Prasmingiau spektaklio biudžetą skirti talentingiems kūrėjams, o ne kostiumams ir dekoracijoms

Penktadienį, spalio 27-ąją, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rodomas tris „Auksinius scenos kryžius“ šįmet pelnęs Giuseppe‘s Verdi operos „Don Karlas“ pastatymas.

Jame dainuoja ir baškirų kilmės bosas Askaras Abdrazakovas, teigiantis, jog prasmingiau spektaklio biudžetą skirti talentingiems kūrėjams, o ne kostiumams ir dekoracijoms.

Karalius Sergejaus Prokofjevo operoje „Meilė trims apelsinams“, Don Kichotas Jules Massenet operoje „Don Kichotas“, Greminas Piotro Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“ Sankt Peterburgo Marijos teatre, taip pat Končiakas Aleksandro Borodino operoje „Kunigaikštis Igoris“ Kirgizijos nacionaliniame A.Maldybajevo operos ir baleto teatre. Dar - Gioacchino Rossini „Mažosios iškilmingos mišios“ Maskvos P.Čaikovskio koncertų salėje ir pasirodymas Muslimo Magomajevo 75-osioms gimimo metinėms paminėti skirtame koncerte Maskvos arenoje „Crocus City Hall“... Visa tai – ne pusmečio užmojai, o darbai, kuriuos A.Abdrazakovas spėjo nuveikti lygiai per mėnesį: nuo vieno „Don Karlo“ spektaklio Vilniuje iki kito.

Organizatorių nuotr.

„Mano repertuare – daugelio G. Verdi operų boso partijos, bet Pilypas Antrasis – viena iš pačių mėgstamiausių. Šis personažas išgyvena gilią vidinę dramą: viena vertus, kaip valdovas privalo likti ryžtingas ir valdingas, kita vertus, pats nesijaučia saugus, nes anuo metu, Ispanijoje siaučiant inkvizicijai, netgi karaliui sulaukti Didžiojo Inkvizitoriaus vizito nebuvo gera pranašaujantis ženklas“, - aiškina A.Abdrazakovas.

Pirmąkart operoje „Don Karlas“ iš Ufos kilęs bosas dainavo Italijoje, „Teatro Comunale di Bologna“ scenoje Bolonijoje. Solistų komanda ten buvusi neeilinė: legendinis dvidešimto amžiaus bulgarų bosas Nicolai Ghiaurov, jo žmona sopranas Mirella Freni, italų tenoras Alberto Cupido... Šias pavardes galima rasti pasaulio muzikos enciklopedijose, tačiau jos – tik maža ištraukėlė iš sąrašo garsenybių, su kuriomis A.Abdrazakovui yra tekę kartu dainuoti scenoje: jame – ir Plácido Domingo, José Carreras, Ferruccio Furlanetto, Anna Netrebko, Maria Guleghina, Dmitri Hvorostovsky...

Solistą kvietusių teatrų sąrašas nemažiau įspūdingas: Niujorko „Metropolitan“, Vašingtono opera, Milano „Teatro alla Scala“, Buenos Airių „Teatro Colón“, Barselonos „Teatre del Liceu“, Madrido „Teatro Real“, Paryžiaus „Théâtre du Châtelet“, Bavarijos valstybinė opera Miunchene ir daugelis kitų reprezentacinių pasaulio scenų.

Organizatorių nuotr.

„Esu klasikinių pastatymų šalininkas: man patinka spalvingos dekoracijos, puošnūs kostiumai. Tačiau ne visi teatrai nevaržydami savęs gali sau leisti tokią prabangą. Dažniau ieškoma kompromiso: arba pinigai skiriami kostiumams ir dekoracijoms, tačiau pasitenkinama vidutiniais solistais, arba atvirkščiai: kviečiami geriausi atlikėjai, bet pasitenkinama kuklesniu vaizdu. Vilniuje pasirinktas antrasis, mano manymu – teisingesnis variantas“, - dėsto svečias.

Ir nors „Don Karlo“ repeticijų metu ne visi solistai ištverdavo impulsyvius režisieriaus Günterio Krämerio emocijų pliūpsnius, turtingą scenos patirtį turinčiam baškirui tai neatrodė problema: „Manau, normalu, kad savo darbui atsidavęs kūrėjas ir iš trupės tikisi panašaus susikaupimo. Kiekvienas pašalinis garsas, ne laiku išsakyta pastaba repeticijoje gali trikdyti, išblaškyti jo ilgai brandintą mintį. G.Krämeris – mąstantis režisierius, nevalia trukdyti jam mąstyti. Todėl jei nori pasišnekučiuoti apie mažiau svarbius dalykus, geriau palauk pertraukos“, - pataria A.Abdrazakovas.

Pats solistas prisipažįsta ne kartą diskutavęs su režisieriumi dėl spektaklyje naudojamos Flandrijos (flamandų) vėliavos, kuri labai jau panaši į Ukrainos vėliavą – ypač kai nematyti jos viduryje esančio herbo su liūtu. Dainininkas neslepia, jog jam, turinčiam Rusijos pilietybę, dalyvauti tokiame spektaklyje tolygu vaikščioti peilio ašmenimis.

„G.Krämeris mane nuramino pažadėjęs, jog kiekviename spektaklyje vėliava būtinai bus išskleista. Visgi suprasdamas, kaip žiūrovus veikia užuominos, toje mizanscenoje stengiuosi laikytis santūriau. Aš – tik taikos visiems linkintis menininkas, o ne karinius konfliktus sprendžiantis politikas“, - pabrėžia A.Abdrazakovas.

Kartu su Pilypo II partiją atliekančiu A.Abdrazakovu spalio 27-osios „Don Karlo“ spektaklyje dainuos bulgarų tenoras Kamenas Chanevas (Don Karlas), latvių baritonas Valdis Jansons (Rodrigas), Viktorija Miškūnaitė (Elizabetė), Eglė Šidlauskaitė (Eboli), Liudas Mikalauskas (Vienuolis ir Didžiojo inkvizitoriaus balsas). LNOBT simfoniniam orkestrui diriguos maestro Martynas Staškus.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis