Laikantis ilgamečių jūrininkystės tradicijų, iškilmingoje ceremonijoje Klaipėdos centriniame terminale laivas buvo „pakrikštytas“ vynu, o garbingos krikštamotės pareigos patikėtos D. Grybauskaitei.
„Galime džiaugtis, kad šiame vėjų mieste mes laiminame naują Danijos kompanijos laivą, kuris plauks su dviem lietuviškomis įgulomis. Tai rodo ir mūsų profesionalumą, ir pasitikėjimą Lietuva bei mūsų žmonėmis“, – sakė „Luna Seaways“ krikštamotė.
Prezidentė džiaugėsi, kad naujasis DFDS laivas – vienas didžiausių ir moderniausių keltų Baltijos jūroje, kuris tikrai sustiprins ir ekonominius, ir kultūrinius, ir turizmo ryšius. Su kiekvienu laivu vis stiprėjantis Lietuvos bendradarbiavimas su Skandinavijos valstybėmis, jos žodžiais, rodo pavyzdį, kaip kaimynės gali kurti naują ir geresnę ateitį savo šalims.
„Aš krikštiju tave „Luna Seaways“ ir linkiu sėkmės visiems, kurie tavimi plauks“, – iškilmingoje ceremonijoje ištarė D. Grybauskaitė ir į keltą sudaužė putojančio vyno butelį.
Dviem į Klaipėdą plaukiojantiems laivams – daugiau nei 200 mln. eurų
Pasak į Klaipėdą atvykusio daugiau nei 20-yje šalių veikiančio DFDS prezidento, generalinio direktoriaus Torbeno Carlseno, geresnį pasirinkimą modernaus kelto krikštamotei net sunku įsivaizduoti – 20 tūkst. tonų geležies ir plieno keltą globos „Geležine ledi“ vadinama D. Grybauskaitė.
„Būdama pirmoji Lietuvos Prezidentė moteris ir pirmoji perrinkta šiose pareigose, daugelį metų darėte įtaką politiniam gyvenimui bei esate didžiai gerbiama visoje tarptautinėje politinėje arenoje. Esate tikra europietė, kuri padėjo pamatus ir pirmiesiems Lietuvos bei Europos prekybos susitarimams. Sunkiais ekonominiais laikais Jūs pasirūpinote Lietuvos ekonomine sveikata. Tikite, kad sunkus darbas visada svarbiau už vien talentą, o be įspūdingos karjeros spėjote įgyti ir juodąjį karatė diržą bei išmokti keturias užsienio kalbas“, – vardydamas įspūdingus D. Grybauskaitės pasiekimus į naująją krikštamotę kreipėsi T. Carlsenas.
DFDS vadovas džiaugėsi, kad Prezidentė sutiko globoti neeilinį laivą – 230 metrų ilgio „Luna Seaways“ yra didžiausias keleivinis-krovininis keltas, įplaukiantis į Lietuvos uostą. Įspūdingi jo matmenys prilygsta dviejų futbolo aikščių ilgiui, o laivu galima gabenti 60 proc. daugiau krovinių nei iki šiol Klaipėdos–Karlshamno maršrutą aptarnavusiais keltais.
Į „Luna Seaways“ ir į tuo pačiu maršrutu plaukiojantį laivą-dvynį „Aura Seaways“ DFDS investavo daugiau nei 200 milijonų eurų.
„Turbūt kyla klausimas – kam leisti tokią pinigų sumą porai keltų? Tam, kad ir toliau galėtume kurti Lietuvai ir visiems europiečiams naudingą ir reikalingą infrastruktūrą, padedančią patikimai ir efektyviai sujungti valstybes, regionus ir žmones visoje Europoje“, – vardo suteikimo laivui ceremonijoje kalbėjo DFDS vadovas T. Carlsenas.
Didžiausias ir moderniausias laivas
Jūrinis keltas „Luna Seaways“ Lietuvą pasiekė šių metų balandžio mėnesio pabaigoje ir po savaitės trukusių paruošiamųjų darbų pradėjo plaukioti maršrutu tarp Klaipėdos ir Švedijos uosto Karlshamno.
Kelto kelionė iš laivų statyklos iki Klaipėdos truko 47 dienas. Bendrovė, siekdama taupyti degalus ir tausoti aplinką, priėmė sprendimą didžiąją 13 000 jūrmylių dalį įveikti naudojant tik vieną iš keturių pagrindinių kelto variklių.
„Luna Seaways“ yra naujausias ir didžiausias pirmaujančios Europoje keltų ir logistikos bendrovės DFDS keleivinis-krovininis (ro-pax) laivas įmonės laivyne. Jo keliais mėnesiais vyresnysis brolis dvynys „Aura Seaways“ Lietuvą pasiekė ir Švedijos maršrutą „aptarnauti“ pradėjo trimis mėnesiais anksčiau – šių metų sausio pabaigoje.
Naujųjų laivų – vienų didžiausių Baltijos jūroje keltų apskritai – „įdarbinimas“ Švedijos maršrute leido įmonės klientams pasiūlyti didesnius pajėgumus, komfortiškesnes ir kokybiškesnes keliones, daugiau paslaugų ir modernesnes erdves – tai užtikrino dar geresnę DFDS klientų kelionių patirtį. Naujieji keltai geriau atliepia ir bendrovės tvarumo ambicijas – iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją.
„Luna Seaways“ ir „Aura Seaways“ yra pirmieji keleivinio laivo sertifikatą turintys nuo 1982 metų DFDS pastatyti keltai, kurių CO2 emisija vienai perkeliamai puspriekabei yra 20 proc. mažesnė nei senesnių bendrovės laivų.
Keliaujantys „Luna Seaways“ gali apsilankyti trijuose restoranuose, trijuose baruose, parduotuvėje, mažieji gali mėgautis vaikų žaidimo kambariu, laive daug erdvių viešųjų zonų. Kelte vilkikų vairuotojams įrengta atskira maitinimosi ir poilsio zona. „Luna Seaways“ neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliauja dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.
Laivą aptarnauja dvi įgulos iš Lietuvos. Kiekvienoje jų – po 53 narius.
„Mūsų įsipareigojimai išlieka stiprūs – ir maršrutų tinklui, ir laivynui, plaukiojančiam po Lietuvos vėliava, – trečiadienį Klaipėdoje pabrėžė DFDS vadovas T. Carlsenas. – Šiandien mes eksploatuojame dešimt keltų, plaukiojančių po Lietuvos vėliava, ir esame įdarbinę beveik 1000 darbuotojų“.