Veiklios Lietuvos moterys pristatė Indonezijoje sukurtų šilko batikos audinių kolekciją

Šilko batikos modeliais tapo žinomos Lietuvos moterys – aktorė Gabija Jaraminaitė, architektė Laura Sirvydytė, verslininkės Rasa Baltė-Balčiūnienė, Jolanta Šadbarienė ir kitos.

Grožio parodoje „Pelenė“, kompanija „Femina Bona“ pristatė šilko batikos kolekciją „AMRES ART“, kurioje susilieja du kultūros poliai – Rytai ir Vakarai. Indonezijoje sukurti batikos motyvai, atkartojantys italų filosofo ir menininko A. Meneghetti kūrinius, atskleidžia, kiek daug gali tilpti audinyje – čia užkoduotos savęs paieškos, augimo būsenos bei ypatingos moterų istorijos.


Charakteringais audiniais susižavėjo ir žinomos Lietuvos drabužių dizainerės Ramunė Strazdaitė ir Jurgita Januškevičiūtė, kurios batikos audinius pavertė unikaliais vienetiniais drabužiais, atskleidžiančiais bei pabrėžiančiais autentiškas moterų asmenybes.


Organizatorių archyvas


Audiniai, atkuriantys vidinę harmoniją


„Indonezijos batika – daugiau nei šiaip amatas, tai – pusiau amatas, pusiau menas, perteikiantis dirbančiojo emocinę būseną ir jo jausmus. Jei įprastinė batika marginama tradiciniais piešiniais, tai šiai kolekcijai skirti audiniai buvo sukurti remiantis italų menininko A.Meneghetti tapybos darbų motyvais, kuris teigė, jog grožiui pasiekti neužtenka vien gerai įvaldytos technikos, tam reikalinga ypatinga psichologinė būsena, vidinė harmonija, kurią skleidžia kūrinys. Būtent šie principai ir tapo batikos kolekcijos idėjiniu pagrindu.“, – pasakojo „Femina Bona“ įkūrėja ir „AMRES ART“ projekto autorė Rasa Baltė-Balčiūnienė.


Organizatorių archyvas


Lietuvių dizainerės batikos audinius pavertė vienetiniais drabužiais


Individualius drabužių modelius kūrė Lietuvos dizainerės R. Strazdaitė ir J. Januškevičiūtė, kurios batikos audinius pavertė unikaliais vienetiniais drabužiais, atskleidžiančiais bei pabrėžiančiais autentiškas moterų asmenybes.


Organizatorių archyvas


R. Strazdaitės teigimu, šilkas, tapytas batika, yra ypatingai jaukus ir asmeniškas audinys: „Batikos kūrimas nėra masinis, mechanizuotas, tai giliai asmeniškas kūrybos procesas, tarsi pereinantis per patį žmogų. Kiekvienas piešinys yra individualus, todėl moteris gali prisitaikyti audinį prie savo odos ir plaukų atspalvio, prie savo charakterio ir savo asmenybės. Kurti rūbus iš šilko batikos yra malonu, bet sudėtinga – tapyba pati kalba už save, todėl svarbu, kad rūbas atitiktų piešinį, jo nuotaiką ir charakterį.“



J. Januškevičiūtė akcentavo batikos šilko savybes: „Šilkas – kaip vanduo, jis nepaklusnus, jį sunku suvaldyti. Šilkas yra audinys su charakteriu, jį reikia mylėti, glostyti, tada jis pasiduoda, atsiskleidžia ir atsiveria. Šilko batika yra ypatingas produktas, kurį moterys renkasi intuityviai – ranka pati spontaniškai tiesiasi link audinio. Šilko batika dažniausiai naudojama ne kasdieniniams drabužiams, tokiems kaip šventinės suknelės, paplūdimio tunikos arba prabangūs chalatai.“


Mados užduotis – atkurti žmogaus ryšį su savo kūnu ir pojūčiais


R. Baltės-Balčiūnienės teigimu: „Ši kolekcija išreiškia esmines šiuolaikinės mados tendencijas siekis atsigręžti į žmogaus individualumą, apjungti grožį ir natūralumą, patrauklią išvaizdą, gerą emocinę būklę ir fizinę sveikatą. Šiandieninis nuolat skubantis žmogus dažnai neturi laiko įsigilinti į savo pojūčius, praranda ryšį su pats su savimi, todėl viena esminių mados kūrėjo užduočių – atkurti žmogaus ryšį su savo kūnu, su savo pojūčiais, su tuo, ko jis iš tiesų nori ir ką jaučia. Mada – ne vien tik išorinis grožis, mada – tai natūralumas, individualumas, fizinis ir emocinis komfortas, vidinė harmonija, ryšys su pačiu savimi.“


Organizatorių archyvas


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis