„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos

Gegužės 3 dieną vykusiame „Young Fashion“ mados entuziastų susibūrime jaunieji dizaineriai pristatė savo unikalias mados kolekcijas, kurios atkreipė dėmesį į tvarios mados ateitį. Į renginį susirinkę svečiai buvo nustebinti kūrybiškais organizatorių sprendimais ir meninėmis instaliacijomis. Jie taip pat turėjo galimybę įsigyti lietuviškų kūrėjų gaminių ir, žinoma, pažinti talentingų lietuvių ir užsienio dizainerių kūrybą.

Galimybių pliūpsnis


Jauniesiems mados dizaineriams augti, atsiskleisti ir atrasti potencialius pirkėjus yra be galo sunku – fašionistos verčiau renkasi greitosios mados prekinius ženklus arba plačiai žinomų mados namų gaminius, siekdamos savo apranga atspindėti stilingumą ir prestižą. Vis dėlto jau yra pastebimas ilgai lauktas pokytis Lietuvos mados arenoje – nors ir lojalios fašionistos dar vis tiki savo nuostatais, auga nauja mados fanatikų karta, kuri pirmenybę teikia unikalumui, tvarumui ir konceptualių idėjų madoje paieškai. Jau trečią kartą vykęs „Young Fashion“ renginys suteikė galimybė ne tik dizaineriams ir šiems mados fanatikams atrasti vieni kitus, bet ir parodyti naują mados ateitį į renginį atvykusiems Lietuvos mados industrijos ekspertams ir užsienio mados žurnalistams. „Young Fashion“ iniciatyva pabrėžė jaunųjų kūrėjų talentą ir kūrybingumą bei atvėrė duris naujoms karjeros galimybėms.



„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
Organizatorių archyvas



Svarbi tema


Šių metų renginio tema – vandens tarša – atkreipė dėmesį į aplinkosauginę problemą mados industrijoje ir suteikė progą kūrybiškai pažinti poreikį veikti tvariau. Tema atsispindėjo ne tik pristatytose mados kolekcijose, bet ir įspūdingoje podiumo instaliacijoje, kurią kūrė nepriklausomos meno studijos „Faktura“ menininkai Ervinas Blažys ir Justina Tarasovaitė. „Instaliacijoje „Each water is unique“ kūrėjas ir kūrėjai yra lyginami su vandeniu, dinamiška jėga, kuri teka per egzistencialias kliūtis. Metafora, kurią naudoju, pabrėžia savikontrolės ir prisitaikymo būtinybę, reikalingą išgyvenimui sudėtingoje visuomenės aplinkoje. Noriu pakviesti kiekvieną keliauti per instaliacijos dvasinį pasaulį, susidurti su jūsų pačių mintimis ir sąmonės, ir pasąmonės gilumomis. Tik intuityvus stebėjimas iš šono, gali užmegzti gilesnį ryšį su jūsų vidiniu dvasiniu pasauliu. Instaliacija tarnauja kaip kontempliacinis eksperimentas, kuris prilygina žmogų vandeniui ir jo jėgai. Instaliacija sudaryta iš keturių skirtingų, tačiau tarpusavyje susijusių segmentų, kiekvienas pasižymi galingu simbolizmu, kurį tikiuosi žiūrovas patirs asmeniškai. Instaliacija man tarnauja kaip priminimas apie ne ribotą potencialą, kuris glūdi kiekviename asmenyje. Potencialą, kuris turi tekėti nevaržomas, esant kliūtims per tam reikalingą laiko tarpą, jas eliminuoti ir prisitaikyti prie naujai suformuotos jį supančios aplinkos.” – apie savo darbą pasakojo menininkas Ervinas Faktūra.



„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
Organizatorių archyvas



Nacionalinėje dailės galerijoje parodas parengė ir dvi tvarumo iniciatyvos, kurios leido svečiams susipažinti iš arčiau su mados taršos ir tvarumo temomis. Po visų veiklų, kiekvienas renginio svečias galėjo pailsėti galerijoje įrengtose poilsio erdvėse, o ištroškus – atsigaivinti tvarių lietuvių prekinių ženklų „Sip Sap“ ir „Akvilė” gėrimais bei pavartyti “Lamų slėnis” stende žurnalus. „Young Fashion“ inovatyvi, tvarumą ir kūrybinius sprendimus skatinanti iniciatyva tapo svarbiu žingsniu į priekį ne tik jauniesiems kūrėjams, bet ir visai Lietuvos kultūros scenai. Tai tapo puikia vieta, kurioje gali susitikti skirtingos idėjos ir talentai, skatinantys abipusį kūrybiškumą ir augimą.



„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
Organizatorių archyvas



Jaunieji talentai


Jaunieji Lietuvos ir užsienio dizaineriai Nacionalinėje dailės galerijoje pristatė savo naujausias mados kolekcijas, kuriose atskleidė savo kūrybines vizijas ir sprendimus tvariai mados ateičiai. Dizainerė Karina Panina kolekcijoje „Ne savo batuose“ siekė atskleisti jaunų žmonių kartoje paplitusį reiškinį – pasimetimą informacijos gausoje ir savito stabilumo paieškas. Inspiruota „Lego“ konstruktorių, kolekcija išsiskyrė eksperimentiškumu ir dinamika, o „Lego“ kojas primenantys batai įsiminė kaip leitmotyvas, simbolizuojantis stabilumą, kuris praktikoje, deja, tampa nepasiekiamas. Dizainerė teigė, kad „vienu iš pagrindinių kolekcijos tikslų tampa, ant drabužio išsimečiusių detalių dinamikos pagalba, kelti žiūrovui klausimą: kiek juos pasimetimas, išėjimas iš stabilios būsenos motyvuoja, o kiek yra destruktyvus ir išbarsto kaip žmogų̨“. Pirmoji lietuvės Margaritos Strakaitytės ženklo Atira Gram kolekcija „Iris Us“ įkvėpė judėti link įvairovės ir vienybės, atspindint šį siekį per kolekcijos simbolį „iris“, raginantį „pakilti“ ir atskleisti grožį bei harmoniją. „Mados pasaulyje „Iris Us“ tampa drobe, kurioje audiniai ir formos susipina kaip žiedlapiai žydinčiame irisų sode.“ –jaunoji mados dizainerė poetiškai atsiliepia apie savo pirmąją kolekciją. „Ne/toksiškas vyriškumas“ kolekcijoje, kurioje net 90% panaudotų audinių buvo prikelti antram gyvenimui, dizaineris Liutauras Suvrovas griovė tradicinį vyriško garderobo suvokimą, siūlydamas alternatyvas ir mados elementus, neretai siejamus su moteriška apranga – „Kolekcijos tikslas išplėsti vyriško garderobo ir dizaino elementų naudojimo arsenalą bei pateikti alternatyvą ‚toksiškam‘ vyriškumui madoje.“ Gintaras Repšas, įkvėptas Vinco Mykolaičio Putino romanu “Altorių šešėly” apjungė drąsius ir unikalius elementus, jo kolekcijoje išryškėjo queer stiliaus harmonija, kuri kviečia tyrinėti asmeninę tapatybę per aprangą. Iš užsienio atvykę dizaineriai taip pat paliko didelį įspūdį. Įkvėpta Karalienės Teutos asmenybės, Londone gyvenanti dizainerė Madlina Haziraj savo kūriniuose atspindėjo jūros dvasią, karalienės istoriją ir laiko nestabilumą. O iš Lenkijos atvykusių seserų duetas „Stitchrays“ renginio temą – vandens taršą – palietė per mados gaminius, kurie buvo inspiruoti jūros gyvūnų. Patricijos Palubinskaitės ir Gabijos Petrauskaitės dizainerių dueto kolekcijoje „Eternally mesmerized“ (liet. Amžinai užhipnotizuotas) atsispindėjo drąsios ir elegantiškos mūzos paveikslas – „Jos akivaizdoje visos abejonės ir baimės virsta dulkėmis. / Jos atviras žvilgsnis į pasaulį atveria slapčiausius stebuklus. / Kiekviena pilka erdvė jos šešėly nusidažo ryškiausiomis spalvomis... / Jos juokas – simfonija, sužadinanti žmoguje laisvės jausmą“ Kvapą gniaužianti kolekcija išsiskyrė ir „DP Acetate“ rėmėjo dovanotais acetatiniais, aukštos kokybės, tvariais audiniais, kurie suteikė gaminiams natūralų blizgesį ir dar didesnį prabangos įspūdį. O Luko Svirplio pristatyta kolekcija „Plikbajoriai“ subtiliai analizavo šiuolaikinių visuomenės plikbajorių, kurie lyginasi su elitu, gyvenimą – pasinaudodamas istoriniu naratyvu, dizaineris atskleidė šiuos personažus per absurdo ir ironijos elementus. „Tai – satyrinis, eklektinis, teatru kvepiantis mados šou, keliantis pabaigos klausimą: gal jau užteks?“ – teigė dizaineris. Luko Svirplio kolekcijų plikbajorių personažai atspindėjo elito gyvenimo būdo ir mados tendencijų sekimo absurdiškumą – keistų formų drabužiai, aksesuarai, raštai išjuokė pasipuikavimą prieš kitus. Mateuš Krajevski pristatė kolekciją pavadinimu "Nebuvimas", kuri atspindi išvykimo tuštumą, bet taip pat simbolizuoja atsinaujinimo ir atgimimo galimybes. Jo kūriniai sieja gyvenimo trapumą ir visuomenės problemų neatidėliotinumą, ragindamas imtis veiksmų dėl aplinkos išsaugojimo. Jaunieji dizaineriai pasižymėjo drąsa, originalumu ir noru eksperimentuoti. Jie nebijojo kelti aktualių problemų ir siūlyti netikėtų sprendimų.


Renginio menu svečiai galėjo pamatyti ne tik mados dizainerių kolekcijas, bet ir įsigyti dviejų lietuvių prekinių ženklų – „Deeps“ ir „Searching“ – gaminius. „Deeps“ – tai juvelyrinių dirbinių prekės ženklas, kuris daugiausia dėmesio skiria rankų darbams ir siūlo originalų, lyčiai neutralų dizainą, įkvėptą gamtos ir šiuolaikinių technologijų sintezės. „Searching“ – tvarus mados prekinis ženklas skirtas drąsiems, už savo svajones kovojantiems, aistringiems ir kupiniems meilės pasauliui žmonėms, kurie nori atsiskleisti dėvint unikalius mados gaminius. „Young Fashion“ iniciatyvos primena, kad remti lietuvišką verslą ir mados kūrėjus yra be galo svarbu, nes šis palaikymas užtikrina jų tolesnę pažangą ir skatina Lietuvos mados industrijos augimą ir galimą didesnį tarptautinį pripažinimą.


Stipri komanda


Jaunieji talentai neapsiriboja tik dizaineriais – jaunoji renginio organizatorių komanda, savanoriai bei kiti asmenys prisidėję prie mados bendruomenės susibūrimo yra gana jauni ir neabejotinai talentingi. Modelius užkulisiuose ruošė Sidas Martinavičius, Marta Žadeikaitė, Ūlė Julija Masteikaitė, Alona Hupalova, Vanesa Rimkutė su AVON dekoratyvinės kosmetikos priemonėmis. O jaunieji renginio organizatoriai, kurių amžius vyrauja tarp 18-20 metų, Nerija Kanapkaitė, Žygimantas Juška, Karolis Danys, Rusnė Butrimaitė, Ąžuolas Stabingis, Gabija Šopaitė ir Jonas Latoža pasirūpino įspūdingu renginio išpildymu. Svarbu paminėti ir renginio „Young Fashion“ rėmėjo „JUNG“ prisidėjimą, kurio dėka organizatorių komanda galėjo įgyvendinti savo idėjas bei pristatyti jaunuosius talentus pla

iajai auditorijai. Taip pat, įmonė „Piksel“ prisidėjo prie jaunosios iniciatyvos sklaidos, jos stenduose galima buvo išvysti renginio reklamą.



„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
„Young Fashion“ mados renginyje – nauji vėjai ir inovacijos
Organizatorių archyvas



Po renginio – linksmos pratęstuvės


Po pagrindinio renginio, organizatoriai kvietė svečius į antrąją lokaciją – Lukiškių kalėjimo cerkvę, kurioje buvo galima atsigaivinti „Beneplacito“ produkcija, pasiklausyti energingos muzikos, kurią grojo didžėjai Plushka ir IŠ SERIJOS kolektyvas, ir susipažinti su dizaineriais, renginio organizatoriais bei kitais ištikimiausiais mados fanatikais. Įspūdingai atrodančioje erdvėje svečiai ir dalyviai šoko ir linksminosi iki pat paryčių, o organizatoriai džiaugėsi sėkmingai įvykusio renginio rezultatais.


Young Fashion“ bendruomenės vakarienė restorane „La Capital“


Gegužės 4d. „Young Fashion“ komanda subūrė renginio komandą, dizainerius, kviestinius svečius, užsienio žurnalistus, Lidia Ageeva ir Jesse Brouns, į jaukią vakarienę, kurios metu dalinosi įspūdžiais, įžvalgomis ir emocijomis. Restoranas „La Capital“ pasirūpino svetingumu ir profesionaliu aptarnavimu. Vakarienės dalyviai mėgavosi autentišku kulinariniu meniu, nepakartojomo skonio patiekalais.


Šviesi mados ateitis


„Young Fashion“ renginys tapo svarbiu įkvepiančiu kultūriniu įvykiu, kuris kiekvienais metais dar labiau suartina mados bendruomenę ir leidžia jai pozityviai pažvelgti į daug žadantį ateities mados pasaulį. Lietuvos mados scena yra pasirengusi augti ir vystytis, jaunieji dizaineriai yra jos ateitis, o „Young Fashion“ – šios transformacijos simbolis.






Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis