„Kvapas neturi draskyti nosies – įėjęs turi užuosti ir pamiršti, tačiau po kurio laiko – jo ilgėtis“, – tikina Kristina.
Priklausomybė būti kartu
Amerikoje teisės studijas baigusi Kristina tikėjosi ten ir pasilikti.
„Išvažiavau iš Lietuvos labai kukli mergaitė, mėnesį raudojau krokodilo ašaromis – nesupratau sudėtingos teisinės kalbos, ilgėjausi namų. Tačiau persilaužiau ir būtent tai padėjo augti. Supratau, kad viskas įmanoma, reikia tiktai noro. Dėl to ir šiandien nebijau rizikuoti, belstis, kalbinti žmones“, – tikina Kristina, kurios laikysena šiandien nė iš tolo neprimena išsigandusios mergaitės.
Į Lietuvą grįžti buvo tarsi lemta, čia ji sutiko žmogų, kuriam šiandien, kaip pati sako, jaučia priklausomybę. Povilas – jos vyras, partneris, draugas.
„Esu prisikalbėjusi, kad niekada nedirbsiu su savo vyru, o šiandien dvidešimt keturias valandas per parą esame kartu. Pasekmė – kitaip nebegali, tai lyg priklausomybė cukrui. Praėjusią savaitę teko vienai skristi darbo reikalais į Ispaniją, Povilas negalėjo dėl kojos traumos, taigi jaučiausi kaip be svarbios kūno dalies,“ - sako moteris.
Gerai, kai namuose visko daug
Ilgokai kalbamės, tačiau Kristina ir Povilas vienas kito nepertraukia – sudaro įspūdį lyg kalbėtų vienas žmogus, nė nepajunti, kaip taikliai jiedu papildo vienas kito mintis. Sutampa ir jų požiūris į darbo etiką ir filosofiją, į namus ir vaikus. Abu norėjo didelės šeimos, todėl šiandien augina tris vaikus.
„Mūsų namuose visko daug. Daug triukšmo, daug svečių, daug vaikų, daug verslų. Jeigu artėja kokia šventė, visi žino, kad švęsime pas mus. Praėjusį savaitgalį septyni vaikai namie siautė – išleidome draugus į miestą, likome su būriu vaikų. Būtų sunku, jei vienas iš mūsų norėtų asketiškų namų, ramybės ir vieno vaiko“, – laimingos šeimos receptu dalijasi Povilas.
Niekada nerizikuoti tuo, ką sukūrei
„Krispo“ verslas glaudžiai atliepia šeimos vertybes. Už pirmąsias verslumo pamokas Povilas dėkingas mamai, iš kurios perėmė audinių verslą.
„Šiandien yra daugybė vienadienių milijonierių, kurie lipa kitiems per galvas. O mes žiūrime į ateitį, siekiame verslo tęstinumo, norėtume jį perduoti savo vaikams. Nepatenkintų klientų negalėsime jiems perduoti“, – akivaizdu, kad Povilui ši tema labai svarbi.
„Dažnai žmonės nepagarbiai vertina tuos, kurie verslą paveldėjo, perėmė iš tėvų ar senelių. Tačiau retas susimąsto, kad jiems tenka ir didžiulė atsakomybė – nesugadinti, auginti, išsaugoti šeimos tradicijas. Moralus paveldėtojas nenori nuvilti tų, kurie juo pasitikėjo. Statistiškai daugiausiai verslo nužudo trečioji karta. Jie nebejaučia savininkiškumo, nebeperima vertybių. Mes labai stengiamės, kad taip nenutiktų“, – atvirauja Povilas.
Kristina patvirtina, kad tarp jų siekiamybių – anksti išeiti poilsio ir perduoti verslą vaikams. Turbūt niekada negalėtų visai atsitraukti, liktų aktyvūs patarėjai, kaip ir Povilo mama, kuri aktyviai versle nebedalyvauja, tačiau jos nuomonė labai vertinama.
„Visuomet stengiuosi bent išklausyti kitą nuomonę, blogiau tikrai nebus. Mama ar tėtis juk blogo niekada nelinkės, – priduria Povilas. – Stengiuosi nerizikuoti tuo, ką daug metų stačiau. Darbuotojų atlyginimais, jų pasitikėjimu, savo šeimos ramybe.“
„Mums labai svarbu būti sąžiningiems sau ir kitiems. Lietuva tokia maža – vieną klientą padaręs nelaimingą, neteksi dešimties. Yra darbuotojų, kurie su mumis nuo pačios pradžios. Ir mes mokomės iš jų – išklausyti, prisitaikyti, kitąsyk ir juos timptelėti pirmyn, padrąsinti nebijoti naujovių“, – dalijasi Kristina.
Kvapų kelias į širdį
Kaip jų gyvenime atsirado kvapai? Abu prityla, veidus nuskaidrina šypsenos – lukteli, kad spėtum suprasti, jog ši tema jiems mieliausia.
„Kvapai - mūsų širdis, – sako Povilas ir priduria, – mūsų klientas visuomet buvo namus kuriantis žmogus. Ne vienas, atėjęs išsirinkti užuolaidų, vis paklausdavo: o gal padėtumėte priderinti šviestuvą ar kitą namų interjero detalę. Taip pradėjo augti mūsų asortimentas.“
„Šviestuvai, kilimai, vazos – tai gana techniniai dalykai: atėjai, išsirinkai, nusipirkai. Su kvapais yra visiškai kitaip. Tai ilgas procesas, vieną kvapą gali rinktis tris dienas, jį jaukintis, testuoti, apie jį kalbėtis“, – Kristinos meilė namų kvapams persmelkia kiekvieną žodį.
„Šviestuvas patinka arba ne. O kvapai? Kvapai – tai emocija“, – abejoti neleidžia Povilas.
Jų klausydamas nė nepajunti, kaip namų kvapus imi vertinti kitaip. „Tai ne prabangus įgeidis, o gyvenimo būdas“, – tikina Povilas ir priduria, kad namų kvapus renkasi tie, kurie nori gyventi šiltuose, ramiuose namuose, kuriuose jaučiama namų dvasia.
„Kvapai gali grąžinti į vaikystę, gali pabudinti, pakelti arba, atvirkščiai, nuraminti. Kvapas – geriausias man žinomas antidepresantas, jais gydausi Lietuvos pusmečio žiemą“, – netikėtas kvapų savybes atskleidžia Kristina.
Kvapai, kuriuos galima gerti
Kvapus savo verslui Povilas ir Kristina rinkosi labai atidžiai, o prikalbinti svarbius kvapų mados namus bendradarbiauti taip pat nebuvo paprasta. Jiems labai svarbu, kad kvapas būtų kokybiškas. Tikina, kad geriau jau visai nekvėpinti namų užuot nuodijus šeimą kinišku sintetiniu kvapu, kuris gali erzinti, alergizuoti.
„Vieni mūsų tiekėjai sako, kad jų kvapus galima gerti! Taip ir turėtų būti“, – neabejoja Kristina. O Povilas priduria, kad tautiečiai jau pradėjo domėtis, ką deda į burną, tačiau su kvapais dar tik mokomės būti atsargūs.
„Jausmas „mano namai – mano tvirtovė“ labai susijęs su kvapais. Namuose ir jaunas, ir senas turi jaustis saugus, ramus, namai turi teikti poilsį. O tam svarbus ir gaivus oras, ir gera nuotaika, todėl net kokybiškus kvapus mes padedame pasirinkti individuliai tinkančius ir patinkančius konkrečiam žmogui. O jei pirkėjas taip ir nesusigyvena su pasirinktu kvapu, visuomet ieškome sprendimo. Mes parduodame emociją, todėl negalime sau leisti, kad ji būtų bloga“, – atskleidžia Kristina.
Naujausios namų kvapų tendencijos
Tad kuo kvepia kvapų žinovų namai? Kristina kiekvieną kvapą išbando savuose namuose.
„Parsinešame, gyvename su tuo kvapu. Turime net paskyrę zonas kiekvienam prekės ženklui, – patikslina. - Man patinka stiprūs kvapai, šiandien mano mėgstamiausias – „Pañpuri“ prekės ženklas, pristatantis rytietiškus kvapus. Jie ne per aštrūs, ne bažnytiniai, tinkami visai šeimai. Tačiau „Pañpuri“ kvapai stiprūs ir ryškūs. Man taip jau turi būti – jei jazminas, tai tikras, stiprus.“
Dabartinė pasaulio kvapų namų tendencija – kvapo grynumas. „Krispo“ kvapų namų atstovaujamo prekės ženklo „Antoine“ kūrėjai siūlo kvapų liniją, skirtą kūnui, skalbiniams ir namams. Taip jie išsprendė kvapų susimaišymo problemą, nes kai vienaip kvepia patalynė, kitaip dušo želė, o dar trečiaip kvėpinamės, sunku ir bepasakyti, kuo kvepiame, kvapas „užsiteršia“.
Kvapų namai „Locherber“ net rašalo ant testinių kvapų popierėlių nenaudoja, savo prekės ženklą įspaudžia, nes yra įsitikinę, kad net rašalas keičia kvapo savybes.
Kaip ,,teisingai“ kvėpinti namus
Ką rinktis – purškiamus kvapus, difuzorius, žvakes? Juk rinktis yra iš ko. Kvapais gyvenančios ir kvėpuojančios poros šie klausimai nestebina.
„Purškiamieji kvapai skirti vonios ir tualeto erdvėms. Tik patys didžiausi kvapų aistruoliai, mėgstantys, kad kvapas lyg šleifas lydėtų visur ir visada, nesiskiria su šiais kvapais.
Žvakių ir difuzorių (kvapų su lazdelėmis) paskirtis kitokia. Žvakės teikia džiaugsmo iš karto, jų kvapas intensyvus, tamsiais rudens ir žiemos vakarais jos sukuria ypatingą jaukumą ne tik svetainėje ar miegamajame, bet ir vaiko kambaryje. Tuo tarpu difuzoriai kvapą paskleidžia ne iš karto, lazdelės turi jo prisigerti.
Difuzoriaus talpą reikėtų rinktis adekvačią patalpai. Būna, žmonės nusiperka 100 ml namų kvapą kelių šimtų kvadratinių metrų patalpai ir skundžiasi, kad nekvepia. Tokia talpa skirta mažam tualeto kambariui. O svetainei reikėtų mažiausiai 250 ml buteliuko!
Mūsų svetainėje – litro talpos namų kvapas, nes aš mėgaujuosi ne tik mėgstamu kvapu, bet ir gražaus dizaino kvapo buteliuku“, – namų kvėpinimo taisykles dėsto Kristina.
„Tačiau jei norite ilgiau džiaugtis kvapu, jį statykite giliau kambaryje, geriausiai, kur prapučia lengvas skersvėjis, jis kvapą švelniai išnešios po namus“, – antrina Povilas. Svarbu ir tai, kur įkurdinsi kvapą – jei ant palangės ar radiatoriaus, kvapu mėgausies trumpai, šiluma jį greitai išgarins.
Kad dovana netaptų tualeto gaivikliu
Dovanojant namų kvapą reikėtų žinoti, ką žmogus mėgsta. Povilas yra pastebėjęs, kad dažna moteris, rinkdamasi audinius, priglaudžia juos sau prie veido. Jis pataria panašiai elgtis ir su kvapais, juos „prisijaukinti“. Juk kiekvieno skonis labai individualus. Kristina, pavyzdžiui, visiškai netoleruoja cinamono kvapo, o daugeliui žmonių – tai tikrasis Kalėdų kvapas.
„Kažkada jaunystėje draugų padovanotus kvepalus naudojau kaip tualeto gaiviklį. Todėl neverta rizikuoti, geriau jau tiesiai šviesiai paklausti, kokį kvapą žmogus norėtų uosti savo namuose“, – juokiasi Povilas.
„Kad ir kaip būtų keista, tačiau dažniausiai žmonės namų kvapus perka sau. Tai toks produktas, kurį žmonės įsimyli visam gyvenimui, prisijaukina vieną kvapą ar vieną prekės ženklą ir dažniausiai būna labai lojalūs klientai“, – tikina Kristina.
Didžiausias įkvėpimas - kelionės
Iš kelionių į parodas, kurios yra neatsiejama šio verslo dalis, Kristina ir Povilas vis neatsilaiko neparsivežę dar vieno naujo prekės ženklo.
„Kaskart vis prisižadame, kad šįsyk jau tikrai važiuojame tik akiračio praplėsti. Tačiau vėl nosis užkliūva už kokio nerealaus kvapo ir jis mums ,,prilimpa“. Dabar vėl galvojame – viskas, gana, visko turime. Todėl su baime laukiame sausio mėnesį vyksiančios parodos“, - atsidūsta Kristina.
Artimai su kvapų kūrėjais bendraujantys verslininkai žino, kaip gimsta tam tikro prekės ženklo kvapai, kuo gyvena jų kūrėjai, kokios jų šeimos ir verslo vertybės. Su kai kuriais kvapų kūrėjais kartu ir užaugo – susipažino pačioje verslų pradžioje, kartu mokėsi, dalijosi patirtimi. Būtent todėl šiandien jau gali susitikti neformalioje aplinkoje, kartu vakarieniauti ir panirti į įstabų kvapų pasaulį.
„Greitai supratome, kad ir darbuotojus reikia vežti į susitikimus su tiekėjais. Per keliones jie atsigauna, apima įkvėpimas. Su pietiečiais juk taip smagu, jie visuomet pakalbins, pavaišins. Darbuotojų motyvacija išauga, jie patys pamilsta tą prekės ženklą ir visai kitaip grįžę jį pateikia pirkėjui. Be to, skatina ir žinojimas, kad kitąmet vėl susitiks su tiekėju ir galės jam pasigirti savo pasiekimais. Kelionės – neįkainojamas įkvėpimas visiems“, – tikina Kristina.
Ateityje Kristina ir Povilas nedrąsiai pasvajoja apie savo kvapų kolekciją. Nekyla abejonių, kad tai virs kūnu greičiau, nei jie drįsta planuoti. Ir ne dėl kokių visatos malonių, o dėl sunkaus, nuoseklaus darbo iš visos širdies. Kaip Povilas sako, po ,,čiut čiut“ ir visada pirmyn.
Užsakymo nr.: PT_73560912