Dėl susiklosčiusių pasaulinių įvykių, kurie įnešė daug nežinomybės ir nesaugumo pojūčio visose šalyse ir Lietuvoje, kito žmonių paslaugų vartojimo, apsipirkimo ir bendravimo, panaudojant socialines erdves bei internetu vykstančius komunikacinius instrumentus, įpročiai. Labai įdomu stebėti ir aptarti kaip gali kisti vartotojų elgsena SPA ir sveikatingumo srityje ir kokių naujų paslaugų bei priemonių turėtų imtis sveikatingumo centrai, kurie teikia sveikatinimo, SPA ir grožio paslaugas. SPA ekspertė Erika Daugėlaitė, dalinasi savo mintimis ir įžvalgomis apie SPA tendencijas 2021 metais.
SPA paslaugos edukuojančios klientus, ugdant sveikos gyvensenos įpročius
Erikos Daugėlaitės nuomone, įmonės užsiimančios SPA veikla vystys sėkmingą verslą, jei į savo paslaugų paketus įtrauks imunitetą stiprinančių procedūrų. Apskritai, įvertinus patį žodį imunitetą, žinome, kad jo stiprinimas yra nevienkartinė procedūra, kuriai užtenka vienos injekcijos ir jis atkurtas. Pasak moters, ilgalaikė sveikatinimo programa susidedanti iš: sveikatinimo procedūrų SPA centruose (dalį jų perkeliant į namus), mitybos įpročių, miego ciklo pastovumo, streso valdymo įgūdžių stiprinimo, adaptuojant pozityvaus mąstymo būseną, gali tapti naujojo SPA koncepciniu moduliu.
Žmonės, kur kas rimčiau pažiūrės į SPA procedūras, kaip į priemonę, kuri gali ne tik suteikti lengvą atsipalaidavimą, bet tuo pačiu sustiprinti kūno atsakomąją reakciją į išorinius dirgiklius. “Kūno atsakas į tam tikras susiklosčiusias aplinkybes, pavyzdžiui, nemalonus skambutis, iškilusios problemos darbe labai priklauso mūsų emocinio ir energetinio stabilumo. Iš esmės, bet kokia situacija, kuri mums iššaukia neigiamas emocijas, yra mūsų pačių vidinio destrukcinio pasaulio atsakas. Reikėtų išsamiai ir nuodugniai išnagrinėti savo reakciją ir surasti būdą, kaip galima tai sušvelninti ar neutralizuoti. Šioje vietoje sveikatingumo centras be SPA paslaugų siūlydamas kvėpavimo pratimus, sveikos mitybos konsultacijas, muzikos, kvapų terapijas, įvairias meditacines technikas padeda formuoti sveiką ir pilnavertį SPA klientą, kartu kurdamas konkurencinį pranašumą rinkoje lyginant su kitais tas pačias paslaugas teikiančias paslaugos teikėjais”, - sako Erika Daugėlaitė.
Mokslas ir sveikata
Pasak SPA ekspertės, technologijoms sparčiai pažengus į priekį pasaulinėje rinkoje atsiranda inovatyvių procedūrų, kurios pasitelkiant mokslines metodologijas žmogui suteikia greitesnį, efektyvesnį būdą atsigauti, palaikyti fizinę ir emocinę sveiką formą. Mokslo sąjunga su gera savijauta dar kitaip vadinama Tech – terapija apima:
· įvairias aplikacijas, kurios seka mūsų nuotaiką, širdies ritmą, cukraus kiekį kraujyje. Štai kad ir paskutinių modelių Apple laikrodžiai gali sekti žmogaus kvėpavimą ir įspėti apie artėjančią panikos ataką.
· skaitmenizuotą muziką, kurios galime klausyti per media kanalus ar per specialias ausines iš kurių tam tikru dažniu skleidžiami garsai padeda žmogui greičiau užmigti, kovoti su bloga nuotaika, pagerinti koncentraciją ar darbo našumą.
· VR (virtualios realybės) terapija – akinių pagalba matydami 3D vaizdą ir girdėdami tuo pačiu muziką galime atlikti meditacines praktikas, pajusti nesvarumo būseną ir per ypatingai trumpą laiko tarpą suteikti smegenims visiškai kitą pojūtį išeinant iš esamos vietos ir perkeliant savo protą ir sąmonę į kelionę kosmosu ar gražius banguojančius vaizdus tinkančius meditacijai.
SPA ir gamta
Gamta neatsiejama dalis nuo sveikatinimo. „Natūralūs sveiki architektūriniai sprendimai neiškraipant gamtos sąvokos ir leidžiant žmogui užuosti tikrus medžio, žiedų, augalų kvapus būnant žemiškų spalvų dermės apsuptyje, suteikia žmogui saugumo pojūtį ir leidžia grįžti prie pirmapradės gamtos pajautimo ir savo prigimtinių ištakų“, - sako Erika Daugėlaitė.
SPA vieta kūrybinėms dirbtuvėms
Komplementarios paslaugos turtinančios vidinį pasaulį yra puiki galimybė atrasti naują klientą, o senajam pasiūlyti naujas paslaugas. Moteris ragina plačiau pažiūrėti į SPA paslaugų teikimo spektrą, neapsiribojant ties SPA paslaugomis: masažais, kūno įvyniojimais ar šveitimais. Reikėtų įsigilinti į teikiamų paslaugų asortimentą ir nuspręsti, kokios paslaugos, kuriančios pridėtinę vertę klientui gali būti įdomios, patrauklios ir naudingos. Kvepalų seminarai, meno terapijos, meditacines praktikos, įvairios įmonių šventės gali būti alternatyvios ir papildančios SPA meniu paslaugos.