Venesueliečiui Pacho Floresui koncerte paklus net dešimt trimitų

Pacho Floresas iš Venesuelos į Kristupo vasaros festivalį atsiveža du lagaminus trimitų. Net dešimties instrumentų tembrus bei technines galimybes jis pademonstruos liepos 15-ąją Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje.

Pasak legendinio tenoro Rolando Villazono, „Pacho valdo trimitą lyg savo paties balsą. Grodamas jis atskleidžia visą savo esybę“.

Dabartinį išskirtinį prestižinės klasikinės muzikos leidėjos „Deutsche Grammophone“ artistą su muzika supažindino tėvas. Tuomet aštuonmečiui sūnui jis tarė: „Pachito, turi puikias lūpas. Tapsi trimitininku.“ Šie žodžiai išsipildė su kaupu – tobulu skambesiu ir scenine įtaiga P. Floresas pavergė geriausių pasaulio koncertų salių lankytojų širdis. Klausytojus bei kritikus žavi ne tik jo meistriškumas, bet ir nepaprastai platus repertuaras. Atlikėjas į tai atliepia, jog muzika yra muzika, nesvarbu, ar ji kilusi iš Pietų Amerikos ar Europos: „Mano nuomone, Venesuelos populiarioji muzika yra ne mažiau verta dėmesio nei klasikinė.“

P. Floresas pelnė apdovanojimus daugelyje tarptautinių konkursų, tarp kurių, įsimintiniausias –
„Maurice André“ konkursas, vykęs 2006 m. Paryžiuje. Trimitininkas savo pasirodymus surengė „Carnegie Hall“ Niujorke, „Salle Pleyel“ Paryžiuje, Tokijo operos koncertų salėje, o scenoje grojo su įspūdingais partneriais: Claudio Abbado, Seru Simonu Rattle’u, Gustavo Dudameliu ir daugeliu kitų.

Liepos 15 d. koncerte „10 trimito veidų“ P. Floreso scenos partnere tapsianti pianistė Ieva Dūdaitė sako, jog nėra tokios publikos, kurios šis atlikėjas nesugebėtų pavergti.

„Pacho Floresas – vienas iš ypatingiausių savo kartos trimitininkų. Teko girdėti jų jau ne vieną dešimtį, bet šis atlikėjas yra fenomenalus. Ant scenos Pacho kaip žuvis vandenyje, tai jo stichija, jis žarsto klasikos perlus, staigiai persiorientuoja į Baroko muziką, o Lotynų Amerikos ritmais gali apkerėti net ir labiausiai užkietėjusius kritikus. Jis džiazuoja, improvizuoja, kuria muziką ir net diriguoja“, – kalbėjo viena ryškiausių Lietuvos jaunosios kartos pianisčių.

I. Dūdaitė su P. Floresu pažįstama jau dvejus metus, nors jo karjerą sekusi ir anksčiau: „Mane jis pirmą kartą išgirdo Florencijoje vykusiame festivalyje „Italian Brass Week“, kuriame akomponavau pačiam Sergejui Nakriakovui. Po pusmečio Pacho mane pakvietė jam pritarti kaip dueto partnerei rečitalyje Amsterdame. Sutikau nedvejodama ir taip užsimezgė mūsų sceninė pažintis.“

Pasirodymui su trimitininku besiruošianti I. Dūdaitė šiuo metu aktyviai koncertuoja solo, ruošiasi įrašams ir baigiamajam egzaminui Vokietijoje, kur siekia šiuolaikinės fortepijono muzikos magistro diplomo. Daug keliaujanti pianistė neseniai grįžo iš gastrolių Ukrainoje su Odesos nacionalinės filharmonijos orkestru, diriguojamu Maestro Hobart Earle ir su nekantrumu laukia koncerto Kristupo vasaros festivalyje.


I. Dūdaitė, organizatorių nuotr.

Koncertuoti šiame renginyje – privilegija ir tikra šventė, juk Lietuvoje mano gimtoji publika. Kristupo vasaros festivalis toks įvairiapusis ir prestižinis, tad maloniai nekantrauju. Jis išsiauginęs savo publiką, koncertų vietos išskirtinės, festivalis be rėmų, laisvas, atviras, kviečiantis. Kviečiu ir jus ateiti, nepasigailėsite ir išgirsite, ko Lietuvoje dar nesate girdėję!“ – šypsojosi I. Dūdaitė.

Dešimt trimitų, išskirtinis „ Deutsche Grammophone“ artistas Pacho Flores ir pianistė Ieva Dūdaitė Lietuvos publikos lauks koncerte liepos 15 d., sekmadienį, 18 val. Šv. Kotrynos bažnyčioje. Pasirodyme „10 trimito veidų“ skambės T. Charlier, P. Sarasate, A. S. Pedro, P. de Rivera ir kt. kūriniai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis