Naujoji tėvų karta tam tikra prasme yra užsibrėžę perrašyti tėvystės knygą. Jie ne tik nori kurti didesnes šeimas, bet ir yra linkę vaikų susilaukti jaunesniame amžiuje nei tą planuoja X ar Y kartos. Jei pastarųjų kartų šeimos koncentruojasi ties vaikų auklėjimu ir nuolatine jų priežiūra, tai tūkstantmečio tėvai labiau akcentuoja kokybišką laiką su vaiku ir mielai investuoja net į auklės mokymus.
Tūkstantmečio tėvai labai atviri, jie nesustoja naudotis socialiniais tinklais net ir sulaukę vaikų. Kanadoje vykdytos „Millennials as New Parents” apklausos metu paaiškėjo, kad net 35 proc. tūkstantmečio kartai priskiriamų tėvų praėjusią dieną skelbė bent vieną žinutę savo socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu jie ne tik dalinasi informacija, bet ir sulaukia palaikymo, įvertinimo.
Naujosios kartos mamos į motinystę žiūri kur kas paprasčiau. Mintį turėti 3 ar daugiau vaikų palankiai vertina net 37 proc. tyrime dalyvavusių moterų. Anot jų, mamoms svarbu užsitikrinti lankstesnes darbo sąlygas ir kasdien dalytis šeimos kūrimo atsakomybėmis su savo vyru. Net 58 proc. naujosios kartos mamų nurodo sulaukiančios norimo palaikymo iš savo vyrų. Vis daugiau tėčių, prižiūrinčių vaikus, galima išvysti ir Lietuvoje – parkuose, prekybos centruose ar net sporto salėse.
Puikius naudojimosi internetu įgūdžius tūkstantmečio tėvai demonstruoja ir apsipirkdami. Jiems nėra skirtumo ar apsipirkti parduotuvėje, ar elektroninėje parduotuvėje. Abu pasirinkimus jie vertina kaip vienodai patogius ir priimtinus.
Tūkstantmečio tėvai kur kas noriau investuoja laiką ir pinigus į procesus, vedančius jų trokštamo rezultato link. Naudodamiesi šiuolaikinėmis technologijomis, jie tikina randantys būdų motyvacijai palaikyti ir žinių – kaip vienu metu būti atidžiais tėvais ir tuo pačiu siekti karjeros darbe.
Komentuoja „Assorti.lt“ kūdikių prekių priežiūros ekspertė Akvilė Sadauskaitė.
Pastebime naujas tendencijas ir savo veikloje – vis daugiau šeimų atvyksta į parduotuvę įsigyti kūdikių prekių iš anksto žinodami, ko konkrečiai nori ar kuo viena prekė skiriasi nuo kitos. Jauni tėvai pirmiausia išsianalizuoja situaciją internete, o į parduotuvę atvyksta įsitikinti savo pasirinkimo teisingumu, t.y. savo akimis įvertinti, pačiupinėti prekes, susipažinti su pardavėjais.
Pastebime, kad naujosios kartos tėvai dažniau orientuojasi į kokybę, o ne tik į kainą. Vertindami jų pasirinkimus, matome, kad jie ypač rūpinasi aplinka, kurioje jų vaikai augs. Todėl tarp tėvų pasirinkimų atsiranda ekologiški, iš natūralių medžiagų pagaminti, aplinkai draugiški drabužėliai, žaislai, taip pat ir kokybiškas kūdikių maistas. Už šias prekes jie sutinka mokėti daugiau, jei mato galimybę prisidėti prie tvaresnio pasaulio kūrimo. Kita vertus, jie nenori sugaišti daug laiko rinkdamiesi, todėl ieško patogiausių sprendimų, pvz. iš anksto paruoštų kūdikių kraitelių, kuriuos sudaro būtiniausios kūdikio prekės jo pirmosioms gyvenimo dienoms ir mėnesiams.