikiai sugrojo koncertą, o D. Hvorostovskis buvo labai patenkintas bendradarbiavimu su šiuo orkestru. Taip užsimezgė kontaktai su orkestro vadovu Algimantu Treikausku ir jau 2013 metų pavasarį įgyvendinom dar vieną bendrą projektą – surengėm amerikiečių tenoro, šiuo metu operos žvaigžde tituluojamo Lawrence Brownlee koncertą Kaune ir jo solinės kompaktinės plokštelės įrašus. Tai buvo mūsų pirmas įrašas su Kauno miesto simfoniniu orkestru ir jis buvo nominuotas prestižiniams „Grammy“ apdovanojimams. Ši sėkmė mums visus labai įkvėpė ir Algimantas Treikauskas pakvietė mane tapti Kauno miesto simfoninio orkestro vyriausiuoju dirigentu. Aš buvai pamalonintas šiuo kvietimu, nes labai džiaugiausi pirmąją „Grammy“ nominacija tiek solistui Lawrence Brownlee, tiek orkestrui. Nemanau, kad tuo metu koks nors kitas Lietuvos muzikinis kolektyvas buvo gavęs tokią nominaciją. Tai buvo didžiulė reklama tiek Kaunui, tiek visai Lietuvai. Aš didžiavausi tokiu sėkmingu įrašu kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru ir tuomet mes nusprendėm imtis kitų leidybinių projektų. Tai tokia buvo mūsų pradžia, o šiais metais kartu su orkestru mes jau skaičiuojam dvidešimtą įrašytą kompaktinę plokštelę ir net tris „Grammy“ nominacijas.


Kokie buvo įsimintiniausi ir svarbiausi projektai per šiuos metus įgyvendinti kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru?


Pirmiausia norisi paminėti visą eilę įrašų, sulaukusių geriausių atsiliepimų ir įvertinimų, tai G. Verdi operos „Simon Boccanegra“ įrašas su D. Hvorostovskiu, V. Bellini operos „Puritonai“ kompaktinė plokštelė su L. Brownlee ir Sarah Coburn bei G. Verdi operos „Rigoletas“ įrašas, kuris buvo įvertintas dar viena „Grammy“ nominacija. O taip pat operos solistų Stefano Secco, John Osborn, Oksana Dyka ir kitų solinės plokštelės, tarp kurių tenoro Stephen Costello įrašas, kuris gavo mūsų trečiąją „Grammy“ nominaciją. Tai yra neįtikėtina, kad mums pavyko gauti net tris nominacijas tarp tokios gausybės atlikėjų iš viso pasaulio. Be įrašų turėjome ir įspūdingus koncertinius turus Berlyne kartu su Merūnu Vitulskiu, taip pat Helsinkyje, Rygoje, Taline. Praėjusiais metais surengėme net tris klasikinės muzikos koncertus „Žalgirio“ arenoje! Koncertavome su operos pasaulio primadonomis Renee Fleming bei Asmik Grigorian, o taip pat turėjome Andrew Lloydo Webberio „Requiem“ atlikimą.


Kaip vieną svarbiausių mūsų projektų norėčiau paminėti praėjusiais metais Kaune įvykusią kompozitorės Leros Auerbach simfonijos, skirtos Čijunei Sugiharai ir jo žygdarbiui, pasaulinę premjerą. Šis projektas sulaukė didelio tarptautinio dėmesio, premjerą stebėjo Japonijos bei Izraelio ambasadoriai, o taip pat „Yad Vashem“ Pasaulio holokausto centro Jeruzalėje atstovai. Tai didžiulę simbolinę reikšmę turintis projektas, kurį mums pavyko sėkmingai įgyvendinti su Lietuvos atlikėjais – Kauno miesto simfoniniu orkestru, Kauno valstybiniu choru bei puikiais lietuviais solistais. Ir žinoma, nuostabia violončelininke Kristina Reiko Cooper, kuri ir buvo viena iš šio projekto iniciatorių.


Apibendrinant galiu pasakyti, kad tai buvo nuostabus dešimtmetis, nepakartojama kelionė su puikiais, talentingais žmonėmis įgyvendinant įspūdingus projektus.


Kokie artimiausi Jūsų ir orkestro kūrybiniai planai? Ar nudžiuginsit klausytojus naujais, išskirtiniais projektais?


O taip! Jau gruodžio pradžioje planuojame įspūdingą projektą kartu su Europos kultūros kanalu „Arte“. Bus daromas koncerto įrašas kartu su latvių operos žvaigžde sopranu Kristine Opolais bei išskirtinio balso armėnų tenoru Liparit Avetisyan ir žinoma, dalyvaujant Kauno valstybiniam chorui bei Kauno miesto simfoniniam orkestrui. Koncertas vyks Kauno šv. apaštalų Petro ir Povilo arkikatedroje bazilikoje, o jo įrašą Kalėdiniu laikotarpiu galės išvysti milijonai „Arte“ kanalo žiūrovų visame pasaulyje.


Kitais metais klasikinės muzikos gerbėjų fonotekas turėtų pasiekti mūsų įrašai su garsiausiais šių dienų operos solistais – amerikiečių tenoru Charles Castronovo, latvių sopranu Kristine Opolais bei armėnų tenoru Liparit Avetisyan. O sausio mėnesį jau planuojame naujus įrašus su violončelininke Kristina Reiko Cooper bei kylančia operos žvaigžde, amerikiečių tenoru Brian Jagde.


Taip pat turime planų surengti koncertinį turą Europoje kitų metų pavasarį, šiuo metu yra derinamos detalės, todėl nieko atskleisti negaliu, bet labai tikiuosi, kad pavyks suorganizuoti įsimintinas gastroles.


Kokią programą klausytojams ruošiate penktadienio koncertui?


Mūsų bendradarbiavimo dešimtmečiui skirtam koncertui pakviečiau ypatingą viešnią – violončelininkę Kristiną Reiko Cooper. Pirmiausia ji yra fantastiška atlikėja, savo artistiškumu ir charizma tiesiog pavergianti publiką, kiekvienas jos pasirodymas – nepamirštama patirtis klausytojui. Koncerto programai mes pasirinkome ypatingą kūrinį, tai žydų kilmės lenkų kompozitoriaus Mieczysławo Weinbergo koncertas violončelei ir orkestrui. Mes turime idėją tęsti žydų temą muzikoje, atlikdami žydų kilmės kompozitorių kūrinius, kurie nukentėjo nuo Holokausto ir buvo priversti bėgti iš savo gimtų namų. M. Weinbergo kūrinys šiam koncertui buvo pasirinktas neatsitiktinai, jau sausio mėnesį kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru ir Kristina Reiko Cooper planuojame įrašyti plokštelę, kurioje skambėtų žydų kilmės kompozitorių kūriniai violončelei ir orkestrui.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis