Svajingoje V. Maco kolekcijoje: prabangūs audiniai ir netikėti kontrastai (FOTO)

Trečiadienio vakarą Umiastovskių rūmuose buvo pristatyta dizainerio Vaido Maco mados, juvelyrikos ir keramikos kolekcija, kurią įkvėpė baroko detalės, Japonijos kultūra, žydintys sodai ir... į autobusą lipantys Vilniaus senukai. Eklektikos netrūksta nei menininko įkvėpimo šaltiniuose, nei jau įgyvendintose jo idėjose.

Pirmą kartą visuomenei pristatyta Vaido Maco kolekcija dedikuota grožiui. „Vieni kalba apie grožį, kiti apie jį rašo, treti jo siekia. O aš privalau grožį kurti,"– dar prieš kolekcijos pristatymą portalui moteris.lt pasakojo V. Macas.

Liudas Masys

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

Svarbiausia – kokybė. Kokybę ir estetiką vertinančiam dizaineriui svarbu ją išlaikyti tiek savo kūrinių išorėje, tiek viduje. Pažvelgus į jo kuriamus drabužius iš arčiau, galima pastebėti, kad net plika akimi nematomos siūlės yra padarytos ranka, o kiekvieno gaminio vidus – kone toks pat nepriekaištingas, kaip ir išorė. Kaip aiškina pats dizaineris: „Tai liukso klasės kolekcija. Dėl kruopštaus rankų darbo ir jautėmės galintys ją pavadinti „DE LUXE".

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

Netikėti įkvėpimo šaltiniai. Drabužių kolekcijos kūrybinis procesas truko beveik pusmetį, į ją dizaineris sudėjo idėjas, kurios gimė iš pačių įvairiausių įkvėpimo šaltinių. V. Macas nebijo tarpusavyje derinti iš pirmo žvilgsnio visiškai skirtingų stilistinių interpretacijų. Čia susipina praeitis (baroko bei rokoko fragmentai, Japonijos kultūros elementai) ir ateitis (madingos ilgos rankovės ir lakuotas audinys), konkretūs įkvepiantys momentai ir tai, ką būtų sunku apibrėžti. Pavyzdžiui, kolekcijoje atsirado plačios kelnės asimetriškomis kišenėmis, kurias ant kūno prilaiko ne diržas, bet virvutė.

DELFI / Andrius Ufartas

„Klientės klausia, kodėl jos tokios plačios? Visoms atrodo, kad jų dydis netinkamas. Tačiau man tai – taip žavu.– sakė dizianeris. – Tai nei barokas, nei rokoko, tai Kalvarijų gatvė ir senukai, lipantys į 5-tą ar 6-tą autobusą. Būtent jie mane ir įkvėpė sukurti tokias kelnes.".

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

Pavasariškos spalvos ir natūralūs audiniai. Nors dizaineris savo kolekcijos nepriskiria tam tikram sezonui, pripažįsta, kad ji vis dėlto yra labai pavasariška. Dominuoja gaivios, pastelinės spalvos: gelsvi, melsvi, žalsvi, alyviniai atspalviai; lengvi, lyg plaukiantys audiniai. Kūrėjo mėgstamas natūralus šilkas, plona vilna ir lengvas kašmyras buvo pasirinkti dėl savo kokybės bei transformacinių savybių. V. Maco siekis – kad judant jo kūrinį dėvinčiai moteriai, judėtų ir rūbas, jis būtų gyvas, besikeičiantis. Taip pat – kad jį būtų galima dėvėti keliais skirtingais būdais: sutraukiant, surišant, sukryžiuojant ir taip keičiant rūbo formą. Būtent dėl to kai kurie iš beveik 40-ties pasirodžiusių modelių žiūrovų buvo matomi ne vieną kartą, vis transformuodamas demonstruojamus rūbus, dizaineris siekė parodyti visas jų galimybes.

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

Daugybė įkvėpimo šaltinių, skirtingų temų ir kūrybinių krypčių gali sudaryti chaoso įspūdį. Iš tiesų, dizaineriui svarbiau ne atskiros detalės, bet harmoninga visuma, kurią tos detalės sudaro. Kaip jis pats pripažįsta, kolekcija – pakankamai eklektiška.

Žydintys sodai. Mados kolekcijoje tik kaip fragmentas pasirodžiusi žydinčio sodo tematika, juvelyrikoje ir keramikoje yra pagrindinė. Dizainerio, kartu su juvelyre Šarūne Vaitkute, kuriami papuošalai – tai skirtingų formų, dydžių, spalvų erdviniai žiedlapiai, suverti ant patogiai fiksuojamo pagrindo. 3D efektą kurianti aukso, titano bei emalės juvelyrika yra skirta puošti dienos bei vakaro drabužiams. Nors juvelyriką V. Macas kuria tik šiek tiek daugiau nei metus, jo planuose – jau ir kita kolekcija. „Kai turiu tikslą, darbas einasi labai greitai,"– sako dizaineris.

Liudas Masys

DELFI / Andrius Ufartas

DELFI / Andrius Ufartas

Krentančių, vėjo blaškomų žiedų tema tęsiama ir V. Maco autorine technika lipodomose vazose. Menininkas naudoja itališką molio masę, perregimą glazūrą, viską puošia tikru auksu. Kai kurios pristatyme eksponuotos vazos yra jau parduotos ir atkeliavo iš savo savininkų namų. Dauguma jų sukurta prieš beveik dvejus metus. Vis dėlto, laikotarpis, kuomet menininkui rūpėjo tik keramika – jau praeitas etapas. Kaip pats pripažįsta, dabar jis gyvena mada.

DELFI / Andrius Ufartas

Paklaustas apie ateities planus, V. Macas atskleidžia, kad praėjusią vasarą mokėsi austi, naują savo pomėgį greičiausiai sies su kitomis drabužių kolekcijomis. Taip pat, jau planuojama nauja juvelyrikos kolekcija. Menininkas nesiruošia pamiršti ir interjero. Eskizuose – šviestuvai šilko gaubtais, autorinės metalo konstrukcijos, didelių gabaritų veidrodžiai. „Viskas įdomu – nors persiplėšk..."– atsidūsta jis.

Vaidas Macas
Vaidas Macas
DELFI / Andrius Ufartas

Grožio ir ramybės šventėje susirinko būrys dizainerio bičiulių bei kūrybos gerbėjų. Tarp jų – fotografė Reda Mickevičiūtė, dizainerė Jolanta Talaikytė bei socialinių mokslų daktaras, mados žinovas Eugenijus Skerstonas.

Reda Mickevičiūtė
Reda Mickevičiūtė
DELFI / Andrius Ufartas

Jolanta Talaikytė
Jolanta Talaikytė
DELFI / Andrius Ufartas

Eugenijus Skerstonas
Eugenijus Skerstonas
DELFI / Andrius Ufartas

Fotogalerijoje – V. Maco kūrybos vakaro akimirkos.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis