Šalia Vilniaus dailės akademijos Vilnios krantus jungiantis Fluxus tiltas visas keturias festivalio dienas lankytojus pasitiks tapęs didžiule krentančio vandens instaliacija. Jos autorius – vizualiųjų menų kūrėjas Oskaras Gudas, praėjusiais metais vilniečius nustebinęs alternatyvia tekančio vandens egle Lukiškių kalėjime. Simetriškų krioklių duetas „Prakriti“ – technologinis žmogaus sukurtas mažas gamtos stebuklas, iliustruojantis, kad maži bendradarbystės ir bendrystės gestai gali rezonuoti daug didesniuose masteliuose.
Ketvirtadienį Savičiaus gatvėje įsikūrusio Europos humanitarinio universiteto kieme latvio ir lietuvės duetas „IevaKrish“ pakvies atsidurti užburiančiame judesio labirinte. Festivalyje pristatomas šokio menininkų darbas „Labrys“ – imersinis šokio spektaklis ir erdvinio garso instaliacija, kurios centre atsiduria patys kūrinio žiūrovai: atlikėjai juda aplink sėdinčią auditoriją, savo ruožtu auditorijos nariai sukasi aplink savo ašį, todėl visi spektaklio dalyviai jame veikia ir stebėdami, ir kurdami choreografiją. „Labrys“ savo architektūriška, matematiška prigimtimi konstruoja įsivaizduojamą labirintą, kuriame išryškėja žmogaus netobulumo ir trapumo samprata.
Festivalio lankytojai taip pat išvys unikalų garso performansą, kuriame įprastus muzikos instrumentus keičia kabeliai, balionai ir melodikos. Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ ir austrų kompozitorius Andreasas Trobollowitschas pristatys penkiolikai atlikėjų skirtą kūrinį „Santa Melodica Orkestras“, gimstantį skirtingu greičiu supant prie milžiniškų kabelių pritvirtintas melodikas. Šis neįprastas orkestras savo klausytojų „SPOT“ metu lauks dviejose skirtingose vietose – liepos 9-ąją muzikantai kūrinį atliks Nacionalinės dailės galerijos prieigose, o liepos 10 d. įsikurs vieno iš miesto simbolių – Gedimino pilies bokšto – viršuje.
Patyrinėti garsų pasaulį taip pat pakvies kompozitorė Agnė Matulevičiūtė ir muzikantas Edvinas Kopcevas – liepos 10 ir 12 dienomis festivalio dalyviai keliaus specialiai „SPOT“ sukurtų garsinių pasivaikščiojimų „SOUND(e)SCAPE“ maršrutais ir naudodamiesi garso įrašytuvais kurs savo unikalius garsovaizdžius. Garsinių pasivaikščiojimų kūrėjai dalyviams žada intensyvius ir besikeičiančius maršrutus, kurie padės per trumpą laiko tarpą susipažinti su kuo skirtingesniais aplinkos garsais ir susitelkti į klausos juslę. Garsus tyrinėti „SPOT“ lankytojai bus kviečiami tiek dienos metu, tiek naktį, o paskutinę festivalio dieną – ir važinėjantis dviračiais.
Liepos 10 dieną, šeštadienį, festivalis, pasak jo organizatorių pranešimo, pirmąsyk išsiplės už miesto ribų – Vilniaus rajone tarp miškų pasislėpusi Bartkuškio kopa taps Šeiko šokio teatro spektaklio „Užpustyti“ aikštele. Įspūdingas gamtos kūrinys – žemyninė kopa – leis žiūrovams mintimis ir pojūčiais nusikelti į Neringos kaimus bei susipažinti su ten gyvenusiomis ar trumpam stabtelėjusiomis ypatingomis asmenybėmis. Poetiškas šokio spektaklis lakoniškomis judesio, muzikos ir balso kalbomis perteiks čia gyvenusių žmonių likimus per šimtmečius kintančio kraštovaizdžio fone.
Nors didžioji dalis festivalio programos šiemet – išskirtinai lietuviška, liepos 11-12 d. Lukiškių kalėjimo vidiniame kieme įsikurs milžiniška danų kompanijos „DON GNU“ pusiausvyros lenta, sakoma Menų spaustuvės pranešime. Ant jos fizinio teatro pasirodymo „Balansuojantis žmogus“ metu susitiks skirtingų šalių bei meno disciplinų atstovai – specialiai Vilniaus miestui pritaikytas kūrinys sujungs užsienio ir vietos šokio bei cirko menininkų pajėgas, prie kurių prisijungs lietuvių muzikantai. „Balansuojantis žmogus“ – ne tik įspūdingas fizinio teatro spektaklis, bet ir proga susimąstyti apie tai, kaip svarbu sukurti pusiausvyrą tarp skirtingų kultūrų ir žmonių.
Festivalio „SPOT“ rengėjai primena, kad siekiant suvaldyti žiūrovų srautus ir užtikrinti saugią bei kokybišką patirtį, į didžiąją dalį renginių būtina užsiregistruoti iš anksto. Lankytojai taip pat kviečiami stengtis išlaikyti saugius atstumus, o esant galimybei pasirūpinti veidą dengiančiomis apsaugos priemonėmis.