Lietuvos turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ pristato naujovę – pilotinį turistų judumo stebėsenos projektą. Remiantis nuasmenintais mobiliojo ryšio duomenimis, nuo šiol taps kur kas paprasčiau įvertinti užsienio turistų kelionių Lietuvoje duomenis.
„Kuriame unikalų modelį, kuris leis verslui plėstis ir dirbti tose vietose, kur lankosi užsienio turistai. Tikimės, kad sukurta pažangesnė sistema ir gauti rezultatai bus sėkmingai panaudojami gerinant užsienio turistų patirtį viešint mūsų šalyje. Taip pat paskatins investicijas į naujas paslaugas, prisidės prie turizmo infrastruktūros gerinimo“, – sakė ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Išsamūs turistų keliavimo duomenys bus pateikiami interaktyviame žemėlapyje, kuriuo naudotis nereikia specialių programų ar žinių. Žemėlapis padės veiksmingai stebėti užsienio turistų judėjimo šalyje tendencijas ir elgseną.
Pasak agentūros „Keliauk Lietuvoje“ laikinosios vadovės Olgos Gončarovos, naujieji duomenys padės verslininkams prognozuoti turistų srautus, identifikuoti vietoves, kuriose galima dažniau sutikti turistų. Tokia informacija aktuali ir savivaldybėms, turistų aptarnavimo įstaigoms, nes bus galima operatyviai sužinoti ne tik informaciją apie turistų srautus, bet ir iš kokių šalių žmonės dažniausiai atvyksta į konkrečią vietą ir tam geriau pasiruošti.
Žemėlapis veiks remiantis mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ aptarnautų užsienio turistų keliavimo po Lietuvą duomenimis. Pasak „Tele2“ duomenų mokslininko ir projektų vadovo Gedimino Jankausko, mobiliojo ryšio telefonai nuolatos keičiasi informacija su arčiausiai esančiais ryšio bokštais, tad, įvertinus informaciją, galima gana tiksliai apskaičiuoti, kiek žmonių jungiasi prie bokštų konkrečioje vietoje.
Turizmo potencialas neišnaudotas
Projekto techninį įgyvendinimą užtikrinusios įmonės „Positin“ vadovas Mantas Butrimavičius teigia, jog iki šiol mūsų šalyje bendros užsienio turistų skaičiavimo ar stebėsenos sistemos nebuvo sukurta, o mobiliojo ryšio operatoriai gali pateikti gana tikslius duomenis. Pasak jo, duomenys rodo, jog didžioji dalis šių asmenų keliauja pagrindiniais šalies keliais ir retai aplanko net šalia jų esančius objektus. Taigi, turizmas kol kas nepanaudojo potencialo, nukreipdamas šiuos tranzitinių lankytojų srautus į gretimą turizmo infrastruktūrą, tačiau ateityje aiškesnės nuorodos ir kelio ženklai, lauko reklama, maitinimo, apgyvendinimo, apsipirkimo ir pramogų įmonės gali imtis tikslingų pokyčių ir situaciją pagerinti. Jo teigimu, mobilūs duomenys leidžia surinkti turistų statistiką tose Lietuvos vietose, kuriose nėra galimybės taikyti tradicinius metodus.
„Renkamės inovacijomis grįstą kelią ir tikime jo nauda. Jau netrukus galėsime pristatyti mūsų šalyje vyraujančias tendencijas“, – įsitikinusi O. Gončarova.
Susipažinti su naujuoju mobiliųjų duomenų žemėlapiu ir išbandyti naująjį įrankį galima čia.