Berlyne pristatyta mados namų „Max Mara“ resort kolekcija – ją suvienijo kreidos balta spalva

Praėjus 30 metų nuo garsiosios Berlyno sienos nugriovimo, „Max Mara“ mados namai švenčia Vokietijos sostinės Renesansą.

Berlynas – tai miestas, kur klesti menas, architektūra ir dizainas, jame tarp senųjų meistrų – Schinkelio, Gropius, van der Rohe – darbų savo vietą randa šiuolaikinės kartos talentai Fosteris, Piano, Gehry, Libeskindas, Chipperfieldas.

Mados namų estetiniai įkvėpimai visuomet buvo glaudžiai susiję su architektūra, o Berlyno „Neues Museum“ pastatas idealiai atitinka prekės ženklo filosofiją: pagarba palikimui, istorijai ir edukacijai bei didžiulė aistra modernizmui. Mados namai didžiuojasi būdami pirmaisiais, kurie turėjo galimybę surengti savo mados pristatymą monumentaliose šio muziejaus erdvėse.


„Max Mara“ resort kolekcija
„Max Mara“ resort kolekcija
Organizatorių archyvas


Berlyno „Neues Museum“ priklauso viena garsiausių priešistorinių artefaktų kolekcijų. Įspūdingi Bronzos amžiaus metaliniai objektai – pavyzdžiui, vienas įdomiausių muziejaus eksponatų, aukso lapelių šventinis šalmas, žinomas Berlyno auksinės kepurės vardu – tapo įkvėpimo šaltiniu kolekcijos papuošalų linijai, kuri sukurta kartu su juvelyre Peema Pachachi. Subtilus senovinio metalo žvilgesys taip pat įaustas į prabangius smėlio spalvos kolekcijos audinius: kašmyrą, vilną.


Berlyno herojai taip pat ne kartą tapo ir mados namų mūzomis: be abejo, tai Marlene Dietrich bei Davidas Bowie, šiame mieste praleidęs vienus kūrybingiausių savo karjeros metų. Abu kūrėjai Berlynui padovanojo itin daug ir vieną kartą net yra susitikę filmavimo aikštelėje – 1978-ųjų Veimaro stiliaus dramoje „Tik žigolo“. Enigmatiški ir puikiai kontroliuojantys savo įvaizdį, Bowie ir Dietrich tuomet abu žavėjosi griežto kirpimo kostiumais, plačiomis kelnėmis, lietpalčiais suveržtu liemeniu. Ne veltui šios detalės pasirodė ir naujausioje kolekcijoje.



Mados namų kūrinys „Berlin Coat“ yra dedikuotas Berlynui. Tobulai baltas, griežto silueto ir pabrėžtais pečiais, kuriuos nusėjo siuvinėtos gėlės – detalė, kuria išreiškiama pagarba vokiečių porceliano kūrėjams „Meissen“. Šis paltas tarsi tampa kolekcijos santrauka ir supina puikų dizainą, istoriją ir emociją.


Prof. Dr. Matthias Wemhoff, „Neues Museum“ priešistorinio ir ankstyvosios istorijos skyriaus vadovas, teigė, kad priežastis priimti mados namus į muziejaus erdvę paprasta – jie ne kartą rengė visuomenei atviras meno parodas, remia jaunus kūrėjus ir skatina domėjimąsi tiek šiuolaikiniu, tiek istoriniu menu.


Berlyno įvaizdis


Kreidos balta spalva suvienija visą Resort 2020 kolekcijos idėją bei tris jos temas. Marlene Dietrich stilistikos griežto kirpimo ir pabrėžtos pečių linijos paltas iš dvipusio kašmyro ir vilnos. Jo pečiai papuošti „Meissen“ porcelianą primenančiomis gėlėmis. Kelnės vyriškos, plačios ir su griežta kloste. Visai kaip iš Marlene Dietrich nuotraukų, tik su subtiliu metališku audinio žvilgesiu bei neo-primityviu griežtu audinio nukirpimu. Metalo elipsių, atrodančių tarsi žiedlapiai, kaklo papuošalas.


„Max Mara“ resort kolekcija
„Max Mara“ resort kolekcija
Organizatorių archyvas


Papuošalai


Mados namai jau kurį laiką turėjo tikslą savo laikui nepavaldžias vertybes perteikti juvelyrikos dirbiniais, kurie papildytų jų kolekcijas ir stilistiką. Kadangi 2019-ųjų birželį „Max Mara“ tapo pirmaisiais mados namais, parodžiusiais savo kolekciją Berlyno „Neues Museum“, mados namų kūrybos vadovas Ianas Griffithsas nusprendė, kad tai – geriausias momentas pagaliau išpildyti seniai puoselėtą ambiciją. Ilgo kūrybinio proceso rezultatas – bendra papuošalų kolekcija, sukurta su juvelyre Reema Pachachi.


Kaip žinia, po „Neues Museum“ stogu galima rasti vieną įspūdingiausių priešistorinių ir ankstyvosios istorijos artefaktų kolekcijų. Griffithsas bei Pachachi atidžiai peržiūrėjo visą ekspoziciją bei liko nustebinti neįtikėtino kai kurių eksponatų rafinuotumo, paprastumo, nors jie pagaminti rankomis dar tada, kai laiko matavimo koncepcija net neegzistavo. Akmens amžiaus įrankiai, minimalistinės ir smulkios formos kiekvienam objektui suteikė savitą charakterį. Bronzos amžiaus ekspozicija taip pat nepaliko abejingų, ypač vienas įdomiausių muziejaus eksponatų, aukso lapelių šventinis šalmas, žinomas Berlyno auksinės kepurės vardu. Dalinai išardytas korsetas-diržas, veikiausiai pagamintas iš drobės, sužavėjo savo tekstūra ir švelniu žvilgesiu. Geležies amžiaus salėje iš kitų eksponatų išsiskyrė iečių antgaliai, pasižymėję gracingo sunkumo įspūdžiu, kuris būdingas ir mados namų klasikiniams paltams.


„Max Mara“ resort kolekcija
„Max Mara“ resort kolekcija
Organizatorių archyvas


Papuošalų kolekciją sudaro 13 skirtingų modelių, kurie visi įkvėpti „Neues Museum“ eksponatų: kaklo papuošalai, apyrankės, auskarai. Kiekvieno papuošalo dizainas buvo sukurtas Reemos, tuomet pagamintas iš vario ir padengtas sidabru, šviesiu auksu bei kieta, gryna bronza. Visoje kolekcijoje vyrauja trys temos: plokštumos su akmenį primenančiu paviršiumi, plonyčiai kvadratai, primenantys išlydytame metale mirkytą drobę, ir žiedlapius primenančios elipsės, sujungtos į grandinę ar sutvirtintos žiedais.


Apie kolekciją kalba Reema Pachachi:


„Max Mara“ yra nuostabūs mados namai, nes jų drabužiai niekada neužgožia žmogaus, tačiau spinduliuoja elegancija ir subtiliu moteriškumu, skatina moteris būti savimi. Kurdama šią kolekciją įkvėpimo sėmiausi iš „Neues Museum“ erdvių bei ekspozicijos – aplinka švari, modernistinė, o eksponatai tokie gryni, tarsi šiurkštūs, senoviniai. Tai pirmas kartas, kai dirbau su variu ar bronza, ypač pastaroji paliko puikų įspūdį. Esu labai patenkinta šio bendro projekto rezultatu.“

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis