"Per 5-ius metus iš esmės pasikeitė šiuolaikinės parfumerijos kryptys - beveik išnyko nišinė parfumerija, kuri mutavo į aukštąją, selektyvinę, autorinę, indie ir kt. parfumerines grupes, - sako Aistis Mickevičius. - Komerciniai gamintojai staiga taip pat ėmė kurti ir gaminti ekskliuzyvines de luxe kolekcijas paraleliai. Daugybę nišinių kompanijų nupirko gigantai. Le Labo, by Killian, L’Artisan Parfumeur, netgi Byredo jau – verslo koncernų rankose.“
Aistis Mickevičius pasakoja, jog kurį laiką pavadinimas „nišinė parfumerija“ dar egzistuoja, bet kadangi koncernams reikia pelnų, tai sugalvoti nauji terminai - pvz., aukštoji parfumerija. Tokiu būdu buvusi „nišinė“ parfumerija tiražuojama jau ne nišiniam klientų ratui ir jos kategoriją sunku pateisinti.
Tie parfumerijos prekių ženklai, kurių didieji koncernai dar nenupirko, dabar vadinami selektyvine, indie, autorine, artistine parfumerija. Štai, pavyzdžiui, savo parfumerijos prekės ženklą FUMparFUM Aistis Mickevičius priskiria net kelioms kategorijoms – artistic (meniniai), author (autoriniai) ir artisan (rankų darbo).
Krizių akivaizdoje parfumerijos verslas sugeba sėkmingai prisitaikyti. Štai kai kurie parfumerijos namai pradeda gaminti prabangius dezifektantus (pvz. Dior, Givency), kiti – keisti formules, kad dar labiau išsiskirtų iš masinės kvepalų jūros.
„Vis tiek žmonės perka kvepalus,“ – sako Aistis Mickevičius, įsitikinęs, jog tai - įperkama prabanga, kurios žmonės ilgisi ir siekia net ir ekonominio nuosmukio laiku. Aromatai, turėdami poveikį limbinei žmogaus smegenų daliai, veikia nuotaiką, sukelia prisiminimus – galbūt todėl jie išlieka aktualūs ir sudėtingais žmogaus gyvenimo laikotarpiais. Mėgstamas aromatas gali psichologiškai raminti, padeda komfortiškai jaustis, įgauti pasitikėjimo savimi.
Nors karantinai ypač daug iššūkių iškėlė parfumerijai logistikos srityje, ji visgi puikiai prisitaiko ir prie internetinės prekybos. Žinoma, negalėdami testuoti aromato, žmonės dažniau renkasi jau pažįstamus kvepalus, tačiau norą eksperimentuoti puikiai gali įgyvendinti išbandydami parfumerijos kūrėjų siūlomus parfumerijos miniatiūrų rinkinius, na, o parfumerijos verslas galvoja apie dirbtinio intelekto pritaikymą ir šioje srityje.
Labai įdomu, kaip visu šiuo laikmečiu parfumerija keičiasi iš kūrybinės pusės, kaip žmonės linkę kvepintis šiandien, ką kuria šiuolaikiniai parfumerijos autoriai, ką perimame iš istorinės parfumerijos, kaip kvepalai skiriasi atskiruose pasaulio regionuose. Aistis Mickevičius, ruošdamasis tuo pasidalinti su parfumerijos gurmanais on-line paskaitose, įsitikinęs, kad tam, jos susigaudytume paslaptingajame kvepalų pasaulyje, turime save nuolat edukuoti ir lavinti savo jutimus.
„Niekas negali pasakyti, kokiais kvepalais jūs turite kvepintis – tai jūsų asmeninis sprendimas, kurį reiktų gebėti atriboti nuo įvairių mitų ar parfumerijos verslo kuriamų scenarijų,“ – įsitikinęs Aistis Mickevičius.