Eugenijus Skerstonas: grožio samprata prieš 100 metų ir dabar. Ar yra skirtumų?

Kalbėdami apie muziką, dailę, meną plačiąja prasme, apžvalgininkai kaip žinia visuomet pamini ir laikotarpį, kuriam būdingas vienas ar kitas reiškinys.

Bet ar žinojote, kad tas pats galioja ir juvelyrikoje bei grožio srityje? Kaip keitėsi išskirtinių papuošalų mados, kokios grožio bei kosmetikos tendencijos buvo populiarios 1920-aisiais, 1950-aisiais, ar 1980-aisiais? Į įdomią paskaitą apie grožio sąvokos kitimą bei veido ir kūno priežiūros priemones skirtingais lakotarpiais, vilnietes ir sostinės viešnias sukvietė Aušra Račkauskienė ir Kamilia Lazauskienė. Moterys jau seniai bendradarbiauja kartu ir, radusios tamprias sąsajas tarp kosmetologijos, grožio bei juvelyrikos, stengiasi ne tik informuoti apie kosmetologijos bei juvelyrikos naujausias tendencijas, bet ir plėsti susidomėjusiųjų akiratį. Šį kartą išskirtinėms vakaro viešnioms jos padovanojo išties įdomią paskaitą, iliustruotą istorine video dokumentika, kurią vedė socialinių mokslų daktaras, daugelio knygų autorius, Prancūzijos kultūros ministerijos apdovanotas Meno ir literatūros riterio ordinu, profesorius Eugenijus Skerstonas. Žinomas vyras pristatė šių laikų mados tendencijas, tuo pačiu primindamas, kad mada kartojasi, todėl nereikėtų stebėtis, kad tai, kad buvo populiariu prieš 100 metų – dabar ir vėl „ant bangos“.


„Natūralu, kad ir juvelyrikoje dabar itin populiarus „Art Deco” stilius, kilęs XX a. pradžioje Prancūzijoje, bei „Art Noveu” stilius, išpopuliarėjęs XIX-XX a. Jungtinėse Amerikos Valstijoje bei Vakarų Europoje. Šie stiliai ir vėl madingi, kaip aktualūs ir papuošalai bei daiktai, kuriuos tuo metu kūrė bei gamino tų laikų profesionalai”, – atskleidė Kamilia Lazauskienė, juvelyrikos ir antikvariato studijos „KaratasAntik“ savininkė, susirinkusiems pristačiusi unikalių papuošalų kolekcijas.


Vakaro metu Aušra Račkauskienė, grožio salono „Grožio bankas plius“ įkūrėja, pasakojo apie naujoves kosmetologijoje, naujų produktų atėjimą į rinką, bei tuos produktus, kurie jau tapo neatsiejama šiuolaikinio žmogaus kasdiene kūno bei veido priežiūros dalimi. Vakaro „vinimi“ tapo nišinių kvepalų linija, kuri sukurta dekadomis konkretiems laikotarpiams įamžinti: tarkime, ar įsivaizduojate, kokie kvepalai buvo populiarūs 1950–aisiais? Tai pokario metas, tad ir kvapas susijęs būtent su šiuo laikotarpiu. Koks jis? Profesorius Eugenijus Skerstonas pateikia savo kvapo suvokimo viziją: „Yra sukurtas naujas lietuviškas žodis „matomybė“, pakeitęs populiarųjį „vizualą“. Tad uostant kvapą, susidarai matomybę, kurios galbūt net nėra, bet tu matai. Kas tas kvapas? Ką juo norima pasakyti? Bet gera kažkodėl. Efemerišką aurą susikuri aplink save“, – įžvalgomis dalijosi profesorius.


Po paskaitos netrūko diskusijų, vakaro viešnios domėjosi nišiniais, skirtingoms dekadoms sukurtais kvepalais, kosmetikos priemonėmis, kurias specialistai parenka asmeniškai kiekvienam, besirūpinančiam savo grožiu ir odos sveikata. „Teisingai prižiūrėta, sveika ir švytinti oda yra geros savijautos pagrindas“, – įsitikinusi Aušra Račkauskienė. Neliko abejingų stebint ir unikalius juvelyrikos kūrinius. „Įsigyti kažką išskirtinio išties geras jausmas, bet žinojimas daugiau apie savo pirkinį: jo istoriją ir sąsajas su dabartimi, suteikia dar didesnės pridėtinės vertės, o mes tobulėjame kaip asmenybės“, – teigia Kamilia Lazauskienė.





Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis