„Ši stipendija labai padės mūsų verslui tobulėti, gauti žinių iš kompetentingų mentorių, plėsti akiratį, pažinčių ratą, pasisemti naujų idėjų. Bet kokia finansinė parama mūsų mažam verslui – tai didelis žingsnis pirmyn, nes galėsime investuoti į medžiagas, gamybą, naujų modelių įvedimą bei platesnę sklaidą“, – džiaugiasi laimėjimu „Bosaddo“ įkūrėja ir trijų vaikų mama Simona Sadauskienė.
Pasak jos, laimėjimas yra didžiulė motyvacija ir supratimas, kad kuriamame versle eina teisinga linkme, o taip pat tai ir paskatinimas kitoms moterims siekti savo svajonių.
Kodėl „She‘s Next“?
Verslą moterys kūrė iš asmeninių lėšų ir patirčių, be paskolų, investuotojų, mentorių, tačiau po trijų metų pajautė poreikį plėsti savo žinias, ieškoti mentorių, bandyti pritraukti investicijas.
„Pamačiusios „She‘s Next“ programą, supratome, kad tai yra būtent tai, ko mes ieškojome“, – dalinasi savo įspūdžiais Simona.
2022 m. rudenį „Visa“ Baltijos šalyse pradėjo iniciatyvą „She's Next“, pagal kurią keturioms Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonėms, kurių savininkės yra moterys, buvo skirtos stipendijos.
Verslo pradžia – noras padėti
Simona su Viktorija savo verslą „Bosaddo“ sukūrė 2019 m. gegužės mėn., prieš pat pandemiją, per kurią moterys puikiai plėtojo verslą ir toliau, nes klientų ratas yra labai platus – nuo Amerikos, Kanados ir Europos iki Australijos ir Japonijos.
„Bosaddo“ yra Lietuvoje sukurtų baleto šildomųjų drabužių prekės ženklas. Kuriami drabužiai yra skirti profesionaliems baleto šokėjams ar ketinantiems jais tapti ir neleidžia apšilusiam kūnui atvėsti, taip užkertant kelią traumų atsiradimui.
„Mes su verslo partnere Viktorija esame glaudžiai susijusios su baleto pasauliu. Mano dukra profesionaliai šoka baletą jau septyni metai ir mokosi šio meno Šveicarijoje Ciuricho šokių akademijoje. O Viktorija yra profesionali choreografė. Ji kūrė mano dukrai šiuolaikinio šokio choreografiją YAGP konkursams, taip susipažinome ir tapome draugės“, – apie pažintį su verslo partnere pasakoja Simona.
Moterys žinojo, kad baletų artistų karjeros kelias nelengvas, ir susitikusios diskutuodavo, kaip galėtų pasirūpinti, kad baleto šokėjai jaustųsi šiltai, patogiai, išvengtų traumų ir gražiai atrodytų repeticijų metu. Taip kilo mintis sukurti savo baleto šildomųjų drabužių liniją.
„Pusę metų dirbome ties idėjos gryninimu, modelių patogumu, ieškojome šildomųjų audinių, siuvėjų ir t. t. Labai daug padėjo Viktorijos draugės balerinos, kurių klausėme patarimų, matavome, o mano dukra Elzė tapo „Bosaddo“ pirmuoju ir pagrindiniu modeliu, ant kurios viską galėjome ištestuoti“, – verslo pradžią prisimena Simona.
Moterys verslininkės yra lygiavertės žaidėjos verslo rinkoje
Nors Lietuvoje yra nemažai stereotipų apie moteris verslininkes, tačiau Simona mano, kad situacija gerėja: kuriasi verslių moterų klubai, nuolat vyksta įvairūs seminarai, o tokios programos kaip „She‘s Next“ tik patvirtina, kad moterys verslininkės yra lygiavertės žaidėjos verslo rinkoje.
„Svarbiausia, nebijoti siekti savo idėjos įgyvendinimo, niekada nenuleisti rankų susidūrus su sunkumais ir visada ieškoti išeities. Visi esame kartą kitą nusivylę, kai nusvyra rankos, bet aš visuomet sau sakau, kad problemos yra išsprendžiamas dalykas ir kad visada reikia judėti pirmyn,“ – savo patirtimi versle dalinasi Simona.
Versle svarbu dirbti kokybiškai ir nesustoti
Pasak moters, pradedant verslą nuo nulio svarbu visko mokytis pamažu, mažais žingsneliais, dirbti kokybiškai, planuoti, stengtis nepasilikti visko paskutinei minutei, pažinti savo klientus, partnerius ir draugiškai su visais bendradarbiauti.
„Svarbiausia yra išdrįsti ir tikėti, kad viskas yra įmanoma, o tada atsiveria visos durys. Niekada nereikia galvoti, kad esi per mažas, ne toks geras, kaip kiti, ne toks įdomus, nepakankamai ypatingas ar kitaip nuvertinti save. Tiesiog reikia daryti, judėti mažais žingsneliais pirmyn, po truputį ir būti tokiu, koks esi“, – ragina kitas moteris siekti savo svajonės viena „Bosaddo“ įkūrėjų Simona Sadauskienė.
Moteris tiki, kad net ir didžiausia silpnybė gali tapti stiprybe, jeigu laiku išmokstame savo pamokas.
„Iš klaidų galima pasimokyti ir jų nebekartoti, o kartais tai gali sustiprinti naujomis žiniomis, naujais klientais ar kitokiomis patirtimis. Mes irgi manėme, kad mūsų verslas per mažas ir per lėtas, nes drabužius siuvame rankomis, tačiau mes tiek tikėjome tuo, ką darome, kad su laiku atėjo supratimas, jog mūsų gaminiai yra rankų darbo out couture, kurių ir kaina gali būti didesnė, nes kiekvienas drabužis tampa vienetiniu“, – pasakoja moteris.
Baleto šildomuosius drabužius kurianti Simona Sadauskienė yra įsitikinusi, kad versle reikia ne tik idėjos, bet ir kruopštaus ir atsakingo kasdienio darbo, pasiruošimo kiekvienoms deryboms, pasitikėjimo savimi, drąsos klausti, jeigu nežinai, ir draugiško bendravimo su kiekvienu, tuomet ir žmonės atsako tuo pačiu.