Aukštąją madą dažnai pradeda kurti šeimos verslai, tačiau kintant prekių ženklų žinomumui, ne visiems kūrėjams pavyksta išvengti šeimos kontrolės. Gucci šeima yra mados pasaulio galiūnai, kurių prekių ženklas dvelkia elegancija ir klase. Aš šiuos nepaprastus mados namus dievinu, jie man reiškia kūrybą, laisvę ir meną.
„Gucci“ – galinga utopinė, chaotiška, charakteringa imperija. Būdvardžių gal kiek ir per daug, bet šią dinastiją apibūdinti nepakaktų ir dešimčių žodžių. Geriausia patiems tai pajusti. Šedevras. Nors tobulumui ribų nėra, regis, šie mados namai jį jau pasiekė. Tačiau, taip kalbėdama turiu omenyje šiuolaikinį modernų pasaulį, kai „Gucci“ atrado kiek kitokias – sodresnes gyvenimo spalvas. Šių mados namų istorija – ne nuostabių vyrų žlugimo, o moters, skridusios per arti saulės ir apakintos spalvingų „Gucci“ imperijos šviesų, tragedija.
Valdinga mados dinastija
„Gucci“ imperiją 1921 m. Florencijoje, Toskanoje, įkūrė italų verslininkas Guccio Gucci, o ją valdė net trys jo šeimos kartos. Jos istorija tarsi Šekspyro tragedija – kupina dūrių į nugarą, išdavysčių ir žmogžudysčių. Viskas buvo daroma rafinuotai: sukantis tarp šilko, brangakmenių, masyvių kailių, „Gucci“ dvigubų G logotipų ir didelės šlovės. Jaunieji Maurizio Gucci ir Patrizia Reggiani – nuostabūs, charizmatiški jaunavedžiai, dreifuojantys prabangos jūroje.
Dvi gražios dukterys, garsioji jachta ir nuolatinė vieta „Studio 54“ svečių sąraše – tarsi svajonių gyvenimas. Vis dėlto sutuoktiniai vaikščiojo peilio ašmenimis, nes turtus ir meilę retai sutiksi kartu. Tačiau prabanga ir žavesys tampa madingi, o tikrovė dažnai pranoksta fantaziją.
Nors paskutinis Gucci dinastijos atstovas Maurizio ir kiti šeimos nariai dėl tarpusavio nesantaikos, kilusios valdant milijoninę kompaniją, nuolat patekdavo į apkalbų ar gandų sūkurį, ryškiausia ir skandalingiausia Maurizio gyvenimo istorijos dalis – santykiai su žmona P. Reggiani, kuri viešojoje erdvėje dar buvo vadinama Ledi Gucci.
Kokia prabangos mada?
Prestižas, išskirtinumas, aukštos kainos – tai mados prabanga. Kalbame ne vien apie techniką, medžiagas, kurių reikėjo drabužių gamybai, o apie emocijas, kurias teikia jau gatavas rūbas – kabantis ant pakabos, spintoje ar dėvimas modelio. Gucci šeimai netrūko turtų. Ji garsėjo prabangiu gyvenimu, o jos nariai ne tik tapo italų elito, bet ir Niujorko aukštuomenės pažibomis. P. Reggiani mėgo brangakmenius: žibančius auskarus, kaklo papuošalus, žiedus, auksą, deimantus ir kitus akį traukiančius tūkstančių vertus aksesuarus. Kuo jų daugiau, tuo geriau – minimalizmo ji nepripažino. Galime iš jos pasimokyti, kaip atrodyti prabangiai ir kurti damos įvaizdį. Puoškimės brangiomis ir kokybiškomis medžiagomis, solidžiomis spalvomis, tviskėkime elegantiškais aksesuarais, rodančiais statusą.
Kai dama lankosi visame pasaulyje garsiame klube „Studio 54“, ji puošiasi nevaržydama savęs. Dėvi žaižaruojančią turkio spalvos suknelę, kelias stambias auksines apyrankes ir karolius, taip pat ilgus auskarus. „Studio 54“ garsėjo elitiniais lankytojais ir ekstravagantiškomis, įspūdingomis išdaigomis, kurios vykdavo už uždarų durų. Žinoma, charakteringos mados taip pat netrūko. Stilingai galima ne tik atrodyti, bet ir gyventi. Žodžiai „laisvė“ ir „mada“ – tai gyvenimo būdas.
Moteriškos mados galia
Moteriška mada yra galinga jėga. Ji leidžia išreikšti individualumą, kūrybiškumą, asmeninį stilių, keičia savo kūno suvokimą, atskleidžia dvasinį grožį ir vidinę būseną. Siekdamos galios moterys gali dėvėti verslo drabužius (pavyzdžiui, kostiumus), rodančius, kad jos yra lydimos sėkmės. Jie tampa įrankiais, leidžiančiais išreikšti pasitikėjimą savimi, atkaklumą ir individualumą. Aštuntojo dešimtmečio antroje pusėje gimęs ir devintajame išplėtotas mados stilius suteikia galimybę moterims įtvirtinti savo profesinį autoritetą. Tai – moteriškos galios išraiška. Mada diktavo taisykles, kurias moterys kūrė. Prisiminkite platintų pečių švarkus, plonas palaidines vilkimas po jais, tiesaus silueto sijonus, juodas permatomas pėdkelnes ir elegantiškus batelius. Tokia apranga simbolizuoja valdžią ir stiprybę. Kartais mada tampa emocinės būsenos šarvais. Dažniausiai kostiumai skleidžia žinią apie valdžią ir nepriklausomybę. Sijono kostiumas spinduliuoja moterišką galią, iš kurios semiamasi stiprybės.
Už kiekvienos galingos moters nugaros, stovi vyras. Šiuo atveju, Gucci dinastijos galva M. Gucci, niekuo neatsilikęs nuo žmonos, savo valdžią ir sėkmę demonstravo prabanga dvelkusiais kostiumais. Labai solidu, estetiška, patrauklu ir vyriška. Jie simbolizavo patikimumą, garbingumą ir sėkmę.
Šią šeimą lydėjo sėkmė, nors ją ir temdė pavydas. Ar sėkmę lemia strategija, šaltas protas, kritinis mąstymas ar klasta? Kiekvienas gyvenimo etapas keičia asmeninį įvaizdį, ypač moterų. Kerpame plaukus, kai norime pokyčių, siekiame demonstruoti užtikrintumą, rodome seksualumą, kai stengiamės kažką paveikti ir sugundyti.
Naujoji „Gucci“ era
Grįžkime į šiuos laikus. „Gucci“ šiandien yra vienas žinomiausių ir įtakingiausių prabangos prekių ženklų pasaulyje, tapęs tikru mados, aksesuarų ir modernaus verslo etalonu. Naujoji „Gucci“ šeima – Alessandro Michele, kuria kitokią mados magiją. „Gucci“ mados namai liko ištikimi klasikiniam itališkam stiliui ir neprarado savo veido. Šiuo metu prekių ženklas pasižymi neprilygstamu novatorišku kūrybiškumu ir dideliu išradingumu, kuriuos atskleidžia kolekcijos, mados šou ir kūriniai. A. Michele „Gucci“ visada siejo su nevaržoma saviraiška. Bohemiškas ekscentriškumas, nepralenkiamas žavesys ir galingos povandeninės srovės greitai tapo pagrindiniais šio prekių ženklo akcentais. Dizainerio kūryba pasižymi eklektiškumu, įvairių stilių ar skirtingų elementų derinimo praktika. Eklektika tampa išskirtiniu „Gucci“ mados bruožu, tačiau prekių ženklo simboliką atspindi ir prabangios medžiagos, ryškūs spaudiniai, raštai, ikoniški dizaino elementai. Pagrindinis įkvėpimo šaltinis – aštuntojo dešimtmečio era. A. Michele aktoriai atgaivina to meto naktinio gyvenimo prieglobsčio žaižaruojančią, energingą atmosferą. Jo kolekcijos spinduliuoja pozityvumą, džiugesį, energiją, taigi, yra visiška rutinos priešingybė. Grafičius, plunksnas, disko karštligę papildo užuomina į italų aristokratiją – dizaineris daro viską, kad „Gucci“ įkvėptų kiekvieną. Raštai suteikia žaismingumo, svaigulio ir šiek tiek priverčia pamesti galvą. Nutrūkti nuo grandinės, kartais labai reikalinga ir naudinga. Krepšiai, laikrodžiai ir net beisbolo kepurėlės aiškiai perteikia kūrėjo žinutę: „Daugiau yra daugiau!“ Energija persmelkta kampanija skatina charizmatiškus „Gucci“ sekėjus šokti pagal šį mados ritmą. „Gucci“ šou galima sutikti pačių įvairiausių žmonių – nuo reperių ir aktyvistų iki menininkų. Juos žavi netvarkingas grožis, chaosas, tikrovės ir fantazijos santykis. Jei reikėtų visa tai įvardyti vienu žodžiu, tinkamiausias būtų „eklektika“. Ir jį paaiškinti nėra geresnio būdo nei ištarti: „Pažiūrėk į „Gucci“! Stebėk ne tik kolekcijas, bet ir apšvietimą, vietas, pozas o, svarbiausia, neįtikėtinus ir unikalius modelius.“ Tai spalvinga, romantiška, poetiška ir magiška.
Taigi, klestinčios mados imperijos diktuoja savo taisykles, kurių laikosi pačios ir skatina tai daryti kitus. Šeima ne tik suteikia stiprų užnugarį ir palaikymą, kartais ji tampa skandalų ir dramų šaltiniu. Kur valdžia, pinigai ir prabanga, ten sunku nesimėgauti šlove ir jausti saiką. Konkurencija, noras pakenkti, užvaldyti, godumas pasireiškia drastiškiausiais būdais. Žinoma, mados kova užburia: skraido plunksnos, byra suknelių blizgučiai, lūžta smailūs batelių kulniukai. Tikra mados fiesta. Neįmanoma atsispirti šiam reginiui. Verta stebėti, dalyvauti ir pamėgti. Gyvenimas be skandalų ir intrigų nebūtų toks įdomus. „Gucci“ prekių ženklas išreiškia meilę žmogui ir jo individualumui. Ši mados dinastija suklestėjo, nors ir patyrė Šekspyro plunksnos vertų tragedijų, bet pasiekė šlovę ir neketina jos lengvai atsisakyti. Viską pasako filme P. Reggiani įkūnijusios Lady Gagos lūpomis ištarti žodžiai: „Tėvas, sūnus ir „Gucci“ namai.“