Išskirtinis interviu apie „H&M“ ir Giambattista Valli kolekciją – kurie drabužiai taps bestseleriais?

Kai švedų mados milžinas „H&M“ paskelbė, kad sukurti kasmetę bendrą kolekciją (angl. collaboration) šiemet patikės italui Giambattistai Valli, visi nustojo kvėpuoti. Taip arti aukštosios mados jau šešioliktus metus skaičiuojantis projektas priartėjęs dar nebuvo, nors jame kolekcijas „H&M“ kvietimu jau kūrė garsiausi pasaulio dizaineriai ir stipriausi mados namai.

Juk haute couture pasaulyje ne taip seniai – 2011-aisiais – atsiradęs G. Valli iškart tapo jos neginčijamu autoritetu. Jį be kalbų tais pačiais metais priėmė į dizaino masonų ložei prilygstantį Aukštosios mados sindikatą (pran. Chambre Syndicale de la Haute Couture), jo kūrinius ėmė dėvėti mados diktatorės Naomi Campbell, Sarah Jessica Parker ir Jordanijos karalienė Rania, be jo ikoniškų tiulio suknelių nuo tol neapsiėjo nė viena Paryžiaus mados savaitė. Šios, atrodo, besvorės ir ore tarsi tirpstančios suknelės tapo kiekvienos merginos svajonės sinonimu.


Išskirtiniame interviu portalui moteris.lt G. Valli atvirauja, kodėl nusprendė suvienyti jėgas su greitosios mados tinklu „H&M“, o šios kompanijos atstovė, nuo 1987-ųjų čia dirbanti ir už specialiąsias kolekcijas atsakinga Ann-Sofie Johansson dalijasi prognozėmis, kodėl „Giambattista Valli x H&M“ kolekcija, kuri prekyboje visame pasaulyje pasirodys tą pačią lapkričio 7-ąją, yra pasmerkta sėkmei.



A.-S. Johansson, G. Valli
A.-S. Johansson, G. Valli
Asmeninio albumo nuotr.



Pone Valli, be to, kad partnerystė su „H&M“ Jums suteiks progą pasiekti kur kas platesnę ir įvairesnę auditoriją visame pasaulyje, kokie dar buvo Jūsų motyvai sutikti kurti bendrą kolekciją su šia mados kompanija?


Mano bendradarbiavimo su „H&M“ asmeninis tikslas – dalytis savo meile grožiui ir padėti žmonėms kartu kurti laimės akimirkas, nes tokia yra mano kūrybos filosofija ir mano kurtų drabužių paskirtis. Taigi, šia proga sukūriau tai, ką galėčiau pavadinti „Giambattista Valli stiliaus abėcėle“ – labiausiai atpažįstamų ir nesenstančių mano modelių rinkinį. Visus šiuos daiktus kiekvienas galės derinti su jau esamu garderobu taip, kaip jai ar jam labiausiai patinka. Tikiu, kad šiais modeliais žmonės galės džiaugtis ilgai, ne tik vieną sezoną. Visa tai yra labiau apie kasdienio ir nuoseklaus stiliaus kūrimą, nebūtinai tik apie madą.


Jeigu Jums reikėtų apibūdinti, apie ką yra mados namai Giambattista Valli“, kokius pagrindinius savo prekės ženklo tapatybės ir kuriamos estetikos elementus pirmiausiai paminėtumėte? Esu tikras, kad Jūsų ženklas savyje talpina kur kas daugiau nei tik romantišką ir bohemišką prabangą, kuri jau tapo Jūsų kūrybos išskirtiniu bruožu.


Mano kuriamas stilius nepavaldus laikui, nereikalaujantis pastangų, nepaisantis amžiaus ribų.



G. Valli ir „H&M“ suknele pasipuošusi kolekcijos ambasadorė ir supermodelis Kendall Jenner.
G. Valli ir „H&M“ suknele pasipuošusi kolekcijos ambasadorė ir supermodelis Kendall Jenner.
Kūrėjų nuotr.



Ką tik pripažinote, kad į šią vieną bendrą kolekciją su „H&M“ sudėjote viską, kas kada nors buvo sukurta po „Giambattista Valli“ vėliava. Taigi, šią kolekciją galima vadinti retrospektyvine, savyje talpinančia geriausius modelius iš visų ankstesnių kolekcijų nuo tada, kai 2005-aisiais įkūrėte savo vardo ženklą, o nuo 2011-ųjų ėmėte kurti ir aukštosios mados kolekcijas. Kaip darėte atranką – kam buvo lemta patekti į galutinę kolekciją, o kam ne?


Tiek moterų, tiek vyrų linijoms sukurti aš kruopščiai atrinkau gerai atpažįstamus „Giambattista Valli“ tapatybės elementus – labiausiai pasisekusius siluetus, plisuoto tiulio audinį, siuvinėjimą kristalais ir gėlių aplikacijas, t.t. Visa tai interpretavau ir pritaikiau „H&M“ klientams. Šioje kolekcijoje gyva „Giambattista Valli“ tapatybė, bet viskas adaptuota platesnės auditorijos poreikiams, yra labiau universalu. Ir tai pasakytina ne tik apie moterų kolekciją. Nors iki šiol ir nesu kūręs vyrams, ši pirmoji mano kolekcija taip pat persmelkta „Giambattista Valli“ DNR – ją įkvėpė pasaulio vyrų madoje dominuojanti eklektikos dvasia ir tai, kuo šiandien gyvena jaunas vyras, kas jam rūpi, kaip jis norėtų save išreikšti.



Apie bendrą kolekciją G. Valli ir „H&M“ pirmąkart prabilo šių metų gegužę, labdaringame „amfAR“ galoje Kanuose. Nuotraukoje – renginyje apsilankęs G. Valli.
Apie bendrą kolekciją G. Valli ir „H&M“ pirmąkart prabilo šių metų gegužę, labdaringame „amfAR“ galoje Kanuose. Nuotraukoje – renginyje apsilankęs G. Valli.
Kūrėjų nuotr.



Kadangi tai yra Jūsų debiutas vyrų madoje, „kolaboraciją“ su „H&M“ turbūt prisiminsite kaip ypatingą ir simbolišką. Papasakokite detaliau, kaip kūrėte vyriškus modelius ir kaip konkrečiai jie atspindi visa tai, dėl ko „Giambattista Valli“ ženklas yra žinomas moterų madoje.


Neslėpsiu – vyriška linija man buvo nauja sritis, ir į ją pasižiūrėjau iš gerokai kitokios perspektyvos, nei paprastai daroma kuriant kolekcijas vyrams. Juk įprasta, kad tai moterys pasiskolina vyriško garderobo detales, bet aš padariau atvirkščiai – nutariau iš moterų garderobo pasiskolinti modelius, konstrukcijas ir audinius, pritaikydamas visa tai vyrams. Taip, pavyzdžiui, pagrindine spalva vyriškai linijai pasirinkau rožinę, šia spalva nuspalvintas net ir paprasčiausias kolekcijos modelis – marškinėliai, kurie paprastai vyrų kolekcijose būna balti.


Manau, kad šie faktai kalba patys už save. Kolekcijoje yra gyvūnų kailio raštų, gėlių ir augalų motyvų, pankiško ir militaristinio glamūro – visa tai yra eklektiška vyriškumo interpretacija. „Valli boy“ – tai bohemiškas keliautojas kosmopolitas, ant savęs dėvintis pėdsakus viso to, ką pamatė ir iš gabalėlių lyg mozaiką surinko savo kelionėse. Jis yra žaismingas ir ekscentriškas, jis su malonumu griauna taisykles.


Jūsų karjera aukštojoje madoje išties įspūdinga: prieš įkurdamas savo mados namus dirbote kitiems – užėmėte aukštus kūrybinius postus mados namuose „Fendi“ ir „Emanuel Ungaro“. Nuo tada, kai prieš 14 metų įkūrėte savo verslą, Jūsų šuolis į tarptautinį pripažinimą buvo staigus. Gal galite pasidalinti savo sėkmės mados versle strategija? Kaip manote, koks asmeninis bruožas Jums padėjo tapti sėkmingam versle, kuris – pataisykite, jeigu klystu, – yra vienas sudėtingiausių?


Nuolatinis laimės kūrimas – štai kas yra raktas tiek į mano asmeninę, tiek į mano mados namų filosofiją. Savo kūrinių pagalba noriu ta laime dalytis ir padėti kitiems ją patirti. Mano gera draugė Lee Radziwill (aut. past. - Caroline Lee Radziwill, žinoma JAV visuomenės veikėja, buvusios pirmosios ponios Jackie Kennedy-Onassis sesuo, 1933-2019) mėgo man priminti: „Giambattista, laimės akimirkų gyvenime tiek nedaug, privalome jas išgyventi visas ir iki galo.“ Taigi, kaip ir ankstesnėse kolekcijose, šiai kolekcijai su pasimėgavimu kūriau nuostabius ir išskirtinius modelius merginoms ir vaikinams iš viso pasaulio, kad galėčiau skleisti laimę ir padėčiau jiems visiems kurti tas ypatingas savo laimės akimirkas. Tai yra mano pagrindinė taisyklė.



„H&M“ ir Giambattista Valli
„H&M“ ir Giambattista Valli
Gamintojo nuotr.



Dabar keli klausimai poniai Johansson. Ann-Sofie, tai jau 16-oji „H&M“ „kolaboracija“, kurias kasmet darote su labiausiai pripažintais aukštosios mados dizaineriais ir garsiausiais mados namais. Pasirinkti tikrai yra iš ko. Kodėl šiemet tai yra Giambattista Valli ir niekas kitas?


Šių metų „kolaboracijai“ G. Valli pasirinkome todėl, kad jis yra neginčijamas aukštosios mados maestro, turintis neįtikėtiną talentą kurti stiprius, vizualiai įtikinamus siluetus. Tiek pats Giambattista, tiek „H&M“ norėjo šiuo talentu pasidalyti su mūsų klientais visame pasaulyje. Mus taip pat be galo sužavėjo tai, kaip Giambattista kalbasi su šiuolaikine moterimi ir šiuolaikiniu vyru, kaip jo meistrystė ir kūrinių grožis bei aktualumas juos paliečia ir įtikina.


Pernai jau kalbinau Jus dėl kitos „kolaboracijos“ – tąkart „H&M“ partneriu pasirinko kitą italų prekės ženklą „Moschino“ ir sukurti kolekciją patikėjo jo kūrybos vadovui amerikiečiui Jeremy Scottui. Tai buvo visai kitoks atvejis tiek estetikos, tiek ideologijos prasme. Sakykite, kaip kandidato pasirinkimas atspindi tai, ko jūsų vartotojas tais konkrečiais metais tikisi iš mados? Ar tai, kad šiemet pasirinkote G. Valli, reiškia, kad jaunoji karta vis dažniau renkasi eleganciją, o ne beprotišką gatvės stilių?


Atvirai, dizainerių pasirinkimo procesas, taip pat ir pačios kolekcijos planavimas visada vyksta pagal skirtingus scenarijus. Vieno kelio nėra. Galbūt kažkam tai pasirodys neefektyvu, bet manome, kad būtent taip yra geriau abiem „kolaboracijoje“ dalyvaujančioms pusėms. Visada atsižvelgiame į kiekvieną konkretų atvejį, pasiliekame erdvės improvizacijai. Pavyzdžiui, šiemet pagrindine užduotimi tapo kaip įmanoma nuoširdesnis vadinamosios G. Valli svajonės (angl. the Valli dream) atvaizdavimas – būtent ši svajonė yra centrinė visos šio dizainerio kūrybos ir komunikacijos ašis. Būtent dėl jos G. Valli kūriniai vertinami viso pasaulio moterų, nes suteikia joms tas laimės akimirkas. Abi pusės norėjome kuo tiksliau perteikti G. Valli kūrybos DNR, nes žinojome, kad šiuos drabužius žmonės dėvės ilgai. Kai kurie šių modelių galbūt net taps kolekciniais. Galiausiai, G. Valli kūryba neatsiejama nuo geros nuotaikos, todėl kolekcijoje nemažai ją kuriančių detalių – pavyzdžiui, dizainerio lūpų formos auskarai ar plisuoto ir gausiai sluoksniuoto tiulio gausa. Norėjome, kad žmonės šią kolekciją dėvėtų ilgai, su ja jaustųsi savimi ir dar ją dėvėdami visada būtų geros nuotaikos.



„H&M“ ir Giambattista Valli
„H&M“ ir Giambattista Valli
Gamintojo nuotr.



Praėjusiais metais pavadinote J. Scottą svajonių partneriu, su kuriuo dirbti buvo lengva ir paprasta. Neabejoju, kad šiemet visiems smalsu sužinoti, koks gi partneris buvo G. Valli. Kaip vyko darbo procesas? Ar Jums teko su G. Valli susitikti gyvai iki tol, kol apie jo partneryste su „H&M“ buvo oficialiai paskelbta Kanuose, „amfAR“ gala renginio metu, kuriame abu su Giambattista dalyvavote ir pozavote fotografams?


Darbas su Giambattista buvo svajonė! Paprastai leidžiame dizaineriams, su kuriais darome kasmetines „kolaboracijas“, vadovauti paradui, nors „H&M“ komanda visada yra šalia, kai reikia dalytis idėjomis ir eskizais, tvirtinti prototipus ir pan. Man asmeniškai nuo pat pirmos dienos padarė įspūdį tai, kaip Giambattista apgalvoja viską, iki mažiausių smulkmenų. Ką bedarytų – ar kurtų dizainą, ar rinktų audinius, ar analizuotų spalvų paletes, jis viską daro smulkmeniškai, ir, atrodo, tos smulkmenos jį tiesiog užveda. Man darbas su Giambattista tapo dideliu įkvėpimu.


Kalbant apie debiutą Kanuose gegužės mėnesį, tai buvo pirmas kartas, kai kasmetė „H&M“ „kolaboracija“ buvo paviešinta gerokai prieš oficialią pardavimų pradžią, kuri paprastai atsitinka lapkričio pradžioje. Tąkart kolekcijos sukneles ant raudonojo kilimo dėvėjo garsios moterys, netrukus kai kuriuos modelius jau buvo galima įsigyti ir parduotuvėse. Gal galite papasakoti, kodėl šiemet buvo imtasi tokių netikėtų sprendimų?


Esame atviri ir kokias specialias kolekcijas bei „kolaboracijas“ bekurtume, nevengiame rinktis skirtingų, dar nepramintų kelių. Šiuo konkrečiu atveju pamanėme, kad būtų puiku paeksperimentuoti ir leisti klientams visame pasaulyje pamatyti, kas gi jų laukia parduotuvėse lapkritį. Taip atėjo sprendimas ne tik atskleisti kai kuriuos modelius minėto renginio metu, bet ir paleisti į prekybą riboto leidimo kapsulę – kelis modelius iš pagrindinės kolekcijos, kad žmonės galėtų „paragauti“, apie ką gi bus visa „Giambattista Valli x H&M“ kolekcija. Ir sprendžiant iš reakcijų, mūsų klientams visame pasaulyje šie sprendimai patiko!


Ir pabaigai – Jūsų nuomone, kuri suknelė iš visų tų, kurias su Giambattista įtraukėte į šią bendrą kolekciją, taps visišku bestseleriu? Kurią gi iš jų norės bet kokia kaina turėti kiekviena mergina? O kuris modelis iš vyriškos linijos galėtų tapti tuo geidžiamiausiu ir sėkmingiausiu?


Kalbant apie moterų kolekciją, be abejo, svarbiausias ir labiausiai atpažįstamas G. Valli kūrybos elementas yra suknelės, tačiau nereikėtų pamiršti ir viršutinių drabužių ir papuošalų – jie taip pat įspūdingi ir ypatingi. Vyrų kolekcijoje pirmu smuiku groja švarkai, džersio bliuzonai ir megztiniai. Aš neabejoju, kad tiek moterys, tiek vyrai drąsiai pirks iš abiejų kolekcijų. Būtent toks ir buvo G. Valli sumanymas.


Ačiū jums abiems už atsakymus. Nekantriai laukiame, kai už poros dienų kolekciją gyvai galėsime pamatyti ir čia, Vilniuje.




Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis