Išbandėme „Porsche Macan GTS“: automobilis sėkmingam žmogui, norinčiam save apdovanoti

„Moteris“ komandai buvo pristatytas naujasis „Porsche Macan GTS“. Prabangaus aumobilių prekinio ženklo atstovai pasiūlė ne tik apžiūrėti bei susipažinti su įspūdingais techniniais parametrais bet ir savo kailiu išbandyti šį sportinį visureigį. Tad dalinamės įspūdžiais.

Niekuomet nebuvau adrenalino ir greičio fanatikė. Tiesą pasakius, sužinojusi, kad teks išmėginti „Porsche Macan“ nė nepagalvojau, kad tai bus neišdildomus įspūdžius palikusi patirtis vairuojant jo „GTS“ versiją. Pirmiausia apsidžiaugiau, kad automobilis yra didelis ir talpus, o jo dizainas tikrai traukia akį. Tik, kai salone man pristatė techninius parametrus įvardindami, kad automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,9 s, o jame yra integruotos tokios funkcijos, kaip „Launch control“ bei „Sport Response“ supratau, kad savaitgalį praleisiu už kone lenktyninio automobilio vairo.

 

Išbandėme „Porsche Macan GTS“:
Išbandėme „Porsche Macan GTS“:
D. Labučio nuotr.


Kalbant apie techninius „Porsche Macan GTS“ parametrus paminėtina, kad visureigis turi dvigubą sankabą, 7 laipsnių pavarų dėžę „Porsche Doppelkupplung“ (PDK) bei 6 cilindrų variklį. Darbinis tūris – 2,894 cm³, galia – 280 kW, 380 AG. Maksimalus šio sportinio visureigio greitis siekia net 261 km/h. Kelyje galima pasirinkti kelis važiavimo režimus (įprastą, sportinį ar sportinį plius) arba susikurti ir užprogramuoti individualų. Renkantis režimus kietėja važiuoklė, keičiasi apsukų skaičius prieš pasikeičiant pavarai, automobilis daugiau ar mažiau žemėja, garsėja variklio griausmas ir pan. Paminėtina, kad yra ir bekelės režimas.

 

Bene įspūdingiausia „Porsche“ automobiliams būdinga funkcija yra „Launch control“. Tai – starto kontrolės sistema, kuri anksčiau pasaulyje buvo naudota tik lenktyniniuose automobiliuose, kai labai svarbu greitai pajudėti nuo starto linijos. Tipinė situacija: visi lenktynių dalyviai stovi greta ir paskelbus startą daug jų galima aplenkti vienu manevru. Įjungus starto kontrolės sistemą, automobilis leis su įjungta pavara tuo pačiu metu laikyti nuspaustus stabdžio ir akseleratoriaus pedalus. Tuomet, atleidus stabdžio pedalą, automobilis šauna į priekį. Varantys ratai prasisuka minimaliai ir tokiu būdu automobilis nepraranda sukibimo.

 

 

Nemaniau, kad išdrįsiu išmėginti šią fukciją, tačiau paskutinę testinio važiavimo dieną suėmiau save į rankas – juk turiu pajusti, ką iš tiesų reiškia vairuoti „Porsche“. Tą padariau saugiame ir tuščiame užmiesčio kelyje. Pirmiausia darsyk pasižiūrėjau vaizdo įrašą, kad tikrai žinočiau kaip aktyvuoti „Launch control“. Automobilis griaudėdamas ir riaumodamas it žvėrių karalius liūtas šovė į priekį. Tvirtai dviem rankomis įsikibusi vairo negalėjau suvokti, kad man tai taip patiko. Juokais šią funkciją ėmiau vadinti „Rocket launch“, o paleisti šią raketą norėjau dar ir dar.

 

Tiesa, „Launch control“ funkcija „Porsche“ automobiliuose galima su „SportChrono“ paketu, kuris dar papildomai turi laikroduką ant priekinės panelės, ant vairo esančią svirtelę su ratuku patogiam vairavimo režimų perjungimui bei „Sport Response“ mygtuką. Nuspaudus šį mygtuką automobilis 20-čiai sekundžių pereis į „kovos“ režimą: elektronika, variklis ir jo apsukos, pavarų dėžė dirbs taip, kad būtų užtikrintas maksimalus pagreitis. Ši funkcija suteikia pasitikėjimo įvairiose gyvenimo situacijose, pvz.: kai reikia aplenkti kelis automobilius automagistralėje arba įvažiuoti į kelią iš pagreitėjimo juostos.

  

Neneigsiu, kad visi šie sportiniams automobiliams būdingi privalumai turi savito žavesio ir visai netikėtai man pačiai patiko. Tačiau, visvien, manau, esu labiau praktiškas žmogus. Todėl tiesiog privalau paminėti, kad automobilis yra maksimaliai komfortiškas, patogus ir stabilus. Bene labiausiai nustebino kuro sąnaudos, po mano važiavimo nesiekusios ir 14 litrų 100-ui kilometrų. Kitas svarbus aspektas keliaujantiems, turintiems vaikų ar sodybą – tai talpi 488 l bagažinė, į kurią tikrai galima susikrauti pusę savo gyvenimo. Ypatingai, jei atlenksite sėdynes – tuomet bagažo skyrius padidėja iki 1 503 l talpos.

 

„Porsche“ automobilių salono atstovų paklausiau, koks yra jų tipinio kliento paveikslas ir sulaukiau išties ypatingo atsakymo: „Tai – sėkmingas, norintis save apdovanoti žmogus“. Po šio bandymo tikrai turiu tikslą vieną dieną save apdovanoti „Porsche Macan GTS“.


Išbandėme „Porsche Macan GTS“:
Išbandėme „Porsche Macan GTS“:
D. Labučio nuotr.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis