Tarp apie automobilius rašančių patyrusių žurnalistų, kurių dauguma – vyrai, buvau ir aš – moterims skirto žurnalo atstovė, su automobilių pasauliu turinti bendra tik tai, kad vairuoju. Kol kiti pristatymo dalyviai gilinosi į automobilio technines specifikacijas ir bandė jo galimybių ribas, aš vertinau patogumą, saugumą ir estetinį vaizdą. Tai, kas man, kaip vairuotojai, yra svarbiausia.
Pradėkime nuo „Lexus UX“ išvaizdos. Ši tikrai unikali. Automobilis kurtas moderniam miestiečiui, ir jo eksterjeras tai puikiai atspindi. „Lexus UX“ sportiškas ir kartu prabangus. Skiriamasis modelio ženklas priekinės grotelės suteikia jam šiek tiek įžūlumo, o aštrios kėbulo linijos, išilgintos lempos bei masyvūs ratlankiai kuria stilingo automobilio įspūdį.
Žavu, kad japonų prekių ženklo „Lexus“ komanda savo produktams taiko šalies meistrų filosofiją – pavyzdžiui, kurdama interjerą rėmėsi japoniška architektūros koncepcija „Engawa“. Tai reiškia išorės ir vidaus vientisumą, kai beveik išnyksta ribos, skiriančios šias dvi erdves. Įsėdus į automobilį sunku nepastebėti salono odos dygsniavimo. Jis atliktas tradicine japoniška technika, vadinama „sashiko“. Tokie nedideli akcentai smarkiai prisideda prie automobilio išskirtinumo.
„Lexus“ kūrėjai garsėja dėmesiu detalėms, ir tai jaučiama kiekviename žingsnyje. Net automobilio durelės apgalvotos iki smulkmenų – kad taptų malonios važiavimo patirties dalimi. Prabangūs automobiliai pasižymi sodriu durelių uždarymo garsu, tad „Lexus UX“ dizaineriai jį atsakingai tobulino, kol rado žmogaus ausiai ypač maloniai duslų.
Normalu iš naujo automobilio tikėtis kokybiškų informacinių sistemų. Deja, dėl jų „Lexus UX“ šiek tiek nuvylė. Plačiame ekrane matoma informacija yra reguliuojama tarp priekinių sėdynių įmontuotu jutikliniu kilimėliu (touchpad), tačiau jo valdymas pasirodė komplikuotas, o ekrane matoma grafika – ne tokia ryški, kaip norėtųsi. Taip jau sutapo, kad pirmąją iš dviejų bandomųjų važiavimo dienų teko šiek tiek paklaidžioti siauromis Barselonos priemiesčių gatvelėmis. Nebuvau sužavėta automobilio navigacija, kai pasiklydau, daug patogiau buvo naudotis išmaniajame telefone įdiegta navigacija. Ši buvo ir tikslesnė, padėjo pasiekti kelionės tikslą.
Kita vertus, automobilį statyti labai patogu. Šiuo atveju platus ekranas yra labai didelis pranašumas, mat panoraminis monitorius sujungia keturių kamerų vaizdus ir pateikia automobilio bei aplinkos vaizdą 360 laipsnių kampu – tarsi iš paukščio skrydžio. Taigi streso nepatiri net tada, kai automobilį reikia įsprausti į nedidelę aikštelę kur nors miesto centre.
Ekonomiška ir gamtai nekenkianti „Lexus UX“ savybė – naujoviška savaime įsikraunanti hibridinė sistema. Du automobilio galios šaltiniai – elektriniai motorai ir benzino variklis – dirba kartu, taip efektyviau naudojami degalai, mažesnė emisija. „Lexus“ atstovai teigia, kad mieste hibridinis automobilis elektros energiją gali naudoti net pusę kelionės ar daugiau. Hibridinės baterijos nereikia prižiūrėti, krauti ar keisti, ji tarnauja visą automobilio gyvavimo laiką, taip savininkas sutaupo krūvą pinigų.
Nepaisant kelių trūkumų, tai automobilis, kuriuo gera važiuoti. Jo gamintojai pabrėžia, kad „Lexus UX“ kurtas prioritetą teikiant maloniai vairavimo patirčiai, ir tai tikrai jaučiasi. Automobilis važiuoja labai tyliai, minkštai. Šiam jausmui apibūdinti tinka vienas žodis – komfortas. Per spaudos konferenciją „Lexus“ atstovai teigė, kad dabar jau nebe automobilio išvaizda, o jo kuriamas jausmas laikomas tikrąja prabanga. Tai neabejotinai pasakytina ir apie „Lexus UX“.
Saugumas svarbus kiekvienam vairuotojui, moterims – ypač. Ir vien žinoti, kad automobilis saugus, mums neužtenka, vairuodamos norime dar ir jaustis saugiai. Į „Lexus UX“ integruota daug saugumą užtikrinančių technologijų, pavyzdžiui, nuo susidūrimų sauganti sistema, kuri dviratininkus bei pėsčiuosius atpažįsta net naktį, dinaminė saugaus atstumo palaikymo sistema, važiavimo juostos išlaikymo sistema. Vairuojant saugumo jausmą kuria automobilio stabilumas ir ilgas priekis. Tiesa, prie gabaritų reikia priprasti. Šį procesą palengvina matymo lauką išplečianti aukšta sėdėjimo pozicija – vairuotojo kėdė gali pakilti net iki 16 mm.
Apibendrindama galiu pasakyti, kad važiuoti vaizdingais Ispanijos maršrutais automobiliu „Lexus UX“ buvo tikras malonumas. Per pristatymą ne kartą teko girdėti, kad tai – labai moteriškas automobilis. O paklausta, ar pati tokį pirkčiau, atsakiau – tikrai taip! Jis komfortiškas ir stilingas, vairuoti buvo malonu net važiuojant nepažįstamais maršrutais. Kam tiktų „Lexus UX“? Jaunai moteriai arba tokiai, kurios vaikai jau užaugę. Šis automobilis pritaikytas patogiai važiuoti mieste, bet dėl trumpo galo ir ribotos vietos keleivių kojoms jame geriausiai jausis vienas arba du žmonės.