Vos tik kompanija „Make Up For Ever“ pradėjo savo naująją šokiruojamą reklamos kampaniją, Andreja savo feisbuko paskyroje parašė: „Net negaliu apsakyti, kaip neįtikėtina būti pirmąja translyte moterimi, kuri tapo kosmetikos gigantės „Make UP For Ever“ veidu! Ačiū, jog buvote tokie drąsūs ir suteikėte man galimybę skleisti žinią, kad grožis yra įvairovė ir kad būti kitokiam yra normalu.“
Būk toks, koks esi
Iki praėjusios vasaros 23-ejų Andreja Pejić buvo Andrejus Pejićas. Gimė Bosnijoje ir Hercegovinoje, turi Australijos pilietybę. 2011-aisiais Andrejus itin aukštai vertintas kaip vyriškos lyties modelis – geriausių pasaulio vyrų modelių penkiasdešimtuke užėmė 18 vietą, nors karjerą buvo ką tik pradėjęs. Dizaineriai Jeanas Paulis Gaultier ir Michaelis Michalsky dėl androginiškos išvaizdos kvietė jį demonstruoti ir moteriškų drabužių. 2013-aisiais per Barselonoje vykusią vestuvinių suknelių mados savaitę Andrejus demonstravo kurtą ispanų dizainerės Rosos Claros. O ir jis pats nuo vaikystės jautėsi priklausantis moteriškai lyčiai. Bandė elgtis kaip vaikinas, bandė būti gėjus, bet visa tai netiko, todėl ryžosi lyties keitimo operacijai (šios dabar imamos vadinti lyties patvirtinimo). Po jos nevengė atvirų interviu – norėjo padrąsintų kitus jaunus translyčius asmenis gerbti save ir didžiuotis tuo, kokie yra. Pasak Andrejos, nelengva augti kitokiam ir nesibaiminti aplinkinių nuomonės. „Visi žmonės nusipelno būti vertinami neatsižvelgiant į jų seksualumą ir lytinį identitetą. Būti priimamam tokiam, koks esi, – viena pagrindinių žmogaus teisių“, – kalbėjo „Make Up For Ever“ ambasadore jau tapusi A. Pejić. Ji pati tvirtina niekada nesislapsčiusi ir nesigėdijusi to, kokia yra.
A. Pejić skandalingosioms reklaminėms nuotraukoms pozavo kartu su žinoma tinklaraštininke ir aktore Jamie Chung, bet išskirtinei moteriai šįkart teks tenkintis šlovės trupiniais. Priežastis suprantama – visuotinį dėmesį atkreipęs Andrejos pasirodymas reiškia moteriškos vienvaldystės makiažo priemonių karalystėje pabaigą. Gali būti, kad durys į dekoratyvinės kosmetikos pasaulį dabar bus plačiai atveriamos ir daugeliui kitų lytį pakeitusių žmonių. Sklinda gandai, kad Caitlyn Jenner – neseniai lytį pakeitusį 65-erių Bruce'ą Jennerį – jau kalbina makiažo prekių ženklo „MAC“ savininkai.
Ilgai brendusi permaina
Šis grožio srities perversmas, kaip ir visos revoliucijos, brendo ne vienus metus. Bruzdesys kartais kildavo šen bei ten, taurė po truputį pildėsi, o Andreja įkrito į ją tarsi paskutinis lašelis. Dėkoti galbūt galima ir Caitlyn Jenner – ji ant scenos užlipo tarsi apšildanti grupė šiek tiek anksčiau už translytę makiažo priemonių kampanijos ambasadorę A. Pejić. Caitlyn pasirodymas ant įtakingo žurnalo „Vanity Fair“ viršelio sutiktas palankiai, tad ir Andreja galėjo tikėtis daugmaž panašios reakcijos, nors jai veikiausiai nėra ko jaudinti jau nuo 2011-ųjų. Tais metais skaitytojų sprendimu šis modelis pateko į vyrams skirto žurnalo „FHM“ skelbiamą seksualiausių moterų šimtuką. Tuo metu Andreja dar nebuvo pasidariusi lyties keitimo operacijos, taigi faktiškai dar buvo vyras. Visgi tai nesutrukdė jai užimti 98 vietos ir seksualumu pralenkti pačios Lady Gagos. Tiesa, vėliau žurnalo leidėjai išsigando savo drąsos ir iš internetinės sąrašo versijos Andreją išbraukė, bet juk fakto iš istorijos neištrinsi.
Permainų šauklių grožio pasaulyje būta ir anksčiau. Šį pavasarį kompanija „Johnson & Johnson“ paaugliams skirto prekių ženklo „Clean & Clear“ ambasadore pakvietė būti translytę merginą Jazz Jennings. Ši keturiolikmetė – „YouTube“ žvaigždė, grožio priemonių ir makiažo tinklaraštininkė, translyčių asmenų teisių gynimo aktyvistė. Kone tuo pat metu kita įtakinga „YouTube“ žvaigždė Gigi Gorgeous pristatė makiažo prekių ženklo „Too Faced“ lūpų dažus „Lipstick Mafia“. Praėjusiais metais kompanija „Redken“ plaukų priežiūros priemonių linijos „Chromatics“ dažams pristatyti pasirinko translytį brazilų modelį Lea T.
Ateities planai
Kosmetikos gamintojai, kurie šiuo metu šiek tiek rizikuoja užsitraukti konservatyvių pažiūrų pirkėjų nemalonę, investuoja į ateitį, mat vadinamoji Z karta – žmonės, kurie šiuo metu yra 7–17 metų amžiaus, auga visai kitokia. Jiems labai svarbu, kad visuomenė visus individus vertintų vienodai – neatsižvelgdama į lytinę tapatybę. Pirmoji į grožio industrijos valdas įžengusi translytė moteris – ne barzdotoji „Eurovizijos“ nugalėtoja Conchita Wurst. Tos moterys nekelia jokių asociacijų su tais translyčiais asmenimis, kurie anksčiau turėjo tenkintis šou persirengėlių vaidmenimis. Jokio vulgarumo, jokio komiško makiažo. Tos damos – itin moteriškos, subtilios ir elegantiškos. Švelnių veido bruožų A. Pejić sako, kad jai nereikėjo daryti jokios plastinės operacijos, nors ir nėra prieš tai nusistačiusi. Tiesiog Andreja anksti suvokė, kas esanti, ir, dar iki prasidedant paauglystei, blokavo vyriškų hormonų išsiskyrimo organizme procesą. Gigi Gorgeous prireikė nedidelių korekcijų, šios suteikė jai moteriškumo, o Caitlyn Jenner teko nueiti sunkų ir ilgą kelią, kad iš itin vyriškos išvaizdos atleto virstų gana patrauklia moterimi.
Mados biblija vadinamo žurnalo „Vogue“ gegužės numeryje išspausdintas pokalbis su A. Pejić (tai irgi istorinis momentas, mat interviu su translyčiais modeliais šiame leidinyje iki tol nespausdinti) iškėlė klausimą, ar lūžio taškas jau pasiektas. Matyt, kad taip. Mados industrija kur kas anksčiau nei grožio pramonė ėmė trinti nubrėžtas lyčių skirtumų ribas. Dabar šis procesas įgaus dar didesnį pagreitį.