Rygos mados savaitę (RMS) jau galima drąsiai vadinti tradicine, mat organizuojama jau net 36-ąjį kartą. Tam tikra tradicija ji tapo ir mano dienotvarkė. Dukart per metus mielai aplankau kaimynus. Išties trijų Baltijos valstybių mados laukas ganėtinai skirtingas. Latvijoje domina komercinė mada, kuri turi savo aiškų vartotoją, tačiau gal kiek stokoja sąlyčio su šiuolaikinėmis mados tendencijomis, akcentuodama lėtos mados aktualumą. Tai dizaineriai ir ženklai, kurie pasižymi aiškiais savo kūrybos DNR kodais, kas sezoną pateikdami tai, ko iš jų tikisi ištikimi vartotojai – santūrią dėvimą madą. Šis uždaras ratas garantuoja komercinį stabilumą, firminių salonų tinką ne tik Latvijoje, bet ir už jos ribų. 1999-aisiais įkurta „Baltijos šalių mados federacija“, organizuojanti Rygos mados savaitę, siekia ne tik apjunti regiono dizainerius, bet ir pristatyti tolimesnių valstybių (Uzbekistano, Sakartvelo) mados ženklus. Vis tik lietuvių kūrėjai šiame renginyje pasirodo gana vangiai. Šiemet galime pasidžiaugti debiutuojančiu lietuviškos mados ženklas „Mild power“, ankstesniais metais savo kolekcijas yra pristatę „Zafyras“, Agnė Kuzmickaitė, Lilija Larionava.
Antrą RMS vakarą dizaineriai lyg susitarę pristatė kolekcijas, kuriose dominavo modernūs, neutralių, pastelinių spalvų, lengvai kasdieniam gyvenimui pritaikomi drabužiai. Dalinai tai yra atsakas į mados analitikų pastebimus popandeminius vartotojų poreikius, kuriuose dominuoja paprastumas, funkcionalumas, universalumas. Jau nuo praeitų metų pristatomos kolekcijos žymimos ir tam tikrais tvarumo ženklais, akcentuojant ar jos siūtos lokaliai, naudojant nulinių atliekų principą, ekologiškus, tvarius audinius bei aplinkai draugišką pakuotę.
Natalija Jansone (Latvija)
Dizainerė pristatė pajūrio kurorto stilistikos įkvėptą kolekciją, kurioje dominavo klasikiniai lietpalčių, susiaučiamų suknelių ir universalių kostiumėlių modeliai. Kūrėja akcentavo ypatingą itališkų audinių kokybę, modeliai pasiūti iš šimtaprocentinės vilnos, kašmyro, medvilnės ir lino. Visi modelių audiniai papildyti komfortą ir praktiškumą suteikiančiu elastanu.
STOCKMANN kolaboracija su Latvijos dizaineriais
Mažos smulkmenos kuria kasdienę magiją – toks yra prekybos centro „Stockmann“ šūkis. Stilistė Sintija Selicka – Uzane padėjo tai išreikšti jungtinėje žymių latvių dizainerių („Nolo“, Anna Led, „Unattached by Ūna Pūpola“, „Cinnamon Concept“) kolekcijoje. Gana skirtingi įvaizdžiai tarsi iliustravo šio prekybos centro lankytojų portretus ir tuo pačiu įkūnijo dominuojančias mados tendencijas: džinsą, struktūriškus švarkus, vasarišką koloritą bei vienijančiais aksesuarais tapusius perlus.
Ivo Nikkolo (Estija)
Naujoje kolekcijoje estų mados ženklas kūrybiškai interpretuoja mados ir laiko santykį. Modeliuose persipina nostalgijos motyvai ir šiuolaikinės tendencijos. Demonstruoti laikui nepavaldūs deriniai, kuriuose dominavo švelni pastelinė gama, elegantiški kirpimai, kokybiški audiniai. Subtilūs levandų tonai tampa dominuojančia sezono spalva, o stilingas kelnių kostiumas – pagrindiniu įvaizdžio pasirinkimu.
Iveta Vacmane (Latvija)
Naujausioje kolekcijoje dizainerė nagrinėja dekadentišką ir daugialypę moters natūrą. Modelių stilistika balansuoja tarp fatališkos ir tuo pačių trapios moters įvaizdžių, kuriuos Iveta Vacmane paryškina savo charakteringomis skrybėlėmis, tapusiomis kūrybos vizitine kortele. Įspūdį sustiprina gana dramatiškas baltos, juodos ir raudonos spalvos koloritas, klasikiniai kirpimai bei pasikartojantys dekoratyviniai rožės motyvai.