Pušies kankorėžio įkvėpti papuošalai slepiasi istorinėje Vilniaus vietoje

Vilniaus širdyje esančiuose Pacų rūmuose XVII–XVIII a. lankėsi svarbiausi to meto žmonės – šventikai, kunigaikščiai, karaliai, valstybių vadovai ir netgi Prancūzijos imperatorius Napoleonas Bonapartas. Dabar atgimę rūmai traukia ne tik besidominčiuosius istorija, bet ir juvelyrika – juose įsikūrusiame viešbutyje duris atvėrė papuošalų bei laikrodžių butikas „Laimės tiltas“.

Net ir paprastą darbo dieną Vilniuje, Didžiojoje gatvėje, verda gyvenimas. Tiek turistų, tiek miesto gyventojų mėgstama vieta laikoma viena puošniausių sostinėje. Tarp kelių dešimčių čia veikiančių pasaulinių prekių ženklų bei Lietuvos dizainerių parduotuvių – ir „Laimės tiltas“. Viešbutyje „Pacai“ įkurtas salonas gatvės praeivių žvilgsnius traukia aukso raidėmis šviečiančia iškaba ir ant juodų elegantiškų plokštelių išraižytais atstovaujamais prekių ženklais. Šalia žymių juvelyrikos namų, tokių kaip „Cartier“ ar „Chopard“, kūrinių puikuojasi pažymėtieji pavadinimu „Gimbutis“, – šių prieš ketverius metus įkurtų juvelyrikos namų aksesuarų braižas atpažįstamas dėl tik jiems būdingo kankorėžio motyvo.


Praeities ir dabarties harmonija


Pro sunkias dvigubas duris įžengus į juvelyrikos saloną akimirksniu aplanko jausmas, kad tai – neeilinė vieta. Papuošalams reikia ypatingos erdvės, kuri turėtų savitą dvasią, turtingą istoriją, o Pacų rūmai būtent tokie. Patalpų rekonstrukcija užtruko net 2,5 metų. Tiek laiko prireikė, kad klaipėdiečiai architektai Valdas Kontrimas ir Ramūnas Manikas įgyvendintų šiai neeilinei vietai turėtą viziją. Pirmoji „Laimės tilto“ parduotuvė atidaryta Klaipėdoje, tad sostinėje siekta išlaikyti į jos panašią stilistiką. Tai nebuvo lengva užduotis, mat Pacų rūmai yra valstybės saugomas objektas. Kuriant interjerą, reikėjo išlaikyti istorinį paveldą, tad teko leistis ne į vieną kompromisą.


„Laimės tiltas“
„Laimės tiltas“
Gamintojo archyvas


Nors pradžioje nerimauta, ar derės istoriniai ir modernūs interjero elementai, patalpų remonto rezultatas pranoko tiek architektų, tiek užsakovų lūkesčius. Erdvė rafinuota, interjerui sukurti naudota daug stiklo, marmuro, aukso spalvos akcentų, o aukštos lubos ir dideli langai kuria didybės pojūtį. Atkurtos detalės, pavyzdžiui, freskos, kolonos ir nišos, neleidžia pamiršti, kad tai – vieta, turinti neeilinį istorinį kontekstą, senovės palikimas kuria jaukią atmosferą.


Architektams buvo svarbu išlaikyti vientisumą su viešbučio interjeru. Tai penkių žvaigždučių viešbučio „Pacai“ svečiai gali įvertinti į saloną patekę pro tik jiems skirtą vidinį įėjimą.


Kokybės siekis


Elegantišką saloną sudaro kelios salės, kiekvienoje jų skoningai išdėlioti Prancūzijos, Šveicarijos, JAV mados namų laikrodžiai ir papuošalai. Iš visų erdvių labiausiai išsiskiria kambarys, kurio vitrinose žiba unikalaus dizaino prekių ženklo „Gimbutis“ kūriniai. Juos įkvėpė netikėta vieta – Vatikanas, o dar tiksliau – jame esantis Pušies kankorėžio kiemelis (it. k. Cortile della Pigna), geriausiai žinomas dėl kankorėžio formos skulptūros. Ši iš gamtos atkeliavusi forma – pirminė juvelyrikos prekių ženklo idėja. Kankorėžio motyvas vėliau nugulė į eskizą, kurį detalizavo dizaineriai, o visa kita, kaip sakoma, – jau istorija.


„Gimbutis“
„Gimbutis“
Gamintojo archyvas


Kuriant naują prekių ženklą, didžiausias iššūkis buvo rasti aukščiausius kokybės standartus atitinkančius gamintojus. Jų ieškota ilgai ir galiausiai nuspręsta įvairių linijų gaminius patikėti skirtingiems meistrams. Technologiškai sudėtingiausi objektai gaminami Ženevoje, kitus kuria Italijos ir Prancūzijos juvelyrai. Jie naudoja išskirtinių rūšių metalą – platiną ir auksą bei brangiuosius akmenis: deimantus, smaragdus, tanzanitus, topazus, agatus, ametistus... Tai, ką labiausiai vertina žinovai. Gaminių kokybę liudija ne tik tarptautiniai sertifikatai, bet ir šalia oficialaus juvelyrikos namų pavadinimo pridedamas žodis „Geneva“, mat būtent šiame mieste yra patentuotas lietuvių prekių ženklas. Tai įpareigoja. Juvelyrikos pasaulio taisyklės nurodo, kad šis žodis gali būti rašomas tik ant ypač kokybiško produkto.


Ne tik kankorėžis


Tereikėjo atsirasti prekių ženklo „Gimbutis“ ženklu pažymėtam kankorėžio formos žiedui, o tada šio motyvo variacijos nusėdo ant kaklo papuošalų, auskarų, apyrankių. Juvelyrikos gerbėjai palankiai įvertino ir prieš kelerius metus pristatytų išskirtinių savitos estetikos kankorėžio formos laikrodžių kokybę bei dizainą. Visi šie rankų darbo kūriniai pasklido ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje: Europoje, Azijoje, Amerikoje.


„Gimbutis“
„Gimbutis“
Gamintojo archyvas


Prekių ženklo „Gimbutis“ kolekcijoje yra ir kitokios stilistikos – nuo klasikos iki modernesnio grubesnio dizaino, vadinamosios vyriškos linijos, – kūrinių. Tiesa, šiuos mielai nešioja ne tik vyrai, bet ir moterys.


Juvelyrikos gaminius vertinantys žmonės išmano apie metalus, akmenis ir geba atskirti jų kokybę, taigi pastebi prekių ženklo naudojamų deimantų švarumą, brangiųjų metalo kiekį, gerą kainos bei kokybės santykį. O išskirtinumo siekiantys klientai džiaugiasi įsigiję papuošalą su unikaliu kankorėžio simboliu.


Daugiau prekių ženklo „Gimbutis“ kūrinių – fotogalerijoje.



***


Žurnalas „Moteris“, 2019'04


Prenumeruoti žurnalą „Moteris“ ženkliai pigiau galite čia.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis