Balandžio 13–14 dienomis Šiuolaikinio meno centras virs Vilniaus mados meka. „Mados infekcija“, šiemet mados mylėtojams ruošia jau dvidešimtą festivalį, o įkvėpimo semiasi nenuspėjamoje Deivido Linčo kūryboje. Jis tapo, fotografuoja, kuria muziką, skulptūras, instaliacijas – dėl ypač plataus interesų lauko, o gal dėl stebuklingos galios idėjų semtis pačiose netikėčiausiose vietose, jo kūryboje apstu mistikos ir nepaaiškinamų reiškinių. Kaip pats yra pasakęs: idėjos yra kaip žuvys – jų nereikia gaminti, jas reikia pagauti.
„Sulaukti solidžios festivalio sukakties yra pakankamai mistinis reiškinys, o šiemet ir data susiklostė simbolinė. Nesame prietaringi, tačiau visuomet pastebime tai, kas vyksta aplink ir pateikiame savo įvykių versiją. Festivalio lankytojai išvys net 16-ka skirtingų versijų, kaip mada reaguoja į pasaulyje vykstančius reiškinius – tiek kūrėjų sulauksime šiemet. Didžiuojamės, kad „Mados infekcija“ visuomet koja priekyje ir kad prie mūsų viruso jungiasi drąsūs ir nenuspėjami Lietuvos ir Europos dizaineriai“, – pristatydama jubiliejinę programą sakė festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Akimirkos iš festivalio pristatymo žiniasklaidai:
2 dienos, 16 kolekcijų, 5 šalys
Festivalyje, kaip ir kasmet, naujausia savo kūryba dalinsis „Mados infekcijos" profesionalai, garsūs šalies dizaineriai, jaunieji talentai bei svečiai iš užsienio.
UGNĖ MARTINAITYTĖ – „OHMY“
Kolekcija: „Grobis“
Tas jausmas, kai nežinai, ar esi taikinys, ar šaulys. Tai alegorija į sužvėrėjusią kasdienybę – norą išlikti žmogišku, tuo pačiu gebant peržengti visas žmogiškumo ribas. Žmogaus supanašėjimas į gyvūną, galia ir jėga, bet tuo pačiu išgąstis ir pasimetimas tai supratus. Pavasario – vasaros kolekcijoje dominuoja ryškios spalvos, aiškūs siluetai, unisex kirpimai, medžiagiškumo kontrastai, bet tuo pačiu čia gausu lengvumo ir švelnumo – visa tai atskleidžia žmogaus universalumą, dualumą. GROBIS – tai, kuo esame ir tai, kuo priverčiame jaustis kitus.
LAURA DAILIDĖNIENĖ – „LAURA DAILI“
Festivalyje „Mados infekcija“ Laura Dailidėnienė pristatys naujausią savo drabužių kolekciją „Pret-a-porter“ 2018-2019. Kaip visada įdomūs kirpimai, išgrynintos linijos, švarus siluetas, dėmesys detalėms ir laikui nepavaldūs drabužiai.
LEONSENBERG – VIKTORIJA ROSENBERG ir PAULIUS LEONAS
Kolekcija: „I won“
Kiekvienas žmogus turi svajonių ir tikslų, kuriems pasiekti reikia įveikti nemažai įvairiausių iššūkių. Atsiradę kliuviniai gąsdina, o kartais priverčia suabejoti savo jėgomis. Žinoma, beveik visada yra galimybė rinktis – kovoti ar pasiduoti. Kolekcija gimė iš noro
pasidalinti savo pačių sėkmės pavyzdžiu, įkvėpti nepasiduoti ir siekti savo svajonių. Kolekcijoje I WON vyrauja neįprastos formos, siluetai, medžiagų faktūros, ryškios spalvos, kurios atskleis mūsų drąsų, rizikingą, provokuojantį, kūrybinių tikslų siekimą, nepasidavimą nesėkmėms.
MORTA NAKATĖ ir AIDA EINORĖ
Festivalyje „Mados infekcija“ Morta Nakaitė kartu su Aida Einore pristatys bendrą kolekciją, pavadinimu „Virpėjime“. Nostalgiška atmosfera, prisiminimų virpesiai. Šviesus liūdesys išryškėja kaip autentiškas lietuviškumo bruožas. Tai lyg žingsniavimas atsisakius laiko nuovokos, suvokus visa ko trapumą.
IEVA DAUGIRDAITĖ
Savo kūryboje dizainerė įkvėpimo ieško derindama ir kombinuodama skirtingas asmenybes, patirtis, istorijas ir tradicijas. Taip kaskart gimsta kažkas naujo. Šiemet ant didžiojo „Mados infekcijos“ podiumo Ieva Daugirdaitė pristatys kolekciją miesto moteriai. Įkvėpta laukinių vakarų, dizainerė skelbia laisvės sezoną. Kalbant tiek apie audinius, tiek apie siluetus, tiek apie moters charakterį.
UPCYCLED BY LT X THOM BARA
Violetinė. Mėlyna. Gelsva. Juoda. Dėlionė. Sujungimai. Skaidymai. Kampai. Kailis. Oda. Gabaliukai. Paviršiai. Forma. Stačiakampis. Kvadratas. Penkiakampis. Linija. Funkcija. Judesys. Gatvė. Asfaltas. Lietus. Gamta. Kalba. Klasika. Muzika. Lietuviškumas. Dėmesys. Palikimas. Nostalgija. Sakralumas. Požiūris. Maištas. Darna. Rankų darbas. Sąmoningumas. Aktualumas. Tvarumas. Alternatyva.
RŪTA LENDRAITYTĖ „UTALLA“
Kolekcija: „The clothes are alive“
Kolekciją įkvėpė vokiečių psichoanalitikės Karen Horney tyrimas „Neurotiška mūsų laikų asmenybė“ ir dizainerės asmeninio tyrimo
„Neurotinė gynyba kostiume“. Karen Horney savo knygoje išskiria keturis asmenybės tipus, dizainerė ištiria šiems tipams būdingas aprangos simbolikas. Šią kolekciją kūrėja skiria dviems asmenybių tipams – žmonėms, vengiantiems kontakto su kitais asmenimis ir siekiantiems galios. Šie žmonės renkasi platesnius siluetus, saugumo jiems suteikia sluoksniškumas, kišenių gausa, prigesintas koloritas, klasikinio stiliaus interpretacija. Dizainerei ši simbolinė kostiumo kalba yra būdas bendrauti su žmogumi.
LINA GUDANAVIČIŪTĖ
Kolekcija:„No make up“
Lina Gudanavičiūtė jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ pristatys moteriškų drabužių kolekciją NO MAKE UP. Verta paminėti, kad modeliai ant podiumo pasirodys visiškai be makiažo. Pasak kūrėjos, tai yra labai gražu.
DIANA PAUKŠTYTĖ
Kolekcija: „Black forest“
Kolekcijos kūrybos procesas nebuvo veikiamas konkrečių inspiracijų ar simbolių. Kolekcija gimė iš jausmo ir nuojautos – šešto pojūčio. Kolekcijos kuriama istorija įsimintina savo tamsia, melancholiška ir šiek tiek mistifikuota bei trapia moteriška estetika, kurios pagrindinis ir svarbiausias herojus – juoda spalva. Drabužiai atspindi modernaus avangardo žanrą, kuris atsiskleidžia minimalistinėmis androgeniškomis formomis moderniame miesto kontekste.
SANDRA STRAUKAITĖ
Kolekcija: „FORGET•ME•NOT“
Tai, ko protas nepripažįsta, atmintis ignoruoja – tarsi nebūtų buvę,
nors nuotraukose užfiksuota kitaip.
Bet būna ir kitaip,
kai telefonas selektyviai ištrina paskutinės
kelionės nuotraukas.
Tarsi ten niekada nebuvai.
I‘ll be back, NYC!
AKVILĖ JANČAUSKAITĖ – „SMOOTH CONFESS“
Kolekcija: „REtro Spectacle“
2018 pavasario / vasaros kolekcijos kuriama estetika yra unikali, žaisminga, siekianti įprasminti judėjimą. Moderni drabužių konstrukcija siekia subalansuotos sąveikos tarp skirtingų medžiagų. Darbus įkvėpė skirtingi laikai, vietos ir kultūros. Kitas kolekcijos dėmesio taškas – funkcionalumas ir komfortas. Kolekcijoje smalsumą žadina sluoksnių gausa. Bus avangardo!
IVETA VECMANE (LV)
Iveta Vecmanė „Mados infekcijoje“ pristatys savo ilgesingą kolekciją „Melancholija“. Išvertus iš graikų kalbos šis žodis reiškia juodąją tulžį (gr. mélaina cholè), mat seniau tikėta, kad šią būseną sukelia išsiliejusi tulžis. Melancholijos apimta moteris yra atsargi, ji net
ne visai moteris, o tik juodume paskendusi kvėpuojanti būtybė. Visi jos poreikiai yra pasislėpę giliausiuose sąmonės ir pasąmonės labirintuose, kuriuose spindi liūdesys ir nerimas. Paradoksalu, kaip tokioje bejėgiškoje būsenoje moteris gali įgauti herojiškų galių.
AGNESE NARNICKA (LV) – „ONE WOLF“
Kolekcija:„REPAIR 2“
Šių metų pavasario / vasaros sezonui „One Wolf“ paruošė drabužių kolekciją apie sunkiai dirbančius meistrus. Dizainerė įkvėpimo
sėmėsi stebėdama remonto darbus, kuriuose gausu skirtingų profesijų meistrų, spalvų ir medžiagų. Kiekvienas meistras – vis naujas personažas su savo charakteriu, unikalia darbo specifika. Savo kolekciją dizainerė dedikuoja visų sričių amatininkams, auksinių
rankų savininkams!
FEDERICO CINA (IT)
Federico Cina visuomet kovoja dėl kūrybinės laisvės. Kaip ir kiekvienam kūrėjui, jam taip pat tenka išklausyti įvairios kritikos, tačiau dizaineris visuomet stengiasi išlaikyti vidinę laisvę ir neužgožti kūrybinių sumanymų baiminantis likti nesuprastu ar atstumtu. Kalbėdamas apie laisvę F. Cina prisimena, kad seniau lietpaltis jam buvo drabužis, kuris saugo ne tik nuo lietaus – tai lyg apsiaustas nuo aplinkos, kuriuo žmogus dengia savo nepasitikėjimą savimi. Tačiau dabar jo tvirčiausia gynyba yra kūryba, atsakomybė ir
augimas. Savo naujausioje kolekcijoje dizaineris analizuoja lyderių ir visuomenės santykį, vaikišką norą patikti, priversti didžiuotis. Rimti ir brandūs siluetai drabužiuose žaidžia su jaunatvišku polėkiu, kūrėjas tęsia vidinį jaunystės ir brandos dialogą.
KLAUDIA MARKIEWICZ (PL)
Rudens-žiemos kolekciją įkvėpė piktieji Disnėjaus filmų personažai (ypač moterys antagonistės). Per daugiau kaip 80 Disnėjaus filmų istorijos metų buvo sukurta per 120 įvairiausių blogiečių, tačiau ryškiausios vis dėlto yra moterys: Malefisentė (angl. Maleficent), Piktoji Ragana (angl. The Evil Queen), Kruela (angl. Cruella De Vil) ir Ursula. Jų galia, stilius, pikta elegancija ir spindesys buvo kertiniai atspirties taškai kūrybiniame procese. Kolekcija kuria 80-ojo dešimtmečio įspūdį, kuris dažnai lydi K. Markiewicz kūrybą.
NIELS GUNDTOFT (DK) – „HAERVAERK“
Kolekcija: „VOLUME 4“
„Volume 4“ pagrindinį dėmesį skiria jaunystės naivumui. Gatvės kultūra jaunimui leidžia drąsiai eksperimentuoti požiūriais, ieškoti
savojo identiteto. Tapatumo paieškos ir principinė kova prieš autoritetus sukuria keistą realybės parodiją, žmonės kuria savo pačių
karikatūras. Neils Gundtoft užaugo Danijoje, todėl turi labai ryškų šiaurietišką identitetą. Jo kuriami audiniai primena drėgnas ir vėjuotas Kopenhagos gatves, o drabužiai spinduliuoja atkaklumu, stipria jėga, ištverme. Tai jėgos ir destrukcijos balansas, kurį atkakliai demonstruoja jaunoji karta.
Šalia festivalio – renginys mados profesionalams
Jubiliejinė „Mados infekcija“ šiemet plečia festivalio veiklą ir pirmą kartą organizuoja „Mados inventorizaciją“ – renginį profesionalams, skirtą plėtoti mados industrijos ir verslo sektoriaus bendradarbiavimą, pritraukti potencialių užsienio partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį. „Lietuva turi nemažą tarptautinį žinomumą tarp mados industrijos profesionalų kaip šalis, kurioje kokybiškai gaminama, tačiau jai vis dar labai trūksta žinomumo kaip šaliai, kurioje talentingai kuriama. Sulaukti pripažinimo po vieną – labai sudėtinga ir tik nedaugeliui tai pavyksta pasiekti savarankiškai, todėl tikimės suburti kritinę masę ir ilgainiui turėti renginį, kuris taptų unikalia mados verslo skatinimo platforma,“ – apie „Mados inventorizacijos“ misiją pasakoja Sandra Straukaitė.
Lyčių stereotipus laužantis „Mados infekcijos“ kastingas
Tam, kad jubiliejinį „Mados infekcijos“ podiumą papuoštų naujausi kūrėjų darbai, ne mažiau svarbu yra ir drąsiai žingsniuojantys modeliai. Skaičiuojama, kad šiemet dizaineriai tikisi savo kolekcijoms atsirinkti daugiau kaip 300 modelių.
„Festivalio kastinge visuomet laukiame ne tik modelio darbą išmanančių profesionalų, bet ir drąsių, savimi pasitikinčių vaikinų ir merginų, kurie nebūtinai atitinka įsivaizduojamus modeliams keliamus reikalavimus. „Mados infekcijos“ dizaineriai kiekvienais metais turi netikėtų lūkesčių savo modeliams, tad kartais jų pasirinkimai nustebina ir mus, jo organizatorius, ir kastingo dalyvius. Laukiame visų, kurie jaučia, kad galėtų podiumui suteikti įdomių atspalvių“, – kviečia festivalio prodiuserė Renata Mikailionytė.
„Infekcijos kastingas“ vyks kovo 24 dieną, šeštadienį, 12 val., prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ I-ame aukšte.