Neseniai Nacionalinėje M. Mažvydo bibliotekoje vykusioje diskusijoje „Nebijau šiuolaikinės operos“ kompozitorė O. Narbutaitė prisiminė savo dvejones, ar priimti teatro pasiūlymą rašyti operą: „Imtis to buvo rizikinga, nes tuo metu LNOBT repertuare buvo rodomos tik romantinės operos. Tad ir teatro solistai neturėjo šiuolaikinės operos patirties“.
Šiandien, prabėgus šešeriems metams po „Korneto“ premjeros, O. Narbutaitė tvirtina, kad ši opera susilaukė savo fanų ir savo priešų – tokių, kurie išėjo iš teatro nesulaukę spektaklio pabaigos. „Tačiau mano sumanymas buvo du skirtingi, kaip rožės kotas ir rožės žiedas, operos veiksmai. Pirmasis sukonstruotas iš trumpų epizodų, nuolat perkeliančių mus iš realybės į sapną ir atgal. Tuo tarpu antrojo veiksmo pasakojimas ištisinis ir todėl labiau suprantamas nuoseklios istorijos laukiantiems žiūrovams. Taigi nevertėtų apie rožės grožį spręsti vien iš jos koto“, – įspėja kompozitorė.
Ji atkreipė dėmesį, kad kūrinyje žaidžiama ir diskutuojama su operos tradicija: „Tarkime, tai, kad Grafienės ir Markizo vaidmenys patikėti tai pačiai solistei, yra nuoroda į Virginios Woolf „Orlandą“. Tokių užkoduotų nuorodų „Kornete“ labai daug“, – tvirtina O. Narbutaitė, raginanti muzikos mylėtojus bandyti išgliaudyti visus operos kodus.
Sausio 29 ir 30 d. spektakliuose pagrindinę Korneto partiją atliks tenoras Tomas Pavilionis. Kitus vaidmenis dainuos Jovita Vaškevičiūtė, Gunta Gelgotė, Liudas Norvaišas, Eugenijus Chrebtovas, Regina Šilinskaitė, Vilija Mikštaitė, Mindaugas Jankauskas, Egidijus Dauskurdis. LNOBT simfoniniam orkestrui diriguos maestro Robertas Šervenikas.