Rugpjūčio 8 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje fortepijono rečitalį surengs pirmą kartą Lietuvoje koncertuosiantis kinų kilmės pianistas Haiou Zhangas, Jis pristatys naujausioje kompaktinėje plokštelėje „Pirštų antspaudai“ įrašytą programą, kurioje skamba Wolfgango Amadeuso Mozarto, Ludwigo van Beethoveno bei Franzo Liszto kūriniai. Rugpjūčio 11 d. Žiežmarių kultūros centre skambės programa „Jeruzalės dainos“, parengta dainininkės Astos Krikščiūnaitės ir iš Izraelio atvykusio ansamblio „Duo Lorenzen“, o rugpjūčio 11 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje publikai jau pažįstamas latvių violončelininkas Ruslanas Vilensky pakvies į muzikinę vizualinę programą „Bachas: garsai, vaizdai, šešėliai“.
Vokietijoje gyvenančio pianisto H. Zhango įrašytą F. Liszto kūrinių kompaktinę plokštelę kritikai įvertino taip: „Pianisto muzikalumo ir technikos dėka jo kuriami paveikslai tarsi atgyja. Esu tikras, išgirdę jį Lisztas bei Horowitzas šypsotųsi“. Pirmąsias fortepijono pamokas atlikėjas gavo sąlyginai vėlai būdamas devynerių. Po dvejų metų jis tapo vienu iš keturių, atrinktų mokytis Centrinėje Pekino muzikos konservatorijoje (atrankoje dalyvavo 150 kandidatų).
Prieš aštuonerius metus H. Zhangas baigė studijas Hanoverio aukštojoje muzikos ir teatro mokykloje. Pianistas jau plačiai pripažintas Europoje, Šiaurės bei Pietų Amerikoje ir Azijoje. Tarptautinių konkursų nugalėtojas, įvairių fondų stipendijomis apdovanotas muzikas koncertuoja su simfoniniais orkestrais, aktyviai dalyvauja kamerinės muzikos projektuose, rengia meistriškumo kursus. Praėjusių sezonų metu jis grojo Amsterdamo „Concertgebouw“, Berlyno, Pekino, San Paulo koncertų salėse su Toronto, Varšuvos, Pekino, Hamburgo, Brandenburgo simfoniniais, Slovakijos „Sinfonietta“ bei kitais orkestrais, surengė 30 rečitalių žymiausiose Kinijos salėse, o jo įrašus aviakompanija „Lufthansa“ pasirinko kaip foninę muziką, skambančią lėktuvų salonuose.
Programa „Jeruzalės dainos“ Izraelio ir Lietuvos menininkų inspiruotas projektas, vienijantis šiam atlikėjų tandemui dedikuotus kūrinius. Prieš dvejus metus užsimezgusi A. Krikščiūnaitės ir „Duo Lorenzen“ pažintis inspiravo šiuolaikinių Izraelio kompozitorių kūrybos pristatymo turus Lietuvoje ir Izraelyje. Šios programos akcentas dainų ciklas „Šviesos istorija“ sopranui, altui ir fortepijonui, sukurtas Jeruzalės muzikos ir šokio akademijos profesoriaus Boazo Ben-Moshe.
A. Krikščiūnaitė Lietuvos nacionalinės meno ir kultūros premijos laureatė, sukūrusi ne vieną įsimintiną soprano vaidmenį Lietuvos ir užsienio muzikiniuose teatruose. Jos repertuare vienodai svarbūs tiek operos, tiek oratorijos, kantatos ar dainos žanrai. Smuikininkas Eckartas Lorenzenas ir pianistė Batia Steinbock Lorenzen tiek scenoje, tiek gyvenime nuolatos yra kartu. E. Lorenzenas griežė pirmuoju smuiku garsiausiuose Europos bei Izraelio orkestruose, kaip solistas bendradarbiavo su Luciano Pavarotti, Umberto Michelangeli, Luciano Berio bei kitais garsiais atlikėjais.
Varšuvoje gimusios B. Steinbock Lorenzen rečitaliai skambėjo Italijoje, Ispanijoje, Olandijoje, jos koncertams dirigavo žinomi batutos meistrai. Tarptautinių prestižinių konkursų laureatai „Duo Lorenzen“ dažnai bendradarbiauja su kitais atlikėjais ar ansambliais, aktyviai koncertuoja tiek Izraelyje, tiek visoje Europoje, daro įrašus akademinę muziką transliuojančioms Izraelio radijo stotims.
Violončelininkas R. Vilensky šį kartą pasiryžęs rimtam iššūkiui viename koncerte atlikti visas šešias Johanno Sebastiano Bacho siuitas violončelei solo. Jų poveikį žmogaus pojūčiams romane „Atsimenant mano liūdnąsias kekšes“ aprašo Gabrielis Garcia Marquesas.
Romano personažas, klausydamasis siuitų kalba: „Laikau jas išmintingiausiu dalyku, koks tik gali būti muzikoje, bet vietoje to, kad, kaip įprastai, mane nuramintų, jos įtraukė mane į sunkiausios frustracijos būseną“. Vizualinę koncerto atmosferą, kuri tikrai neprivers klausytojų panerti į frustracijos liūną, kurs Viktoro Keino, tituluojamo Latvijos vaizdo projekcijų guru, video instaliacijos. R. Vilensky vienas ryškiausių Latvijos violončelininkų. Davido Geringo mokinys greitai tapo įvairiose pasaulio šalyse laukiamu solistu ir kamerinės muzikos atlikėju. Kaip solistas jis grojo su įvairių šalių orkestrais, koncertavo žymiausiose koncertų salėse, yra laimėjęs apdovanojimus įvairiuose konkursuose, pelnęs įvairių tarptautinių organizacijų stipendijas, o viena didžiausių jo aistrų neįprastų sąskambių paieškos, atskleidžiančios naujas violončelės galimybes. Jo projektai su bandonijos virtuozu Paolo Russo, tango pianistu Pablo Ziegleriu, džiazo akordeonininku Fausto Beccalossi ir kitais žinomais atlikėjais sulaukė didžiulio rezonanso ir publikos susidomėjimo.