Skaitytojų objektyve Linos Ever romanas „Objektyve meilė“
Teigiantiems, kad žurnalistai yra žmonės be sąžinės, maitvanagiai, kurie pelnosi iš kitų, liežuvautojai ir taip toliau – galimybė pažvelgti iš kitos barikadų pusės. Įsijauskite į žurnalisto kailį: mėgaukitės skandalais, vaikykitės sensacijų, svaikite nuo intrigų... Tačiau visa tai darykite ne ant sofos namuose, o iš tikrųjų. Aha, tada kitaip viskas pasirodys? Pasirodo, žurnalistai taip pat paskęsta abejonėse ir svarstymuose, susipainioja žurnalistinių provokacijų voratinkliuose ir tikrai nėra žmonės be moralės. Yra galimybė išvardytus pojūčius patirti ir namuose ant sofos – paimti į rankas Linos Ever knygą „Objektyve meilė“ (Alma littera, 2014). Tai pirmas Linos Ever slapyvardį pasirinkusios moters romanas, o autorė tikrai išmano tai, apie ką rašo, nes pati ragavo žurnalisto duonos.
Romano „Objektyve meilė“ autorė Lina Ever baigė žurnalistiką VU, dirbo „Respublikoje“. Vėliau rašytojai teko pereiti į kitą barikadų pusę ir tapti ryšių su visuomene konsultante, verslininke, valdininke, nors širdyje L. Ever visam laikui liko žurnalistė ir geriausiai jaučiasi tarškindama savo įspūdžius klaviatūra. Šiuo metu ji bendradarbiauja su žurnalu „Moteris“, rašo tekstus interneto portalams, dirba tarptautinių ryšių su visuomene projektų konsultante. Su vyru fotografu ir jauniausiuoju sūnumi trečius metus gyvena Berlyne. Rašo blog‘ą berlynodienorastis.blogspot.com. Turi dar du suaugusius vaikus.
Taigi žurnalistikos virtuvę išmananti knygos autorė kviečia skaitytoją ne tik į žurnalistikos pasaulio užkulisius, bet ir įpainioja į politikų skandalus.
„Norėjau skaitytojams atskleisti tai, ką pati mačiau ir išgyvenau. Man teko iš vidaus stebėti redakcijos darbą, politikos užkulisius pamačiau dirbdama ministerijoje, o slaptosios fotografijos pasaulis puikiai pažįstamas vyro fotožurnalisto dėka“, – savo poziciją paaiškina Lina Ever. Kad nebūtų nuobodu (nors tai sunkiai tikėtina), dar atskleidžiamas ir fotografijos menas, o viską pagardina meilės istorija.
„Šiame romane daug politikos, daug žurnalistikos, daug fotografijos, bet visų pirma – tai meilės istorija. Tiksliau sakant – net trys meilės istorijos. Visos jos skirtingos ir tikrai ne visos baigiasi laimingai. Tikiuosi, kad romanas patiks tiek vyriškai, tiek moteriškai skaitytojų auditorijai, nes jame daug veiksmo ir daug jausmų“, – apie savo pirmąjį romaną „Objektyve meilė“ pasakoja L. Ever.
Pagrindinė romano herojė – bulvarinio laikraščio „Veidrodis“ redaktorė Erika. Paslaptingas ir žavus fotografas, pasivadinęs Kormorano slapyvardžiu, pasiūlo intriguojančių nuotraukų, kuriose užfiksuotas premjeras su meiluže. Tikrų tikriausia bomba, kurios nepajėgtų atsisakyti joks žurnalistas, o Erika – ne eilinė žurnalistė, o labai sumani ir veikli mergina. Ji griebia jautį už ragų ir sudrebina visą Lietuvą paviešintomis nuotraukomis. Taip atskleidžiamos stulbinančios žiniasklaidos ir politikos pasaulio užkulisių detalės, primenančios vykstančias peripetijas Lietuvoje.
Skaitytojai galės ieškoti personažų prototipų, stebėtis politinėmis intrigomis, o romano herojė tuo tarpu įsimylės paslaptingąjį fotografą. Kas gi jis iš tikrųjų ir ką slepia? Viskas aiškėja palaipsniui: pirmiausia vardas. Paslaptingasis vyras, vardu Klaidas, – įžymybių fotografas iš Londono. Jis asmeniškai suinteresuotas paviešinti premjero ir jo meilužės nuotraukas. Ir galima atskleisti tiek, kad Klaidui svarbus tikrai ne premjeras... Pradžioje.
Paskui jūs nustebsite, kaip viskas susisuka ir pasisuka. Šiaip ar taip, Erika viską išsiaiškins. Kurios meilės istorijos kaip baigiasi – neišplepėsiu, bet žinokite, kad knygos pabaigoje skaitysite ne tik apie Eriką ir Klaidą, bet ir apie premjerą, ir... ak, negaliu išplepėti.
Romaną skaityti bus tikrai įdomu ir lengva, tai nuostabi laisvalaikio knyga, kuri maloniai nustebins ne vieną skaitytoją.
Šarūnė Riaubaitė