Iš tikrųjų, moteris, kurią mes visi žinome kaip Elizabeth Arden, gimusi gavo visiškai kitokį vardą: Florence Nightingale Graham. Tačiau jeigu nori pakeisti savo gyvenimą, pradėk nuo vardo.
Florence nuo vaikystės augo ambicinga mergaite – ji garsiai savo tėvams pareiškė: „Noriu tapti pačia jauniausia ir turtingiausia pasaulio moterimi!“ Ir kryptingai keliavo savo tikslo link.
Negalima sakyti, kad Florence iškart suprato, kame slypi jos pašaukimas. Iki tol teko pasidarbuoti registratore, paskui kasininke banke, nekilnojamo turto agente, stomatologo sekretore. Tačiau viskas pasikeitė, kai jai pavyko iš gimtosios Kanados išvažiuoti pas brolį į Niujorką ir ir kartu su partnere Elizabeth Hubbard atidarė grožio kabinetą. Po kiek liako partnerių keliai išsiskyrė ir tokiu būdu 1910 metais gimė pirmasis grožio salonas pavadinimu „Elizabeth Arden“.
Elizabeth greitai suprato, kad reikia, pirma, sukurti unikalų produktą, antra, iškart pakelti savo salono ir kosmetikos priemonių kartelę iki elitinio lygmens.
Kainos už paslaugas ir kosmetiką, salono (o vėliau salonų ir SPA) interjeras, reklama – viskas iškart buvo daroma plačiu užmoju. Jeigu reikėjo sutaupyti, tai ji pati imdavosi bet kokio juodo darbo, pradedant grindų plovimu ir baigiant kremo dėliojimu į buteliukus, tačiau jos parduotuvių, kosmetikos indelių ir reklamos dizainą kūrė patys geriausi menininkai.
Net paprasčiausias duris į saloną Elizabeth pavertė garsiosiomis raudonomis durimis! Raudona – tai spalva, kuri daug reiškė prekės ženklui „Elizabeth Arden“. „Red door“ (angl. raudonos durys) – taip vadinosi garsieji jos kvepalai.
1912 metais būtent raudonus lūpdažius Elizabeth tiekė amerikiečių aktyvistėms, demonstracijose reikalaujančioms nepriklausomybės.
Priminsime, kad tais laikais moterys taip aktyviai kosmetika dar nesinaudojo, o ryškiai raudoni lūpų dažai buvo tikras iššūkis visuomenei.
Vėliau Elizabeth įtikino mokslininkus būtent jos prekės ženklui sukurti konkurencingas kosmetikos formules, gerinančias odos būklę. Jai pirmai kilo mintis etapais rūpintis veido oda: valymas, tonizavimas, drėkinimas, maitinimas. Salonai-SPA – tai taip pat būtent Elizabeth Arden išradimas.
Ji, beje, nesibodėjo ir šnipinėjimo – ne kartą važiavo į Europą, norėdama išsiaiškinti kosmetikos firmų sėkmės paslaptį. Ką gi, verslo pasaulis negailestingas. Užtat po 1925 metų visame pasaulyje, nuo Prancūzijos iki jos gimtosios Kanados, atsidarė salonai „Elizabeth Arden“.
Už savo sėkmę panelė Arden susimokėjo vienatve: dvi jos santuokos buvo nesėkmingos.
1918 metais, grįžusi iš Europos, Elizabeth susipažino kelte su banko tarnautoju Thomasu Lewisu ir po kurio laiko už jo ištekėjo. Vyras tapo prekės ženklo „Elizabeth Arden“ komercijos direktoriumi ir aktyviai dalyvavo jo plėtroje. Tačiau įžvalgioji Elizabeth neleido jam įsigyti kompanijos akcijų, taip apsaugodama save nuo to, kas galėjo nutikti po 1935 metais įvykusių skyrybų – klastingas vyras persimetė pas jos svarbiausią konkurentą kosmetikos rinkoje, ponią Heleną Rubinstein.
Antrasis sutuoktinis, su garsiu, beje, kaip vėliau išaiškėjo, išpūstu titulu „kunigaikštis Michailas Jevlanovas“, pasirodė esąs sukčius ir vyrų mėgėjas. „Kunigaikščio“ tikrąjį veidą atskleidė pasamdytas privatus detektyvas, po ko 1943 metais įvyko garsios poros skyrybos. „Esu moterų ekspertė, tačiau niekada nebuvau laiminga su savo vyrais“, – reziumavo ji savo santykius su stipriąja lytimi.
Mirė ši nuostabi moteris 1966-aisiais, eidama 88 gyvenimo metus. Ji pasiekė, ko norėjo, net jeigu tai padarė šeimyninės laimės sąskaita. Tarp garsiausių jos klienčių reiktų paminėti karalienę Elžbietą II, karalienę Motiną, Marilyn Monroe, Jacqueline Kennedy, Marlene Dietrich, Joan Crowford ir Mamie Eisenhower.
O „Elizabeth Arden“ prekės ženklas, nors jau ne kartą pakeitęs savininkus, vis dar egzistuoja.
Antai pačios Elizabeth Arden 1930 m. sukurta priemonė „Eight Hour® Cream Skin Protectant“, skirta odai raminti, žaibiškai tapo bestseleriu. Kokia buvo jos veiksmingumo priežastis? Tai petrolato, odą raminančio betahidroksido (tuo metu pirmą kartą panaudoto kosmetologijoje) ir vitamino E derinys.
Klientai taip gyrė abrikosų spalvos balzamo veiksmingumą, kad panelė Arden ėmė naudoti šią priemonę savo garsiųjų lenktyninių žirgų kojoms prižiūrėti. Net ir kremo pavadinimas kilo iš liudijimo apie jo veiksmingumą: ištikima klientė naudojo jį suskilinėjusiems savo vaiko keliams gydyti ir, kaip ji teigė, po aštuonių valandų vaiko kelių oda pasveiko.