Trečiadienio vakarą Vilniaus mažajame teatre ir vėl plazdėjo drugeliai. Šį kartą jų buvo gal kiek mažiau nei praėjusiais metais, kai kone kiekviena save gerbianti viešnia jautė pareigą pasipuošti kokiu nors dizainerės kurtu apdaru su drugelio ženklu. Buvo smalsu: ar šį kartą ant podiumo išvysime A. Kuzmickaitės kūrybos atpažinimo ženklu tapusio drugelio simboliką?
Kvietimas į renginį, kuriame puikavosi iš guminių valgomų meškučių sudėtas drugelis, sufleravo, jog be drugelio simbolio neišsiversime ir šį kartą. Dizainerės puslapyje feisbuke kūrėja dar gerokai prieš kolekcijos pristatymą pasidalijo nuotrauka, kurioje matyti spalvotos drugelio formos sagutės, o prieš jos parašyta: sagos naujajai kolekcijai atvyko.
Todėl buvo smalsu ir nekantru, kaip dar dizainerei pavyks įprasminti šio vabzdžio simboliką. Rezultatą jau matote savo kompiuterių ir išmaniuosiuose ekranuose.
Dizainerė tikina ir šį kartą norėjusi sukurti praktišką ir sykiu menišką kolekciją moterims, siekiančioms suderinti kuo daugiau vaidmenų – mamoms, dukroms, draugėms, mylimosioms, vadovėms ir pavaldinėms... Kitaip tariant, supermamoms.
„Savo kūryba visuomet norisi kalbėti apie tai, kas yra aktualu. Manau, ši kolekcija tiksliai atspindi laikmetį“, – pristatydama pagrindinę kolekcijos idėją, šypsosi dizainerė.
Chaotišką galybę užduočių prisiimančių moterų kasdienybę atspindėjo ir kartu su režisieriumi Slavomiru Leontjevu kurta scenografija: muliažiniai milžiniški vaisiai, pieno pakelis ir netgi kepti paruošta višta.
Laimė, per šią kasdienybę moterys žengia avėdamos aukštakulnius, o ne nudrengtas šlepetes. Ir avi jos A. Kuzmickaitės drabužius, o ne nudėvėtą chalatą.
Dizainerė pristatė šiuolaikišką, praktišką ir lengvai pritaikomą kolekciją: grakštaus silueto suknelių, sijonų ir glaustinukių komplektų, klasikinių vyriško tipo susagstomų suknelių, laisvo kirpimo palaidinių, sportinio stiliaus ir klasikinių švarkelių. Kai kurie elementai tarsi pasiskolinti iš vyro spintos, pavyzdžiui, švarko apačią atkartojantys sijonai.
Kaip ir praėjusį kartą, kolekcijoje buvo ir maudymosi kostiumėlių: leidžiančių pabrėžti privalumus ir subtiliai užmaskuoti tai, ką norite paslėpti. Netrūko ir įstrižo kirpimo detalių – jų nemažai matėme ankstesniojoje dizainerės kolekcijoje.
Kas naujo? A. Kuzmickaitė šį kartą pristatė keletą rankinių, kuprinių ir batų modelių.
Kurdama avalynę, dizainerė dviračio neišradinėjo, o klasikinio stiliaus batams naudojo netikėtų faktūrų paviršius, neįprastas detales – pavyzdžiui, vaikiškoms basutėms naudojamą tekstilinį lipduką pritaikė moteriškai avalynei.
O štai mąstydama apie finalinę suknelę, dizainerė leido sau paeksperimentuoti su... silikonu ir sukūrė guminį saldainį, o ne nuotakos suknelę, primenantį apdarą. Jį sukurti dizainerei padėjo skulptorius Donatas Jankauskas.
Ši suknelė – tarsi naujos eros mados pranašė. Juk nežinia kada imsime drabužius spausdinti trimačiais spausdintuvais, nešiosime idealiai prie kūno priglundančius tarsi mums sukurtus drabužius be jokių siūlių, iš perdirbamų medžiagų.
Prie meniškosios kūrybos pusės daug prisideda dizainerės dukra – trejų metukų Leonarda. Mergytės pirmieji piešiniai įkvėpė ir praėjusį pavasarį pristatytos kolekcijos modelius, šį kartą mažosios dailininkės piešiniai tapo aksomo aplikacijomis ant perregimų šilko organzos suknelių, palaidinių ir netgi batų. Audinys pagal Leonardos piešinius buvo išaustas Italijoje.
Dizainerė neslepia: jos įkvėpimo šaltinis – dukra, ir savo vaiko „makaliūzės“ jai atrodo mielos, vertos tapti nešiojamosios mados kūrinių detalėmis. „Vaikų piešiniai – universali kalba. Šią mažo žmogaus kūrybinę išraišką perkėliau į rūbą. Norėjau atskleisti grožį, kurį į suaugusiųjų pasaulį įneša vaikų išdaigos. Paradoksai, atsirandantys tarp suaugusiųjų veiklos ir vaiko požiūrio, yra labai įdomūs“, – sakė A.Kuzmickaitė.
Leonardos kasdienės išdaigos taps dizainerės mokslinio darbo dalimi – ji rengia disertaciją „Kasdienybė kaip kūrybos inspiracija: dizainerio savireflekcija“.
Pasigrožėkime kolekcija kartu:
O kaip dizainerės kūryba įkvėpė vakaro svečius? Juos apžiūrėti galite moteris.lt fotogalerijoje.