Gegužės pabaigoje įvyko jau 34-oji (!) Rygos mados savaitė. Dukart per metus organizuojamas savaitinis renginys skaičiuoja net 17 metų istoriją. Latviai tikrai turi kuo didžiuotis. Mados savaitės stabilumas, nuolatinis vietinės ir užsienio spaudos, mados influencerių bei pardavimų agentų dėmesys pritraukia ir rimtus investuotojus bei rėmėjus. Kartu tai – gana uždaras, išimtinai į mados profesionalus orientuotas renginys, tad bilietų įsigyti nepavyks. Vien tik kviestinė publika bei patiems dizaineriams svarbūs klientai.
Latviai jau seniai suprato, jog daryti iš mados šou, į kurį žiūrovai renkasi tik akių paganyti, neverta. Todėl nenuostabu, kad dalyvaujantys dizaineriai bei mados prekių ženklai neretai pajunta labai apčiuopiamos naudos – žinių apie save sklaidą vietinėje bei užsienio spaudoje, kontaktų su prekybininkais bei kūrybinių pasiūlymų. Tai puiki galimybė pabendrauti su reikiamais žmonėmis, kurie įprastomis aplinkybėmis sunkiai pasiekiami.
Įvairus ir pristatomos mados gaminių spektras – nuo apatinio trikotažo iki vaikiškų drabužių kolekcijų. Tai liudija apie rimtą ir komerciškai sėkmingą Latvijos mados pramonę. Vertinant iš estetinės, kūrybiškumo, originalių, šiuolaikiškų idėjų pusės, renginys nėra toks įdomus, kaip mūsų „Mados infekcija“. Peršasi išvada, jog lenkiame kaimynus stipriu dizainu, bet ženkliai atsiliekame kalbant apie mados industriją. Rygos mados savaitėje pristatomas kolekcijas Lietuvoje veikiau išvystume „Litexpo“ tarptautinių mugių dienose.
Šis renginys turi ir kitą misiją – siekia suburti regiono kūrėjus, tad joje yra dalyvavę ir lietuvių dizainerių: Agnė Kuzmickaitė, Laura Daili, „Zafyras“. Šiemet renginio geografija išsiplėtė dar labiau. Vieną originalesnių kolekcijų pademonstravo Uzbekijos mados gaminių ženklas „Moel Bosh“, kūrybiškai sujungęs charakteringą tradicinę tekstilę ir šiuolaikiškus modelius. Mados savaitės neaplenkė ir skaitmeninės mados tendencijos. Pertraukos tarp šou leido pasinerti į virtualių modelių pasaulį, kurį pristatė didžiausios Ukrainos mados mokyklos „Pushka School“ studentai.
Renginys kaskart padovanoja ir vertingų pažinčių. Šįkart pirmos eilės kaimynė ir nuostabi pašnekovė buvo žymaus britų žurnalo „Schön!“ mados redaktorė Huma Humayun – su ja galėjau aptarti ne tik Rygos mados savaitės, bet ir tarptautines mados aktualijas. Daugiau informacijos apie Rygos mados savaitę – www.rfw.lv.