Pernelyg savo privalumus pabrėžiantys pažinčių svetainių nariai atbaido priešingą lytį, nes sukuria savimylų įspūdį. Tai atskleidė portalo Flirtas.lt narių apklausa. Daugiau nei pusė jų teigia, kad pernelyg aukšta savivertė ir kitų menkinimas yra labiausiai erzinančios priešingos lyties savybės.
„Ieškantys antros pusės turėtų save rodyti tokius, kokie yra. Nereikia savęs išskirtinai girti. Būkite atviri ir nuoširdūs, nebijokite paminėti ir kelių savo trūkumų. Jei apsimetinėsite, sulauksite labai mažai dėmesio, nes priešinga lytis pajaus, kad nesate visiškai atviri. Kita vertus, nereikia savęs ir žeminti ar būti labai kukliems – šios savybės taip pat nėra labai vertinamos“, – sako flirtas.lt ekspertas Marius Petrauskas.
Pažinčių svetainės nariai nurodė ir daugiau itin erzinančių savybių. 16 proc. narių teigia, kad juos labiausiai erzina savo turtus ir pasiekimus pabrėžtinai akcentuojantys asmenys. Net ketvirtadalis moterų atskleidė, kad joms itin nepatinka erotinės vyrų nuotraukos.
Kas dešimtas apklausos dalyvis teigė, kad neigiamai vertina žmones, kurie fotografuojasi prie svetimų mašinų. „Šį pomėgį psichologai aiškina nepilnavertiškumo kompensavimu. Žmonės nesijaučia gražūs, geri, talentingi, todėl pasitelkia išorinius atributus: mašinas, tolimas keliones, garsenybes ir prabangią aplinką“, – teigia M. Petrauskas.
Apklausos dalyvių dažniausiai minimos savybės, kurias jie norėtų matyti priešingos lyties atstovuose: nuoširdumas, atvirumas ir komunikabilumas. Jas nurodė daugiau nei trys ketvirčiai respondentų.
„Geriausia, kai žmogus yra tikruoju savimi, o ne pažinčių svetainei sukurtu personažu. Pažinčių svetainėse visi ieško antrų pusių, kurios geba palaikyti pokalbį, rodyti susidomėjimą ir dalintis iniciatyva“, – tvirtina M. Petrauskas.
Šiuos rezultatus patvirtina ir JAV atliktas tyrimas. Jo metu mokslininkai sukūrė keturias anketas ir jų savininkams sukūrė skirtingą įvaizdį. Anketos, kurių savininkai buvo aprašyti paprasčiau sulaukė žymiai daugiau dėmesio. Mokslininkai tai aiškina tuo, kad žmonės vertina kuklumą, konkretumą bei nuoširdumą.
Mažiausiai dėmesio sulaukė anketos, kurių savininkai labai gyrė bei aukštino save. Jos netapo populiaresnės net tuomet, kai „pagyrūnai“ ėmė girtis pagrįstai – pateikdavo įrodymus apie savo pasiekimus. Mokslininkų nuomone, žmonės nepasitiki anketomis, kurių savininkai žada daug.