Visgi LNOBT siuvėjos, atidėjusios į šalį kitus darbus, daro viską, kad kovo 1 ir 2 dienomis sostinės žiūrovai išvystų lygiai tokį pat garsaus amerikiečių režisieriaus Roberto Wilsono spektaklį, kokiu 2018-ųjų pabaigoje grožėjosi Madrido žiūrovai.
„Žodžio „ne“ mūsų darbe nebūna – jį seniai esame pamiršę. Visiems aišku, kad „Turandot“ be kostiumų į sceną žengti negalės, o premjeros irgi atidėti nevalia. Vadinasi, nauji kostiumai vasario pabaigoje privalo atsirasti“, - be užuolankų reziumuoja LNOBT gamybinių dirbtuvių siuvyklos skyriaus vadovė Ona Blažinskienė.
Kai po nelemtosios vagystės LNOBT užklausė Diuseldorfe veikiančios dirbtuvės „Das Gewand“, siuvusios solistų kostiumus Madrido „Turandot“ premjerai, ar ji neapsiimtų tokios pat apimties darbą pakartoti per vieną mėnesį, - vokiečiai atsakė, kad tai neįmanoma. Tačiau mielai priėmė dalykinėms konsultacijoms savo siuvykloje dvi LNOBT atstoves – kostiumų asistentę Ugnę Tamuliūnaitę ir gamybinių dirbtuvių siuvyklos skyriaus vadovės pavaduotoją Vilmą Mackevičienę.
„Viešėdamos Diuseldorfe, gavome daug vertingos informacijos apie „Turandot“ kostiumų konstrukciją, jų sluoksniavimą, naudotas medžiagas, apdailą, užsegimus. Parsivežėme kostiumų iškarpų kopijas. Gavome naudingų patarimų iš vokiečių sukirpėjų, ruošusių Turandot, Imperatoriaus, Kalafo, Timūro, Pango, Pingo, Liu kostiumus R. Wilsono spektaklio premjerai“, - pasakoja iš Diuseldorfo grįžusi LNOBT kostiumų asistentė Ugnė Tamuliūnaitė.
Užsakytos medžiagos, identiškos dingusių kostiumų audiniams, jau baigia suplaukti į Vilnių. Iš viso teks parengti daugiau kaip 60-ies pavogtų kostiumų „dublerius“, be to, pritaikyti Vilnių pasiekusius kostiumus mūsų atlikėjams. Siuvėjos teigia, jog tai irgi nelengvas darbas, mat daugumą jų tenka ilginti ir platinti: ispanų choristai aiškiai buvę smulkesnio sudėjimo už lietuvius.
„Kol kas daugiausiai plušame su standžiu, impregnuotu džinsiniu audiniu – jis atspindi šviesą, tad iš tolo atrodys kaip dirbtinė oda. Laukia ir sudėtingas darbas su tikra ypatingos faktūros oda, kuri dar tik pasieks teatrą iš Italijos – nežinia, kaip ji tiks mūsų siuvimo mašinoms. Jau pradedame daugiasluoksnio raudonojo Turandot kostiumo primatavimus. O daugiausiai – net 30 metrų audinio prireiks baltajam Imperatoriaus kostiumui“, - dėsto O. Blažinskienė.
Dalį darbų LNOBT gamybinės dirbtuvės patiki partneriams iš kitų šalies siuvyklų – jos savo gaminius jau pristato į teatrą pirmiesiems primatavimams. Ir tik maža dalis pavogtų choristų kostiumų yra antrąkart siuvami Ispanijoje.
Kostiumus R. Wilsono „Turandot“ pastatymui sukūrė dailininkas Jacques‘as Reynaud. Gimęs Milane, o vėliau persikėlęs studijuoti, gyventi ir dirbti į Niujorką, šis mados kūrėjas kartu su R. Wilsonu įvairiuose Europos teatruose kaip kostiumų dailininkas yra parengęs jau ne vieną bendrą pastatymą, tarp jų – Claudio Monteverdi operą „Popėjos karūnavimas“ Milano „La Scala“ teatre (2016).