Kas kartą prasidėjus aukštosios mados savaitei, visuomenėje kyla diskusija apie tai, kokia yra aukštosios mados prasmė šiuolaikiniame pasaulyje ir ar jos reikia apskritai.
„Yra tik 4 mados namai, kurie turi nenutrūkstamas aukštosios mados tradicijas nuo pat 20-ojo amžiaus: „Chanel“, „Dior“, „Givenchy“, „Valentino“. Jie privalo varžytis su naujesniais aukštosios mados kūrėjais, tokiais kaip „Gaultier“ bei „Armani Privé“, ir tai daryti dėl maždaug 500 klientų, galinčių sumokėti 50 tūkst. dolerių už švarką arba 200 tūkst. dolerių už vakarinę suknelę,“ – savo apžvalgoje portale thecut.com aiškino mados kritikė Cathy Horyn. Tokiai mažai saujelei žmonių skirtas reiškinys negali išlikti nebandydamas prisitaikyti prie šiuolaikinio pasaulio, bet, kita vertus, jo esmė ir yra intymumas, išskirtinumas, neprieinamumas.
Šis klausimas atsispindėjo ir per keturias aukštosios mados savaitės dienas Paryžiuje pristatytose kolekcijose. Vieni dizaineriai atsigręžė į haute couture tradicijas, kiti stengėsi įtikti tiems keliems šimtams potencialių klientų, treti ieškojo būdų, kaip į aukštąją madą pažiūrėti per modernumo prizmę.
Atrinkome penkis ryškiausius šios 2019-ųjų pavasariui skirtos mados šventės momentus.
„Chanel“ pristatymas be Karlo Lagerfeldo
Atostogų nuotakos įvaizdis, sudarytas iš blizgučiais siuvinėto maudymosi kostiumėlio, įspiriamų kurpaičių ir maudymosi kepuraitės įkvėpto nuometo, tapo vienu įsimintiniausių šią aukštosios mados savaitę.
Deja, bet ilgametis mados namų „Chanel“ kūrybos vadovas Karlas Lagerfeldas negalėjo pasidžiaugti savo sėkme, pasibaigus šou nusilenkti išėjo tik jo dešinioji ranka Virginie Viard. Mados namai informavo, kad jis buvo „pernelyg pavargęs“, kad dalyvautų. 85-erių metų vyras savo kolekcijos pristatymą praleido pirmą kartą per daugiau nei pusšimtį metų ir tai tapo pagrindiniu Paryžiaus aukštosios mados savaitės apkalbų objektu.
„Balmain“ sugrįžimas
Po 16 metų trukusios pertraukos į aukštosios mados savaitės kalendorių ir vėl buvo įrašytas mados namų „Balmain“ vardas. Pirmąją savo couture kolekciją pristatė prancūzų mados namų kūrybos vadovas Olivier Rousteingas. Nors įkvėpimo sėmėsi iš turtingų „Balmain“ archyvų, rezultatas buvo gan futuristiška kolekcija, pilna netikėtų formų, gausių siuvinėjimų (kuriant kolekciją panaudotas vienas milijonas „Swarovski“ žvynelių) ir įdomių detalių.
Dainininkės Celine Dion ašaros „Valentino“ pristatyme
Kūrėjo Pierpaolo Piccioli kolekcija mados namams „Valentino“ įvardijama kaip vienas iškiliausių aukštosios mados savaitės pristatymų. „Vertinu klasikinę aukštąją madą, tai, kas sujaudina ir paskatina svajoti,“ – prieš šou sakė dizaineris. Akivaizdu, kad jam pavyko pasiekti savo tikslą. Jo kūrybinė vizija pavergė ne tik mados profesionalų, bet ir pirmojoje eilėje sėdėjusių žvaigždžių širdis. Viena jų, dainininkė Celine Dion pristatymo metu nesulaikė ašarų.
Tai įvyko pro ją praėjus modeliui su įspūdinga geltona taftos suknele. Tiesa, neaišku, ar Dion sujaudino aukštoji mada, ar jos pristatyme skambėjusi emocionali muzika. Mat dainininkė apsiašarojo būtent tada, kai fone užgrojo Robertos Flack daina „The First Time Ever I Saw Your Face“ – ta pati, kuri grojo per jos vestuves su jau Anapilin išėjusiu vyru René Angélil.
„Viktor & Rolf“ aukštoji mada ir memai
Šūkiai pirmiausiai užkariavo marškinėlių tendencijas, o dabar jie atkeliavo ir į aukštąją madą. Žemę šluojanti suknelė su milžinišku žodžiu „NO“ (angl. „NE“)? Kodėl gi ne! Dizainerių duetas „Viktor & Rolf“ pristatė kolekciją, kurioje kiekvienas modelis siuntė labai akivaizdžią žinutę ir tai akimirksniu tapo instagramo sensacija. Tai paskatino diskusiją, ar reikia aukštajai madai viešumo? O gal dėl to, kad nėra visiems suprantama ir prieinama, jos vertė tik kyla?
Atsigręžimas į Aziją
Kaip pastebėjo mados kritikas Godfrey Deeny, Azija buvo viena ryškiausių aukštosios mados savaitės tendencijų. Tai – ne atsitiktinumas, mados namai sulaukia vis daugiau klientų iš Azijos. Mados namų „Armani Privé“ kolekcijoje matėme ne tik 4-tojo dešimtmečio, bet ir Azijos įkvėptų stilistinių sprendimų. „Gaultier“ kolekciją neabejotinai įkvėpė Japonija, joje buvo juntama Azijos estetikos įtaka ir netgi pademonstruotas modernus kimono kostiumas.