Kai lengva elegancija yra daug svarbiau už demonstratyvų madingų tendencijų eskalavimą

Kartą pabandęs negali sustoti. Toks yra kompanijos „COS“ kuriamų drabužių ir aksesuarų efektas. Paslaptis paprasta – pasaulyje itin mėgstamo prekių ženklo kokybiški minimalistinio, modernaus dizaino daiktai yra ilgalaikiai, nepavaldūs permainingoms mados tendencijoms. Apie tai kalbamės su kompanijos kūrybos direktore Karin Gustafsson.

Sveikiname su pirmąja „COS“ parduotuve Lietuvoje. Čia turite nemažai gerbėjų. Kodėl Šiaurės Europos mados sekėjai vertina minimalistinį stilių?


Malonu, kad esame vertinami už jau 12 metų propaguojamą minimalistinę estetiką. Mūsų klientams patinka nevienadieniai daiktai. Minimalistinio stiliaus drabužiai yra ilgaamžiškesni. Išskirtinį dėmesį skiriame ir funkcionalumui. Siekiame kurti išskirtinius įdomios tekstūros ir originalaus silueto modelius.



Kompanijos „COS“ kūrybos direktorė Karin Gustafsson
Kompanijos „COS“ kūrybos direktorė Karin Gustafsson
Iš prekių ženklo „COS“ archyvo



Ar drabužių dizainas buvo Jūsų vaikystės svajonė? Kaip atsidūrėte šioje sferoje?


Gimiau ir augau Švedijoje, gana anksti pradėjau domėtis dizainu. Visada jutau norą kurti, man patiko pačiai gaminti originalius daiktus. Labiausiai mano idėjas palaikė mama, drąsino imtis drabužių kūrimo. Vos ėmiau eksperimentuoti, tapo aišku, kad tai – mano karjeros kelias. 1993-iaisiais išvažiavau į Stokholmą, į Karališkąją menų akademiją, studijuoti moteriškų drabužių dizaino, ir nuo tada kelio atgal nebuvo.



K. Gustafsson: „Siekiame kurti išskirtinius, įdomios tekstūros ir originalaus silueto modelius“
K. Gustafsson: „Siekiame kurti išskirtinius, įdomios tekstūros ir originalaus silueto modelius“
Iš prekių ženklo „COS“ archyvo



Vos baigusi studijas tapote „COS“ dizainere asistente. Tuo metu šis prekių ženklas buvo niekam nežinomas. Kas privertė patikėti kompanijos koncepcija ir priimti darbo pasiūlymą?


Kai studijavau, „COS“ atstovai pastebėjo mano diplominio darbo kolekciją. Vos baigusi studijas 2006-aisiais prisijungiau prie komandos. Šis prekių ženklas buvo tik kuriamas, bet jau tada akimirksniu pajutau, kad jų koncepcija ir dizaino vizija man labai artimos. Nuo tada ėmiausi formuoti ženklo estetiką.


Apibūdinkite save kaip dizainerę.


Aš daugiausia laiko praleidžiu prie manekenų dėliodama audinius ir ieškodama originalių siluetų. Mūsų kompanijoje kiekvienas komandos narys dalijasi savo įžvalgomis, kūrybiniais sprendimais, kurie leidžia sukurti išties unikalius gaminius. Pas mus dirba patys geriausi profesionalai – nuo sukirpėjų iki techninių darbuotojų.


Ar lengvai Jus aplanko įkvėpimas?


Yra daugybė menininkų ir kūrėjų, kurių spalvų, medžiagų, formų pojūtis įkvepia mus kiekvieną sezoną. Stengiamės semtis įkvėpimo iš meno pasaulio – įvairių žanrų tapytojų, architektų, skulptorių – ir didžių dizainerių kūrybos. Tai leidžia pasiekti netikėtų, įdomių rezultatų. Manau, šis kūrybos principas yra labai perspektyvus ir teikia neišsenkamų interpretacijos galimybių.


Ar kūrybos procesas vyksta sklandžiai, pagal planą, ar būna dienų, kai viskas krinta iš rankų? Kaip elgiatės tuomet?


Kolekcijas pradedame kurti iki jų pasirodymo parduotuvėse likus bent 18-ai mėnesių. Kiekvienas dizainerių komandos narys pateikia vaizdinę medžiagą: knygas, dailės kūrinius ar tai, ką pamatė keliaudamas. Šią įvairiuose pasaulio kampeliuose surinktą informaciją įdėmiai išanalizuojame ir imamės generuoti idėjas. Kiekvieną kolekciją lydi tam tikra istorija, stengiamės kurti konceptualius ir kartu praktiškus, šiuolaikiškus, ilgaamžius modelius.



Iš prekių ženklo „COS“ archyvo



Kas Jums daro didžiausią įtaką?


Gamta ir jos beribė formų, spalvų, faktūrų įvairovė yra neišsenkamas mūsų komandos įkvėpimo šaltinis. Žavimės tiek ja pačia, tiek įvairių menininkų įamžintais gamtos vaizdais. Itin įkvepia gamtos sukuriamos nuotaikos spektras – nuo suteikiančios energijos iki nuraminančios, nuo dramatiškos iki nuosaikios.


Nesivaikote tendencijų, stengiatės kurti ne vieną sezoną džiuginančius gaminius. Tai visiškai priešinga šiuolaikinės greitosios mados koncepcijai. Ar būtent tuo stengiatės būti išskirtiniai?


Jaučiame, kad klientai vertina mūsų požiūrį į madą. Jie ištikimi mūsų siūlomam stiliui ir nelinkę kas sezoną keisti savo garderobo. Tokie klientų atsiliepimai mus įkvepia tęsti pasirinktą strategiją. Nuolat tobuliname klasikinius modelius, tačiau ne vaikydamiesi madingų tendencijų, o mąstydami apie šiuolaikišką stilių ir ilgaamžiškumą.


Kūrybos direktorės pareigos yra labai atsakingos, atima daug laiko ir energijos. Kaip pavyksta išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą? Ar jaučiate poreikį retkarčiais pabėgti nuo mados?


Stengiuosi bent kartą per metus grįžti į savo gimtinę, susitikti su viename iš Švedijos salynų gyvenančiais giminaičiais. Dauguma žmonių žino tik žemyninę šios šalies teritoriją, tačiau mano tėvynėje gausu idiliško grožio salų ir jas labai įdomu tyrinėti. Man pasisekė, kad darbo reikalais daug keliauju po pasaulį, turiu unikalią galimybę susipažinti su įvairiais miestais ir kultūromis. Tai, ką pamatai svetur, įkvepia kurti.


Papasakokite apie 2019 ir 2020 m. rudens ir žiemos kolekciją. Kas ją įkvėpė?


„COS“ rudens ir žiemos kolekcijai būdingas dviejų elementų – aštrių kampų, monumentalios architektūros ir šiuolaikiniam žmogui pabėgimą, atokvėpį ir prieglobstį siūlančios gamtos inspiruotų dizaino idėjų – derinys. Drabužiais ir aksesuarais stengiamės perteikti gamtos ir žmogaus kuriamo pasaulio simbiozę.



Iš prekių ženklo „COS“ archyvo



Kaip apibūdintumėte stilingą žmogų?


Mano manymu, lengva elegancija daug svarbiau nei demonstratyvus madingų tendencijų eskalavimas. Tokį paprastą ir kartu tobulą drabužį kaip baltus marškinius galima vilkėti tiek dieną, tiek vakare ir atrodyti nepriekaištingai. Štai kodėl kiekvienoje kolekcijoje yra bent viena šio drabužio variacija. O svarbiausias įvaizdžio komponentas yra pasitikėjimas savimi. Svarbu rengtis komfortiškai ir paprastai.


Trumpa dosjė


Dizaineris. „Coco Chanel – visada žavėjausi jos unikaliu stiliumi ir gebėjimu kurti tobulus siluetus.“

Įkvepiantis filmas. „Italų režisieriaus Lucos Guadagnino juosta „Aš esu meilė“ („I am Love“), kurioje pagrindinį vaidmenį atlieka Tilda Swinton.“

Mados ikona. „Tilda Swinton – kad ir ką vilkėtų, ji atrodo stipri ir pasitikinti savimi.“

Miestas. „Niujorkas.“

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis