Pavasarį, tik įsisiautėjus pandemijai, kone visas pasaulis ėmė rengtis patogiais laisvalaikio kostiumėliais. Vartotojai, didžiąją laiko dalį praleisdavę namuose, pirmenybę teikė patogumui, tad prekyba komfortiškais drabužiais, lyginant su ankstesniais metais, išaugo maksimaliai. Nors prekių ženklai per pastaruosius metus patyrė nemažai nuostolių, uždarius fizines parduotuves, prekyba elektroninėse parduotuvėse virto masine. Visgi nuostolių buvo patirta ir čia. Per praėjusius metus JAV buvo grąžinta daugiau nei 88 proc. mados prekių, tad kai kurios įmonės pradėjo mažinti gamybos resursus ir, atsižvelgdamos į situaciją, pirkėjams siūlyti tik tai, kas atitinka šiuometinius poreikius. Net ir dabar, kuomet vartotojai turi didesnę asmeninę laisvę, įprotis pirkti bei vilktis ištaigius (tiesiog patogius) drabužius taps ilgalaikis. Vadinasi, norint išlikti rinkoje, prekių ženklams bus svarbiau nei bet kada anksčiau kurti patogius audinius, kurių sudėtyje yra elastano.
Mada, kaip ir daugelis kitų industrijų, privalo nuolat keistis ir siūlyti naujus sprendimus. Laisvalaikio kostiumėlių era pamažu baigiasi, o jų vietą užima kitokie panašūs gamintojų sprendimai. Žinoma, sportiniai kostiumėliai dar nesiruošia užleisti pozicijų, tačiau jų gretas papildys džinsai ir įvairios kelnės guminiu juosmeniu. Džinsai yra vienas universaliausių drabužių, kuriuos rastume kiekvienos moters spintoje, tačiau dabar jie taps žymiai patvaresni ir tampresni. Pasiilgusioms gatvės mados tai puikus išsigelbėjimas, norint atrodyti stilingai ir jaustis patogiai. Ypač ši nauja tendencija patiks toms, kurioms naminė apranga jau spėjo nusibosti.
Tarp paauglių populiarus internete gerai žinomas greitosios mados prekių tinklas „Shein“ praplėtė džinsų su tampriomis medžiagomis pasirinkimą. Toks pokytis leidžia suprasti, jog tai taps pastovia tendencija, ilgainiui pritaikyta ir kitiems drabužiams. „Jau dabar pastebėjome sparčiai kylantį pardavimų skaičių. Elastingi audiniai su gumele užtikrina ne tik komfortišką gatvės stiliaus įvaizdį, bet ir tinka kiekvieno tipo figūrai, kas leidžia tinkamai prie jos prisitaikyti“, – interneto naujienų portalui „Bussines of Fashion“ teigia „Shein“ įkūrėja bei rinkodaros vadovė Molly Miao. Kad ir kokios jūsų kūno formos būtų, toks dizaino sprendimas ne tik leis drabužiams priglusti prie kūno ir suformuoti linijas, bet ir palengvins kasdienybę, suteikdamas dar daugiau komforto, renkantis kasdienį įvaizdį.
Mados namai, analizuodami žmonių poreikius ir taupydami išteklius, siūlo gaminti prekes iš to paties vieno audinio, o tokioms medžiagoms kaip vilna, medvilnė, medvilnės poplinas suteikti dar daugiau praktiškumo. Norinčioms, kad jų stilius neprieštarautų naujoms tendencijoms, kai kurios kompanijos perkuria drabužius, prisiūdamos elastingą juosmens virvelę, o tam, kad audiniai taptų dar minkštesni, taiko sintetines medžiagas, kurios, kaip žinoma, greitai susidėvi ir teršia aplinką. Tačiau tvarūs prekių ženklai gamyboje sparčiai ima naudoti medvilnines kanapes ir kitus biologiškai perdirbtus audinius, norėdami suteikti aprangai dar daugiau komforto. Tai pasakytina kalbant ne tik apie džinsus, bet ir apie visus kitus drabužius.
Mados ženklai pasiūlė ir kitų sprendimų – pavyzdžiui, raištelius, kurie taip pat prisideda prie patogumo jausmo. Jie įsiuvami net į klasikines kelnes, kurios nė iš tolo neatrodo kaip sportinės, ypač jei yra derinamos su švarkais bei elegantiškomis palaidinėmis ar marškiniais. Norint praktiškesnių drabužių, dizaineriai siūlo vilkėti oficialesnės išvaizdos tampres, kurios tiks ir miesto aplinkoje, derinant jas su klasikiniais švarkais ar net aukštakulniais. Maišydamos skirtingus stilius, aprangai kaipmat suteiksite prašmatnumo ir žaismingumo. Nors daugelis baidosi tokių drąsių eksperimentų, stilingi deriniai prasideda būtent nuo drąsiausių sprendimų. Kombinuodamos kelis skirtingus stilius tarpusavyje, ypač kalbant apie laisvalaikio ir klasikinio stilių maišymą, visada atkreipsite aplinkinių žvilgsnius.
Šie nauji pasiūlymai ypač naudingi elektroninėms prekybos platformoms, kadangi nemokamas prekių pristatymas ir grąžinimas tapo pagrindine pastarojo laikmečio prekių ženklų problema. Pirkėjams pasiūlius produktų, kuriems pagaminti naudojamos tamprios medžiagos, ir sumažinus dydžių neatitikimo riziką, grąžinamų produktų tikimybė lieka mažesnė. Taip pat elektroninės parduotuvės, siekdamos sumažinti grąžinamų prekių skaičių, griebėsi naujos alternatyvos: naudodamos dirbtinį intelektą ir išanalizuodamos, kokiomis prekėmis klientas domisi daugiausiai, suasmenina ir pateikia pasiūlymus būtent pagal jo žiūrėtas prekes. Taip mažiau tikėtina, jog jis pirks nereikalingus ir jam netinkančius daiktus. Pelningumui pasiekti padėjo ir specialūs paketai, t. y. krepšeliai, kuriuose, taupant siuntimo išlaidas, viskas supakuojama ir išsiunčiama vienu kartu be jokio papildomo vargo.
2020-ieji privertė susidėlioti prioritetus bei išanalizuoti savo poreikius. Laisva, judesių nevaržanti apranga taip pat nėra išimtis, jei kalbama apie siekį jaustis patogiai ir nevaržomai, neišeinant iš namų. „McKinsey & Company“ tyrimas atskleidė, kad 54 procentai pirkėjų dar rugpjūčio mėnesį pasisakė, jog praktiškumas ir komfortas yra labai svarbūs apsisprendimo faktoriai, prieš įsigyjant naują drabužį, nors balandžio mėnesį taip pat manė tik 32 proc. apklaustųjų. Regis, kad pamažu kitokie poreikiai tampa nauja realybe. Žinoma, kol neįvyks naujų pokyčių.