26-tąjį kartą vykusioje mados savaitėje tradiciškai dominavo santūri, dėvima mada. Daugelis dizainerių pasirinko komercinį kelią: pristatė modernius, neutralių spalvų, lengvai pritaikomus drabužius. Netgi mados šou dizaineriai kūrė tokį stilių, kuris būtų lengvai pritaikomas kasdienybėje. Podiumu žygiavę modeliai taip atrodydami būtų galėję sėkmingai eiti į darbą, leisti laisvalaikį. Atrodo, tai ir norėjo parodyti dauguma dizainerių – jų kuriama mada nėra nišinė, ji skirta šiuolaikinei moteriai, kuri nori stilingai atrodyti, tačiau nebūtinai siekia išsiskirti. Tokias kolekcijas pristatė dizainerė Natalija Jansone, mados namai „Cinnamonn concept", „Pohjanheimo", „KAT". Taip pat – vienintelė Rygos mados savaitėje dalyvavusi lietuvė, unisex stiliaus idėjomis paremtą kolekciją pristačiusi dizainerė Lilija Larionova.
Į kokią rinką, kokį vartotoją yra orientuota kiekvieno iš dizainerių kolekcija, buvo galima nuspėti žiūrint pristatymą arba stebint susirinkusius svečius – dizaineriai į savo mados pristatymus kvietė ir savo klientus. Stilingais svečiais ir įdomiomis kolekcijomis išsiskyrė mados namai „Paviljons" bei „Narciss" bei iš Gruzijos atvykusi dizainerė Mariam Gvasalia. Dizaineriai drąsiai derino skirtingas faktūras, spalvas ir formas, taip sukurdami patrauklų ir savitą galutinį variantą. Vienas ryškiausių vakaro pasirodymų – „NOLO". Parodyta net 60-imt modelių, o pristatymas paverstas tikru šou, sulaukusiu turbūt gausiausių publikos aplodismentų.
Latvija gali didžiuotis turėdama tokią kokybišką, į Vakarų Europoje vykstančias mados savaites besilygiuojančią Rygos mados savaitę. Į mados šventę atvyko šios srities profesionalai, klientai ir žurnalistai iš visos Europos bei Rusijos. Organizatorių profesionalumą byloja dar ir tai, kad ne pirmus metus renginyje dalyvauja itališkojo „Vogue" atstovai. Kaip teigiama mados renginių svečiams dalintoje informacinėje knygelėje, Rygos mados savaitė – tik ledkalnio viršūnė. Darbas vyksta visus metus: dizaineriai ne tik kuria, bet ir daug dirba stiprindami savo prekių ženklą, o mados savaitę organizuojanti Baltijos Mados Federacija užsiima Latvijos dizainerių žinomumo didinimu. Greičiausiai dėl to Latvijos mados kūrėjai vis drąsiau skinasi kelią į tarptautines rinkas – tiek į Rytus, tiek į Vakarus.
Mados savaitės metu pristatyta daugiau nei 18-a kolekcijų, tarp kurių buvo daug minimalistinės nešiojamos mados, tačiau taip pat ir eklektiškų, labai individualaus braižo pristatymų. Iš jų išsiskyrė 5-ios kolekcijos, kurios paliko didžiausią įspūdį. Jų dizaineriai turi savitą supratimą apie madą, kurį sėkmingai perteikė savo kūryboje.
MARIAM GVASALIA
Jauna, iš Gruzijos kilusi dizainerė Mariam Gvasalia pristatė rudeniui skirtą kolekciją, kurią sudaro 6-ios spalvos, rankomis tapyti ir metalu blizgantys audiniai. Dizainerė savo kolekcijoje drąsiai derino eklektiškus audinius: permatomus su tankaus audimo, raštuotus su blizgiais, dryžuotus su vienspalviais. Žavėjo meistriškas drabužių konstruktoriaus darbas – kai kurie gaminiai buvo suformuoti iš daugybės audinio detalių. Ir taip puikią kolekciją išbaigė modelių avėti meniški, rankų darbo bateliai.
NATALIJA JANSONE
Ne tik Latvijoje, bet ir Vakarų Europoje, Pietų Korėjoje, Rusijoje bei JAV žinoma dizainerė Natalija Jansone kuria komerciškai sėkmingas kolekcijas, skirtas šiuolaikinei, dirbančiai moteriai. Netgi avalynės pasirinkimą nulėmė tai, kad tokią dabar dėvi stilingos, užsiėmusios moterys. Pasak dizainerės, sportiniai bateliai šiuolaikinei moteriai yra nepamainomi. Dizainerės drabužiai elegantiški, pasiūti iš tokių natūralių, kokybiškų audinių kaip linas, šilkas bei medvilnė. Kaip ir įprasta N. Jansone's kūryboje, rudens-žiemos kolekcijoje naudoti neutralūs tonai, gamtoje randamos spalvos.
PAVILJONS
Kolekcijoje „Vibracijos“ dizainerė Arita Varžinska daug eksperimentavo su klasikiniais drabužiais: marškiniais, lietpalčiais, suknelėmis. Kolekcija buvo įkvėpta prancūzų menininko Pierre'o Huygne'o ir jo idėjos apie meno kūrinį, kaip apie gyvą organizmą. Pasak jo, naujoje koncepcijoje, kūrinys tampa nauja, nepriklausoma forma. Daugiausiai dėmesio mados kolekcijoje buvo skirta manipuliacijoms su audiniais, dizainerė išbandė šilkografiją, skaitmeninį siuvinėjimą ir lazerinį graviravimą bei tekstilinį folijavimą. Dominavo ramūs tonai, išilgintos rankovės, pasikartojantis žiedo motyvas.
NARCISS
Prekių ženklui „Narciss” svarbus moteriškumas, elegantiška prabanga ir šiuolaikinės detalės. Nenuostabu, kad kolekcijoje buvo naktinių įkvėptų drabužių modelių, nėrinių detalių. Rudens-žiemos kolekciją įkvėpė žmogaus būsena prieš pat užmiegant – joje dizainerė nagrinėja nakties slėpinius. Tiesa, ji tai daro iš pozityvios perspektyvos. Kolekcijoje netrūko spalvingų detalių, įdomių faktūrų audinių, aukso spalvos.
NOLO
Prekių ženklo „Nolo” kūrybinė vadovė Viktorija Jonienė turi ilgametę darbo mados pasaulyje patirtį, taigi ji žino, ko reikia sėkmingam mados ženklui sukurti ir plėtoti. Rygos mados savaitę užbaigusioje kolekcijoje buvo visko: šou elementų (kolekciją demonstravo į mokinukių amplua įsikūnijusios manekenės, jas godžiai stebėjo mokytojo personažas), trankios muzikos ir nesudėtingų, lengvai dėvimų drabužių. Kolekcija buvo įkvėpyta mokyklinės uniformos, tačiau joje buvo ir vyriško garderobo akcentų bei Viktorijos laikus primenančių detalių. Net 60-ies modelių kolekcijoje buvo panaudota daugybė spalvų ir audinių: vilnonis krepas, viskozė, įvairios džersio variacijos, matinė bei lakuota eko oda it t.t....
Nuotraukų autorius – Mark Litvyakoff.