Pirmasis Pažaislio muzikos festivalio savaitgalis: 3 išskirtiniai bei originalias idėjas pristatantys koncertai

Organizatoriai kviečia į pirmąjį XXIV Pažaislio muzikos festivalio savaitgalį.

Birželio 7 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje skambės intriguojantis projektas „Gražiausia Europos muzika“, kurio programoje, atliekami lenkų pianisto Wojciecho Waleczeko skambės visų 28 Europos Sąjungos šalių kompozitorių kūriniai. Birželio 8 d. Šiaulių Chaimo Frenkelio viloje netikėtu amplua pasirodys kamerinis ansamblis „Vilniaus arsenalas“, pristatydamas aistra alsuojančią programą „Tango ritmu“, o birželio 9 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje skambės didingas kūrinys Giuseppe Verdi „Requiem“.


Atviras iššūkiams ir netikėtiems išbandymams, virtuoziškas, nepaprastai lakios bei turtingos muzikinės vaizduotės pianistas W. Waleczekas plačiai žinomas dėl bekompromisinio požiūrio į atlikėjo meną. Jis gali vieno ir to paties koncerto metu skambinti tiek grupės „The Beatles“ dainas, tiek klasiką, vienu fortepijonu atlikti Frederico Chopino koncertą fortepijonui ir orkestrui ar pristatyti dar vieną netikėtą koncertinės programos idėją. Katovicų muzikos akademiją baigęs pianistas yra tapęs ne vieno tarptautinio konkurso laureatu, tobulinosi Vankuverio muzikos akademijoje, o prieš dvejus metus apgynė habilituoto daktaro disertaciją Bydgoščiaus muzikos akademijoje. Dar būdamas dvidešimties jis pradėjo aktyvią koncertinę veiklą, grodamas rečitalius, pasirodydamas su simfoniniais orkestrais ar dalyvaudamas kamerinės muzikos projektuose. Jo koncertai skamba 21 Europos Sąjungos valstybėje, o taip pat  Šveicarijoje, Rusijoje, Kazachstane, Jordanijoje, Palestinoje, Alžyre, Japonijoje, Argentinoje, Kanadoje ir daugelyje kitų pasaulio šalių.



ansamblis
ansamblis
Organizatorių nuotr.



Ansamblis „Vilniaus arsenalas“, kurio pavadinimas siejamas su Taikomosios dailės muziejaus patalpomis, kuriose XVIXVII a. buvo laikomi ginklai, susibūrė 1986 m. Šiuo metu kolektyve groja fleitininkė Laima Šulskutė, altininkas Rolandas Romoslauskas ir klavesinininkas Sergejus Okruško. Ansamblio repertuaras itin platus: nuo ankstyvojo baroko iki šiuolaikinių kompozicijų, o šį kartą kolektyvas kviečia įsitraukti į aistringą tango muzikos sūkurį, pagalbon pasitelkdamas nemirtingojo Astoro Piazzollos kūrybą. Šis kompozitorius bei atlikėjas, dažnai vadinamas „nuevo tango“ stiliaus krikštatėviu, buvo nepataisomas svajotojas, dažnai kentėjęs argentiniečių priekaištus už tai, kad jų nacionalinį šokį jis drįso interpretuoti kitaip, praturtindamas jį savo muzikinėmis fantazijomis. Nepaisant tautiečių priekaištavimų jis tapo vienu populiariausių pasaulio kompozitorių. A. Piazzolla  tikras muzikos novatorius, savo meninei saviraiškai itin sėkmingai pasirinkęs instrumentą  bandoniją  ir muzikos stilių, neištirpęs Buenos Airių naktinių klubų šokių aikštelėse, o prasiveržęs į tarptautines scenas.


Įspūdingą, susikaupimo ir apmąstymų kupiną G. Verdi „Requiem“, sukurtą italų rašytojo Alessandro Manzoni atminimui, klausytojams dovanos Kauno miesto simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras, dirigentas Constantine Orbelianas bei tarptautinė operos solistų komanda: sopranas Karina Flores (Rusija), mecosopranas Eleni Matos (JAV), tenoras Hovhannesas Ayvazyanas (Armėnija) ir bosas Haykas Tigranyanas (Armėnija). „K. Flores  itin charizmatiška asmenybė, ideali tiek savo išvaizda, tiek balsu“  taip apie šį sopraną atsiliepia muzikos kritikai. Prieš dešimtį metų pelniusi prizines vietas prestižiniuose konkursuose ji pradėjo tarptautinę karjerą, debiutuodama Insbruko operos teatre. Nuo to laiko jos sukurtų vaidmenų sąrašas nuolat pildosi ryškiausiomis lyrinio  spinto soprano rolėmis, atlikėja dainuoja įvairiausiuose operos teatruose, o praeitų metų sezoną ji pradėjo debiutu žymiajame Regio di Torino teatre.



Constantine Orbelian
Constantine Orbelian
Organizatorių nuotr.



E. Matos vardas puikuojasi daugiausia prizų laimėjusių akademinių dainininkų sąraše: ji tapo trisdešimt keturių prestižinių, tokių kaip Maria Callas ar Luciano Pavarotti vardo konkursų laureate. Dainininkė yra sukūrusi gausybę mecosoprano vaidmenų žinomiausiose operose, o jos nuostabaus balso klausėsi Čikagos lyrinės operos, Niu Džersio operos festivalio ir kitų prestižinių scenų publika.


H. Ayvazyanas, operos scenoje debiutavęs prieš devynerius metus, šiuo metu dainuoja Toronto, Sankt-Peterburgo Marijos, Maskvos Didžiajame operos teatruose bei žinomiausiose koncertų erdvėse. Kritikų giriamas kaip „visus tikro dramatinio tenoro duomenis turintis atlikėjas“, jis kuria ryškiausius šio amplua vaidmenis, prieš keletą metų gastroliavo su Berlyno simfoniniu orkestru, o praeitą vasarą debiutavo Arena di Verona festivalyje. H. Tigranyanas, vokalo paslapčių sėmęsis pas legendinį tenorą Geghamą Grigoryaną, yra Armėnijos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas. Dainininkas tapo daugelio tarptautinių konkursų laureatu, o Armėnijos vyriausybė jį ne kartą apdovanojo už pasiekimus operos srityje bei už ypatingą dėmesį nacionalinei kūrybai. Prieš penkerius metus solistas gastroliavo Pietų Amerikoje, kur jo balso klausėsi Argentinos, Urugvajaus bei Brazilijos publika.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis