Lėtoji odontologija – kitoks požiūris į dantų gydymą

Iš pirmo žvilgsnio skamba neįtikėtinai, bet neskubėkite juoktis, kol neišgirdote apie lėtąją odontologiją.

Dantų gydytojų baimė yra viena dažniausių pasaulyje. Teigiama, kad ją patiria nuo 25 iki 40 proc. žmonių. Baltai dažyti šalti koridoriai su tyliai ant taburečių sutūpusiais pacientais, grąžtų ir kitų metalinių instrumentų skleidžiami garsai, pro šalį prabėgantys gydytojai susirūpinusiais veidais ir tas viską persmelkiantis kvapas – jį atpažintume tarp tūkstančio kitų – tokios asociacijos kyla, kai mąstome apie vizitą pas dantų gydytoją.


Bet gali būti ir kitaip. Garsą slopinančia danga išklotos grindys, elegantiška ir patogi sofa laukiamajame, tyliai skambanti relaksacinė muzika, pro langą atsiveriantis žaliuojančio senamiesčio kiemelio vaizdas, niekur neskubantys ir su šypsena jus kaip ypatingą svečią pasitinkantys gydytojai ir jokių, visiškai jokių dantistų kabinetui būdingų kvapų ir garsų... Ne, tai nėra siužetas iš fantastinio filmo. Tokia yra odontologijos klinikos „Privati praktika“ kasdienybė.

„Kiekvienas žmogus gali rinktis, ko jis nori – bėgimo, chaoso ir kiekybės ar ramybės, mėgavimosi procesu ir kokybės, – sako klinikos vadovas gydytojas odontologas Jevgenij Travkin. – Man norėjosi, kad darbas būtų malonumas, kad savo klinikoje jausčiausi laimingas ne tik aš, bet ir mano kolegos bei pacientai. Manau, mums pavyko to pasiekti. Pastebiu, kad net ir nervingiausi klientai atėję į mūsų kliniką nurimsta, atsipalaiduoja ir ima šypsotis.“


Jevgenij Travkin vadina save lėtosios odontologijos atstovu. Lėtumas mūsų greitėjančiame pasaulyje įgyja vis didesnę vertę. Lėtas gyvenimas, lėtos atostogos, lėtasis valgymas – visos šios sąvokos apibūdina gebėjimą mėgautis procesu. O kas gi yra lėtoji odontologija? Pasak J. Travkin, ji apima kur kas daugiau nei teisę neskubėti. Jis lygina odontologijos kliniką su butiku, kur viskas yra svarbu – pradedant jaukia aplinka, baigiant kruopščiai atrinktais produktais ir asmeniniu dėmesiu kiekvienam klientui.



Odontologijos klinika „Privati praktika“
Odontologijos klinika „Privati praktika“
Reklamos užsakovo nuotr.


 

Ramybės oazė miesto centre


Nors naujieji klinikos „Privati praktika“ namai įsikūrę šalia judrios gatvės miesto centre, užsukęs į vidų pasijunti tarsi atsidūręs kitame pasaulyje. Erdvus laukiamasis su senamiesčio statiniams būdingomis aukštomis lubomis ir išsaugotomis natūralių plytų sienomis, minkštos, prislopintos spalvos, už lango ošianti žaluma ir raminanti muzika labiau asocijuojasi su SPA salonu nei su odontologijos klinika. Jevgenij Travkin sako, kad kurdamas būsimą kliniką šiame į paveldo sąrašą įtrauktame pastate ir pats patyrė nemažai atradimų – tarkim, išgriovus vieną sieną netikėtai atsivėrė buvusi užmūryta tarnų laiptinė. Įrengti kliniką taip, kad ji išsaugotų ir buvusią pastato aurą, ir maksimaliai atitiktų savo funkcijas, buvo nemenkas iššūkis.


„Visur, kur man teko dirbti, vis ko nors trūkdavo – erdvės, poilsio vietos, laiko, privatumo ar galiausiai – normalaus tualeto, – atvirai sako J. Travkin. – Todėl savo klinikoje stengiausi sukurti kuo didesnį komfortą.“ Išties, viskas čia apgalvota iki menkiausių detalių. Tarkim, pakeitus įprastą daugumai klinikų administratorės baro tipo stalą paprastu stalu su kėdėmis, pasikeitė ir klientų santykis – dingo noras persisvėrus per barą stebeilytis į kompiuterį. Galėdami patogiai atsisėti priešais ir bendrauti tame pačiame akių lygyje, jie ir patys geriau jaučiasi, ir administratorei nesukelia streso. Dar viena miela detalė – tualete šalia kriauklės padėti dantų pasta impregnuoti vienkartiniai šepetėliai ir klientų itin mėgstami rankų kremas bei losjonas. O štai sienos fragmentus apibrėžiantys paveikslų rėmai priverčia susimąstyti apie meno esmę.

 

Kartu – nuo pirmo iki paskutinio žingsnio


Klinikoje „Privati praktika“ kiekvienas gydytojas turi savo kabinetą, kuriuo jam nereikia dalintis su jokiu kolega. Kodėl tai turėtų būti svarbu pacientams? „Pabandykite įsivaizduoti, kaip jaustumėtės, jei jums biure reikėtų dalintis savo darbo stalu ar kompiuteriu su kitais. Ko gero, tai sukeltų nemažai streso, – sako J. Travkin. – Mūsų gydytojai gali skirti pacientui tiek laiko ir dėmesio, kiek reikia, nes už durų netrypčioja kolega, laukdamas kol jam bus užleista vieta. Tokioje aplinkoje jie patiria kur kas mažiau įtampos ir didesnį malonumą dirbti, o tai neišvengiamai atsiliepia ir darbo kokybei. Odontologo darbas reikalauja išskirtinio preciziškumo ir kruopštumo, pavargsta ir rankos, ir akys, ir smegenys. Gydytojas nėra robotas. Pavargę visi darome daugiau klaidų, o medicininės klaidos nemažai kainuoja ne tik finansine prasme.“


Svarbu ir tai, kad ši klinika yra pagrindinė ir vienintelė čia dirbančių specialistų darbo vieta. Tai suteikia daugiau saugumo ir pasitikėjimo pacientams. „Klinikose, kur specialistų kaita didesnė, kur vieni suka implantus, kiti protezuoja, treti nuima atspaudus, ketvirti rūpinasi higiena, daugiau ir chaoso, – sako Jevgenij Travkin. – Jei atsiranda problemų, pacientas nežino, į ką kreiptis ir kur kurio gydytojo ieškoti. Pas mus klientą gydo tie gydytojai, su kuriais jis susipažįsta konsultacijų metu. Tai padeda užmegzti ilgalaikį, asmenišką santykį, pacientas nesijaučia tarsi patekęs ant konvejerio.“



Odontologijos klinika „Privati praktika“
Odontologijos klinika „Privati praktika“
Reklamos užsakovo nuotr.


 

Kruopščiai atrinktos ir individualiai pritaikytos paslaugos


Butikus nuo didelių prekybos centrų skiria tai, kad juose visos prekės yra gerai apgalvotos ir kruopščiai atrinktos. Tokiu pat principu vadovaujasi ir klinika „Privati praktika“. „Mes nesistengiame aprėpti visų įmanomų paslaugų spektro, todėl atsisakėme tų, dėl kurių ilgalaikių perspektyvų nesame tikri, – teigia klinikos vadovas. – Darome tik tai, kuo patys tikime. Mūsų stipriosios pusės – implantavimas, estetinė odontologija, burnos higiena ir inovatyvios idėjos. Nesiekiame būti tobuli visose srityse, tad noriai bendradarbiaujame su kitomis klinikomis, jei reikia, siunčiame į jas konsultuotis savo pacientus, o jos rekomenduoja mus.“


Štai klinikoje dirbantis gydytojas Žygintas Jonaitis yra estetinės odontologijos (angl. „Art Dentistry“) krypties atstovas. Ši kryptis jungia meną, mediciną ir šiuolaikines technologijas ir leidžia pasiūlyti klientui išskirtinių paslaugų liniją. „Kiekvienas pacientas individualus. Tai kas tinka vienam, gali netikti kitam. Todėl kaskart stengiamės sukurti unikalią, būtent jam tinkančią šypseną, – sako J. Travkin. – Daug dėmesio skiriame fotografavimui, vizualizacijai. Dažnas nesupranta, ko jam reikia, kol nepamato savęs iš šalies. Kokybiškos nuotraukos svarbios ir dirbant su technikais. Kuo jie tiksliau įsivaizduos situaciją, tuo lengviau bus sukurti būtent jums labiausiai tinkančius, natūraliai atrodančius dantis. Neretai rezultatas pranoksta klientų lūkesčius.“


Nenuostabu, kad svarbiausias kriterijus, priimant į komandą darbuotojus, yra jų patirtis. „Mūsų klinika jau 14 metų teikia implantavimo paslaugas. Nuolat stebėdami savo pacientus, sukaupėme nemažai žinių ir įgijome žmonių pasitikėjimą. Jie žino, kad mes parinksime optimaliausią metodiką, nesvarbu – tai būtų momentinis implantavimas ar originalus „visi ant keturių“ („All-on-4“) viso žandikaulio restauravimas, – pabrėžia J. Travkin. – Pas mus dirba nedaug gydytojų, bet visi – subrendusios, susiformavusios, atsakingos asmenybės, turinčios už save kalbančių darbų kraitį.“

 

Paslaugų skaidrumas


Pasak gydytojo Jevgenij Travkin, lėtoji odontologija būtų neįsivaizduojama be vieno dažnai nutylimo, tačiau labai svarbaus komponento – visiško paslaugų skaidrumo. „Žmonės neretai vengia kalbėtis apie pinigus, bet tai daryti yra būtina, – sako jis. – Šia tema neturėtų likti jokių klaustukų nei gydytojui, nei pacientui. Pastebiu, kad Lietuvoje nusistovėjo keista tradicija nurodyti tik dalies paslaugų kainas. Tarkim, pasakoma kiek kainuoja implantavimas, tačiau nutylima, kiek atsieis visa kita – protezavimas, sąkandžio reguliavimas, estetinės paslaugos ir pan. Smagu, kad situacija jau keičiasi į gerąją pusę. Bazinių procedūrų kaina neretai yra tik ledkalnio viršūnė. Blogai, jei apie tai, kad po vandeniu dar slepiasi didžioji, tamsioji jo dalis, pacientai sužino tik įpusėję gydymą, kai trauktis jau nebėra kur.“

Klinikoje „Privati praktika“ pateikiami aiškūs gydymo planai, jų paklaida ne didesnė kaip 5-7 proc. „Kuo tiksliau išsiaiškinsite, ko jums reikia ir ko galite tikėtis, tuo mažiau staigmenų jūsų lauks gydymo eigoje, – sako Jevgenij Travkin. – Tam gali prireikti ir dviejų ar trijų konsultacijų, bet, kaip sako patarlė, geriau pjauti 9 kartus atmatavus. Juolab, kad šįsyk kalbame ne apie kelnes, o apie jūsų sveikatą. Prieš sėsdamas į odontologo kėdę, mūsų pacientas žino ne tik tai, kaip atrodys jo šypsena, bet ir tai, kiek jam tai kainuos ir kiek laiko truks. Nežinomybė visuomet sukelia daug nerimo, o nerimas ir lėtoji odontologija – nesuderinami.“

 

 

 

 

Užsakymo nr.: PT_65188

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis