Juolab kad stilistas padeda išvengti spontaniškų pirkinių ir sutaupo kliento pinigų, nes parenka tik reikalingiausius, lengvai derinamus rūbus, avalynę, aksesuarus. Jau gegužės 19-ąją stilistų paslaugas galės išbandyti visi naktinio apsipirkimo renginio „Shopping Night Out“ dalyviai Vilniuje ir Klaipėdoje.
Ar tikrai kiekvienas lietuvis pats sau ir dizaineris, ir stilistas, ir tokios paslaugos tėra dar vienas būdas iš kliento išvilioti kuo daugiau pinigų? Ar tikrai stilisto paslaugos gerokai per brangios vidutinei kišenei? Ar tikrai stilistais tampa visi, kas tik netingi? Laužyti stereotipus apie šią profesiją pasiruošę „Shopping Night Out“ organizatoriai žada jau netrukus prasklaidyti abejones ir kviečia nepraleisti šanso už simbolinį mokestį bent kartą apsipirkti su profesionaliu stilistu.
Vilniuje tradicinio renginio dalyvius šiemet konsultuosianti V.Rušinskaitė ne vienerius metus dirba asmenine stiliste – daro vadinamąsias spintų revizijas, padeda apsipirkti, dalina patarimus prieš svarbias šventes. Ji įsitikinusi, kad asmeninis stilistas seniai nebėra tik pasiturintiems skirta paslauga, savotiška užgaida.
„Stilistas visada žinos aktualiausias mados naujienas, išmanys praktinius triukus, kaip nepabrėžti kliento figūros trūkumų, išmanys parduotuvių asortimentą ir dažniausiai bus kūrybingas, gerą skonį turintis kvalifikuotas specialistas, - mano ji. – Kaip ir bet kurioje profesijoje, reikalingos žinios kaupiamos ne vienerius metus ir nuolat atnaujinamos.“
Klaipėdoje su „Shopping Night Out“ svečiais dirbti pasiruošęs stilistas ir drabužių dizaineris Mantas Bartkus pastebi, kad tautiečiai dažnai garsiai deklaruoja nesidomintys mada ir kad kitų nuomonė apie jų stilių jiems visiškai neįdomi.
„Tačiau visada pirkdami daiktą yra linkę klausti draugų ar parduotuvių personalo nuomonių. Deja, artimieji dažniausiai pataria remdamiesi asmeniniu skoniu, o gal net norėdami įsiteikti, o pardavėjos konsultantės – siekdamos parduoti. Stilistas gi atstovauja tik kliento interesams“, - sako M.Bartkus.
Anot stilisto, sukurti madingą įvaizdį pagal naujausias mados tendencijas nėra sudėtinga – užtenka pasižvalgyti į parduotuvių vitrinas. „Todėl tiek daug žmonių perka rūbus ištisais vitrinose pamatytais įvaizdžiais ir tampa tiesiog vientisa mase. Sukurti savitą, individualų, optimaliai ne tik sezono tendencijas, bet ir figūros tipą atitinkantį stilių, – štai kur tikro stilisto pareiga“, - pasakoja „Shopping Night Out“ metu klientams patarsiantis M.Bartkus. Jis sieks įrodyti, kad stilisto konsultacija sutaupo ne tik laiko, bet ir pinigų, nes patyręs stilistas visada parenka tokį rūbą, su kuriuo ateityje bus įmanoma sukurti dar mažiausiai tris derinius.
„Be abejo, yra žmonių, kurie puikiai geba formuoti įvaizdį savarankiškai, ir jų nėra mažai. Jie dažnai linkę eksperimentuoti, todėl neretai užsisako stilistą, kad išklausytų dar vieną nuomonę, pasitartų su žinovu“, - tikina M.Bartkus.
Viena tokių, ypatingais atvejais stilistus į pagalbą kviečianti, bet paprastai pati apsiperkanti, yra žinoma renginių organizatorė Laura Vagonė. „Prekių pasiūla milžiniška, rinką išmanančiam stilistui atrinkti tinkančius daiktus yra daug paprasčiau. Pati naudojuosi stilistų paslaugomis, pasitariu prieš eidama į svarbesnius renginius ir visada – prieš svarbesnes asmenines fotosesijas. Užimtam, laiką branginančiam žmogui geras stilistas yra būtinybė“, - įsitikinusi veikli moteris.
L.Vagonės manymu, nors ir apipinta stereotipais, ateityje stilisto profesija turėtų tik populiarėti. „Juk prieš svarbias šventes, pavyzdžiui, vestuves, samdytis stilistą jau tampa normalu. Aš ir pati vis dažniau rekomenduoju savo klientams prieš perkant rūbus vestuvėms kreiptis į stilistą, kuris priderins aprangą ne tik prie žmogaus asmenybės ir fizinių duomenų, bet ir prie šventės visumos“, - tvirtina žinoma vestuvių planuotoja.
L.Vagonės stilius Giedrės Anužytės, nuotrauka Luko Griciaus